Battlefield 3 | Close Quarters - Ziba Tower DLC Trailer

Permalänk

Battlefield 3 | Close Quarters - Ziba Tower DLC Trailer

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Känns bara som att det blir ännu med RPG-matande...

Men kul med lite variation, det behövs lite nya banor!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Känns bara som att det blir ännu med RPG-matande...

Men kul med lite variation, det behövs lite nya banor!

Sant med RPGn. Dock ser det fortfarande roligt ut!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ser fräckt ut med all förstörelse men som ovanstående skrev så kommer det bli mycket RPG och vad jag tror usas med fragrounds

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Känns bara som att det blir ännu med RPG-matande...

Men kul med lite variation, det behövs lite nya banor!

...och M320-matande, eller vad den nu heter.

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Kanske blir till att starta upp en "pistol and singel-shot-riffle server" Utan massa hagelsprakare, raketer mm

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Tänk vad sexigt det kunde bli om Dice släppte lite mer avancerade serverinställningar, så att man kunde stänga av vissa vapen och unlocks (även rankat), fordon osv. Metro hade ju blivit riktigt rolig att spela.
Då hade jag förmodligen åtminstone gett denna expansion en chans.

Permalänk

Förstörelsen verkar häftig och konceptet att kämpa sig uppåt i ett höghus är ett "nytt" fräsch inslag i BF, men det kommer att bli sönderbombat med SMAW/RPG och M320. Ett annat gissel kan bli claymores i vartannat hörn.

En server med autokick på n00btubes rpg skulle kunna vara rätt kul, men överlag är detta INTE Battlefied utan ett CODifierat frostbite avskräde från EA

Permalänk
Medlem

Inte riktigt min typ av bana. Men visst ser det bra ut.

Kan nog vara kul som lite omväxling.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut. Rena rama John Woo-filmen, Hong Kong action på hög nivå, cineastiskt och allt.
Men 2-16 spelare, inomhus enbart?
Det finns risk att det blir lite för mycket CoD och CS över det hela.

Hur kommer de att hantera detta DLC tillsammans med BF3 och B2K?
Jag tror inte att de kommer att vara kompatibla, vad händer med spelare #17 och uppåt i en 64-server när Ziba Tower laddas in?

Men visst, man kommer ju att köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Känns bara som att det blir ännu med RPG-matande...

Men kul med lite variation, det behövs lite nya banor!

Skrivet av Cooling23:

Sant med RPGn. Dock ser det fortfarande roligt ut!

Skrivet av Aekman:

Ser fräckt ut med all förstörelse men som ovanstående skrev så kommer det bli mycket RPG och vad jag tror usas med fragrounds

Skrivet av bullenovitch:

...och M320-matande, eller vad den nu heter.

Nu finns det ju faktiskt med i patch-listan att nästa patch kommer nerfa RPG-dmg mot infantry Samma gäller USAS FRAG.

De har väl redan fattat att de inte kan släppa en sådan DLC med dessa två vapen på den nivå de är.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Fan va tråkigt, för det första i praktiken fungerar INTE detta. Det har vi redan sett på Metro, så alla serverar som kommer ha lite vett kommer banlysa vapen så som RPG, USAS med frag, M320 osv...

Suck, vill inte ha mer utav modern krigföring, vill ha WW2, Vietnam, eller varför inte WW1 eller Amerikanska inbördes kriget? Jävla dålig fantasi dem har... Är rädd att jag snart börjar kalla BF3 för CoD wanna-be även om jag själv hatar CoD.

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare i tråden.

Vi har ju redans ett exemplen, typ Metro -Fy fan säger jag bara, hur kul är det när halva laget står och M320 spammar, ingen taktik, inget lagspel bara hjärndött.

Ska inte döma ut CQ utan att ha provat det, det är ju väldigt kul att det kommer nya maps och nya grejer!
Aja, nu vill jag se Armored Warfare!

Permalänk

Något som bör nämnas angående RPG-spam är att RPG får nerfad skada mot infanteri i kommande patch.

Permalänk

Vi kommer få se spam på en helt ny nivå.

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut, dock lär det bli Armored Kill som "räddar" BF3. Tror inte många som hängt med ett tag i BF serien ser fram mer emot Close Quarters än Armored Kill. Jag kommer köpa CQ, dock känns vapnena mer intressanta än kartorna.

Permalänk

hoppas att det finns rush och att man då börjar i botten av byggnaden och jobbar sig uppåt. Hade varit grymt tycker jag

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Ser helt ok ut, dock lär det bli Armored Kill som "räddar" BF3. Tror inte många som hängt med ett tag i BF serien ser fram mer emot Close Quarters än Armored Kill. Jag kommer köpa CQ, dock känns vapnena mer intressanta än kartorna.

Jag har uppfattat att det finns två sidor (som hängt med i BF-serien länge alltså). Gamla rävar som gillar att spela matcher, gnälla i forum, förolämpa allt och alla osv uppskattar i stort sett bara infanteridelen, eller kanske avskyr unlocks för fordon mer så att det naturligt blir enbart infanteri. Att man spelar enbart infanteri i matcher gör en del också.
Sedan finns det gamla gardet av casual, semi-casual och föredetta aktiva klanspelare från första BF-spelen som verkligen gillar den blandade "settingen".

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jag har uppfattat att det finns två sidor (som hängt med i BF-serien länge alltså). Gamla rävar som gillar att spela matcher, gnälla i forum, förolämpa allt och alla osv uppskattar i stort sett bara infanteridelen, eller kanske avskyr unlocks för fordon mer så att det naturligt blir enbart infanteri. Att man spelar enbart infanteri i matcher gör en del också.
Sedan finns det gamla gardet av casual, semi-casual och föredetta aktiva klanspelare från första BF-spelen som verkligen gillar den blandade "settingen".

imho är väl de gamla rävarna mer förtjusta i de större banorna och de tillhörande fordonsstriderna.

Och de nya "talangerna" vill spela inf only, lipar på forum och kräver att man ska nerfa allt som dödar dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag har uppfattat att det finns två sidor (som hängt med i BF-serien länge alltså). Gamla rävar som gillar att spela matcher, gnälla i forum, förolämpa allt och alla osv uppskattar i stort sett bara infanteridelen, eller kanske avskyr unlocks för fordon mer så att det naturligt blir enbart infanteri. Att man spelar enbart infanteri i matcher gör en del också.
Sedan finns det gamla gardet av casual, semi-casual och föredetta aktiva klanspelare från första BF-spelen som verkligen gillar den blandade "settingen".

Dock är det inte många veteraner som kör Metro CQ 64P 1000 tickets. Vet flera som nästan bara spelade Karkand Inf only i BF2. Metro och Karkand går inte och jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

imho är väl de gamla rävarna mer förtjusta i de större banorna och de tillhörande fordonsstriderna.

Och de nya "talangerna" vill spela inf only, lipar på forum och kräver att man ska nerfa allt som dödar dem.

Ja, alltså, båda exemplen jag nämde var BF-rävar, bara att aktiva klanrävar och övriga rävar är det stor skillnad på.
Som sagt så tävlas det väl bara i inf i BF3?

Skrivet av Or0s:

Dock är det inte många veteraner som kör Metro CQ 64P 1000 tickets. Vet flera som nästan bara spelade Karkand Inf only i BF2. Metro och Karkand går inte och jämföra.

Skulle gissa att 99% av dom som spelar Metro conquest 64 spelare fokuserar enbart på att farma stats. Lite så var det med Karkand på BF2-tiden, faktiskt. Även om det inte ens var i närheten av det tragiska och vansinniga kaoset Metro är.

Som sagt så skulle jag kunna tänka mig att prova denna expansion om det går att kontrollera M320 och RGP på ett bättre sätt. Skulle gissa att det inte hjälper med "nerfen" i patchen för att ta bort problemet, men man kan ju hoppas.

Permalänk

Finns ju massvis med Metro servrar nu med explosive/shotgun förbud, många har autokick också. Och ja det blir bra mycket roligare än att köra vanligt

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut, trevligt med lite mindre kartor inte bara gigantiska 64-spelarkartor. Det är riktigt trevligt med TDM och SDM på de lite mindre kartorna idag, och det kommer antagligen bli lika kul med dessa. Gillar man inte behöver man ju inte köpa.

Tycker inte att det är så farligt med RPG, M320 (visst förekommer det, men det är inte lika effektivt som tex i Operation Metro 64) etc när man kör TDM (däremot så är det betydligt mer Claymorespam, vilket kan vara nog så irriterande), så det tror jag inte kommer bli farligt i dessa nya kartor heller. Dock förstår jag att folk blir irriterade när de kör Metro i 64-spelarläge, kartan är helt enkelt inte gjord för så många spelare, spela i 32 (eller ännu hellre 24) spelarläge så blir det mycket roligare.

Tycker dock att de borde skynda på lite med DLC-paketen, sex månader mellan är lite väl glest tycker jag, CC borde ha släppts i mars/april, men det finns väl någon plan men 6 månader mellan är lite väl glest kanske, i BFBC2 så kom det ändå lite nya kartor med jämna mellanrum så man inte tröttnade helt.

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Finns ju massvis med Metro servrar nu med explosive/shotgun förbud, många har autokick också. Och ja det blir bra mycket roligare än att köra vanligt

Om dessa är rankade är det ajjabajja

"Server Administrators are in violation of the EA Online Terms and Conditions if they enforce server rules on ranked servers that prohibit or severely limit players from using any roles, kits, weapons, vehicles, or other features of the game while playing on their server. Examples of such rules that would violate the EA Online Terms and Conditions include:

Running knife / pistol-only servers
Preventing players from using certain weapons or items (such as flash bangs or C4) or enforcing a "pistol only" or "knife only" server rule"

https://help.ea.com/article/bf3-rules-of-conduct

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Tänk vad sexigt det kunde bli om Dice släppte lite mer avancerade serverinställningar, så att man kunde stänga av vissa vapen och unlocks (även rankat), fordon osv. Metro hade ju blivit riktigt rolig att spela.
Då hade jag förmodligen åtminstone gett denna expansion en chans.

Det går som admin att "låsa" vissa vapen, så att användandet av det/dom vapnen leder till instant kick/ban..

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Suck, vill inte ha mer utav modern krigföring, vill ha WW2, Vietnam, eller varför inte WW1 eller Amerikanska inbördes kriget? Jävla dålig fantasi dem har... Är rädd att jag snart börjar kalla BF3 för CoD wanna-be även om jag själv hatar CoD.

>vill inte ha mer utav modern krigföring, vill ha WW2, Vietnam, eller varför inte WW1
>Jävla dålig fantasi dem har..
>dålig fantasi dem har..
>dålig fantasi

Du vill alltså att dom ska återuppbygga krig som redan har hänt.. Men när dom bygger EGNA maps så är dom fantasilösa?
what the actual fuck

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Skrivet av Pelllas:

Det går som admin att "låsa" vissa vapen, så att användandet av det/dom vapnen leder till instant kick/ban..

Jo, fast sånt tycker jag bara suger, eller som på vissa servers; Om man är mer än 1 recon per lag så dör man, men finns ju inget sätt att veta om det redan är en recon inne, och fattar inte varför man inte får använda fler recons om man spelar TDM?

Skulle vara mycket bättre att de gjorde så man inte kunde vända claymores och USAS på vissa banor, eller som sagt RPGs på den nya expansionen.

Kul med nya banor, men tycker att de borde satsa på att fixa alla buggar först. Jag vet att det mest är animatörerna som gör nya banor, men finns en del grafiska buggar också, fast sånt kanske inte de fixar, har ingen aning

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Close Quarters = Op Metro fail, nääää tack inget för mig.

Armored Kill hoppas verkligen på det ska lyfta BF3 och att vi ska få riktigt stora slagfält.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

imho är väl de gamla rävarna mer förtjusta i de större banorna och de tillhörande fordonsstriderna.

Och de nya "talangerna" vill spela inf only, lipar på forum och kräver att man ska nerfa allt som dödar dem.

Jag är väl en av dom gamla rävarna, där emot gillar jag inf only banor som metro, bazaar. Där emot skriker jag inte eller lipar på nått forum.
Att jag gillar infantry banor hänger nog ihop med att jag inte riktigt tagit åt mig fordonen BF3 som jag gjorde BF2.
Men det kommer säkert det med och då får jag annan dimension i spelet Men tills de infinner sig så föredrar jag mark arbete!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz