WoW Error #132 & #134 (ny dator). Hjälp uppskattas!

Permalänk
Avstängd

WoW Error #132 & #134 (ny dator). Hjälp uppskattas!

Hejsan,

Jag har nyligen köpt ny dator från Inet.se, och efter att installerat alla windows updates, drivrutiner till moderkortet, grafikkortet osv så gav jag mig på att installera wow. Det funkade bra trodde jag, men senare fick jag wow error titt som tätt. Det skiftar mellan wow error #132 & 134, jag har googlat båda och gjort de mesta som kommit upp, deletat massa filer, ominstallerat (har t.o.m formaterat hela datorn), gjort repair och allt annat som nämnts. Prolemet kvarstår, i varje loadingscreen så känns de som jag får wow error.

Det jag läst är att error 132 kan bero på minnen/hårddisk så börjar undra om det är någon fel på dessa. Finns det något sätt jag kan undersöka detta? I alla windows grejer så står det att dem funkar fint, 7.9 respektive 7.8 i prestandakvalificering, i enhetshanteraren så står det att allt funkar korrekt.

Någon som haft samma problem och kommit på någon lösning? Uppskattar verkligen all hjälp.

Prints på errorna:
http://imageshack.us/f/805/132error.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/444/wowerrorp.jpg/

Lite grejer jag sitter på:
i7 2600k 3.4 ghz
Corsair SSD Force 3 120gig
gtx 560 ti 1280mb 448 cores
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP VIT
MSI Z68A-GD55 G3 REV B3

Som sagt, uppskattar verkligen all hjälp Tack!

Permalänk
Medlem

Testa kör WoW i 64bit client. Du tankar den från www.eu.battle.net/wow/en/forum

Testa gå in i BIOS och sätt minnerna på XMP så kanske dem går till sig. Ifall du inte har gjort det

Visa signatur

ASUS Z270E Strix Gaming | H115i cooler , Core i7-7700k @4,2Ghz | ASUS GTX 1080 ROG Strix | SSD Samsung 850 PRO,128 GB | SSD M.2 Samsung 950 PRO 256GB | DDR4 Corsair Dominator 3200mhz | ASUS Xonar Essence STX | PSU, Corsair AX 1200i| Chassi, Phanteks Evolve Tempered Glass | | Asus 24" 144hz 3D Ready.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag fick 132 134 typ.. för flera år sen..

Var ram minnena då.
Hade även problem med bluescreen då o då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Moblos, har redan 64bit clienten, och minnena står redan i XMP profil.

Adfi, hade också problem med bluescreens de första dagarna, men resetade BIOS och sen dess har det slutat. Hur gjorde du med dina minnen? Skrotade du dem?

Permalänk
Avstängd

Eller där ljög jag för dig Moblos, jag tankade wow från deras hemsida, men var väljer jag 32 respektive 64bit?

Permalänk
Avstängd

Finns det något simpelt sätt att kontrollera minnena på? Alla program jag hittar kräver att man måste lägga över något på en skiva, men har inga sådana för tillfället :<

Permalänk
Medlem

Har du pillat på frkvensen på minnena ? Eller processorn för den delen ? Jag rekkar att du isf installerar om WoW efter att du har överklockat någonting, annars lär du få problem med det. Resetta allt till default på bios och testa ifall WoW funkar på det viset.

Permalänk
Avstängd

EkrJkr, allt är på default förutom SATA som är inställt på AHCI och minnena står som XMT profil.. Vet inte vad jag ska ta mig till, känns som det är något allvarligt fel då det inte bara är wow som strular för den delen. Har fått en del BSOD också, samt så har utforskaren slutat fungera då och då, samtidigt som mina webbläsare bara dör.

Trodde först det var SSD-disken som orsakde BSOD men tog ut den och körde bara min vanliga, fick fortfarande bluescreens så är nog inte den som är felet ;<

Permalänk
Hedersmedlem

Tryck F8 när datorn håller på att starta, precis innan första Windows loggan. Välj att starta i reparationsläge så finns det ett minnestest du kan köra där.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Giplet, verkar inte vara några fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spejjanlol:

Finns det något simpelt sätt att kontrollera minnena på? Alla program jag hittar kräver att man måste lägga över något på en skiva, men har inga sådana för tillfället :<

memtest86 är det bästa och det kan läggas på ett USB minne istället för en skiva.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tjena Spejjanlol, har sedan den förra patchen haft exakt samma problem som du med en blandning av error 132 och 134. Jag gick igenom min egen dator med en rad olika test men inget visade på något fel. Sedan testa jag de vanliga som deleta cache, WTF, addons etc. Inget fungerade så jag skrev en post på blizzards tekniska forum och där fick jag en rad lösningar korrupta filer som skulle tas bort och sedan reparera WoW, F-secure kraschade spelet, Grafik drivrutinerna(vilka jag redan kollat var den senaste versionen), ljuddrivrutinerna(kollat där med).

Jag testade att fixa alla dessa sakerna igen och det återstod bara F-Secure men jag har använt det de senaste 6 åren jag spelat WoW så jag kom fram till att det inte var problemet. Det hela slutade med att jag plockade ut en sticka ramminne och nu funkar det väldigt fint igen(memtest visade inga fel när det kördes en gång på vart och ett av minnena). Jag rekommenderar att du testar det för det verkar som att på forumen ger de alla samma lösningar i olika ordning och om inga av dem funkar slutar de att svara.

Hoppas det löser sig
Tweakz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spejjanlol:

Finns det något simpelt sätt att kontrollera minnena på? Alla program jag hittar kräver att man måste lägga över något på en skiva, men har inga sådana för tillfället :<

Skrivet av TiasE:

memtest86 är det bästa och det kan läggas på ett USB minne istället för en skiva.

Ta hem WiNTobootic för att skapa bootbar USB
http://www.wintobootic.com/

Ta sedan hem memtest , jag fördedrar att dra hem hela UltimatebootCD där den finns + massa andra nyttigt.
http://www.ultimatebootcd.com/

Kör sedan wintobootic och dra över .ISO filen för att skapa en bootbar USB som du sen startar datorn från.
Låt memtest stå över natten för att testa ordentligt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W