Permalänk

Hyra Battlefield 3 server!

Hejsan!

Jag har funderat en längre tid på att hyra en bf3 server, men så kommer mitt problem det kostar för mycket för en ungdom, kostar 330/mån för en 32a känns överprisat. jag hittade den här sidan när jag googlade lite: http://www.rocketblast.se/
skulle vara väldigt snällt om ni kunde hjälpa mig att hitta någon sida som har vettigt pris, det känns som att en 32a är lagom för mig.

om det mot förmodan inte finns någon server till ett rimligt pris så kan ni alltid länka spelvädra och stabila servrar med vettigt folk på!

skulle kunna tänka mig att betala MAX 200kr/mån för en 32spelare.

Mvh Erik

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det väldigt dyrt med Battlefield 3 servrar och du kommer inte kunna hyra en 32man server för 200kr/månad tyvärr

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Gör annars så att om ni är ett gäng polare så gå ihop och hyr den!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Gå till fragnet.net och dra ner till 24 slots så kostar det 209 kr.

32 kostar 275

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Medlem

Tror det kan vara bra att ni är ett par stycken.
Tänk på att servern ska administreras, startas upp så det blir folk mm.
Kan tänka mig att det är lite svårt att göra om man är ensam och risken är att du står med en tom server!

Själv tycker jag att 330kr/månad var billigt! Trode det var dyrare.

Sen kan jag bara säga att rocketblast servrarna funkar mycket bra och bra ping för oss svenskar.
Tror att vår andra server ligger där.
Vill du testa ping och så då borde vi ha igång den ikväll efter 20 tiden eller när gubbarna och gummorna kommer ifrån vardagen och kan sätta sig vid datorn
runngun.se #2 citymaps heter servern iaf.

Vill du ha billigare så får du ge dig ut i europa och leta.
i3d har mycket servrar och är oftast bra men du pingar högre själv.
Vet inte kostnaden men det kan du kolla på i3d.net tror jag att det är.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

tack för alla svar ska höra runt lite med kompisar och se hur många som är villiga att betala lite för att få en bra bf3 server!

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Har oxå funderingar på att hyra en server, var oxå inne på sidan Rocketblast och titta.

Det jag undrar är om det är svårt att sköta en server som Admin via det program man får med där. Kan nämna att jag ALDRIG haft en server tidigare så det är helt ny mark för mig i datorvärlden.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

alakabambam, kontakta Rocket Blast direkt och förklara ditt ärende så fixar vi något som inte bränner hål i plånboken.

Men precis som Nagel m.fl. redan förklarat är det ganska dyrt med Battlefield 3 servrar. Detta är inte direkt något som någon host enskilt kan styra över. Dagens spelservrar kräver otroligt mycket mer hårdvaruresurser, elekticitet och framför allt bandbredd vilket gör att det kostar relativt mycket att bara difta dem.

MjGroggy. Det är förhållandevis enkelt att styra din spelserver med hjälp av de olika program som finns tillgängliga. Det som används mest för Battlefield 3 är PRoCon och så länge man är en spelare så är användargränssnittet inte allt för koplicerat. För de vanliga funktionerna såsom kick/ban så ser det nästan likadant ut som spelets scoreboard. Dock kan man se lite mer detaljerad information där som t.ex. land de kommer ifrån och IP-adresser m.m.
Sedan finns det en rad plug-ins till programmet som gör att din server beteer sig på olika sätt. T.ex. kan du ha plug-ins för att rösta fram ny karta, begränsa vilka vapen som tillåts samt s.k. "in-game" administration (gör så att du kan administrera delar av servern från spelet). Dessa plug-ins är oftast en engång konfiguration som du sedan inte behöver göra något med.

Givetvis finns det alltid hjälp att tillgå på dels PRoCons hemsida och även supporten för det företag du väljer att hyra hos. När man är van vid det är det busenkelt.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

BF3-server ihop med community

Jag kör gärna igång en BF3-server ihop med community på nätet med folk som är sugna på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weird:

alakabambam, kontakta Rocket Blast direkt och förklara ditt ärende så fixar vi något som inte bränner hål i plånboken.

Men precis som Nagel m.fl. redan förklarat är det ganska dyrt med Battlefield 3 servrar. Detta är inte direkt något som någon host enskilt kan styra över. Dagens spelservrar kräver otroligt mycket mer hårdvaruresurser, elekticitet och framför allt bandbredd vilket gör att det kostar relativt mycket att bara difta dem.

MjGroggy. Det är förhållandevis enkelt att styra din spelserver med hjälp av de olika program som finns tillgängliga. Det som används mest för Battlefield 3 är PRoCon och så länge man är en spelare så är användargränssnittet inte allt för koplicerat. För de vanliga funktionerna såsom kick/ban så ser det nästan likadant ut som spelets scoreboard. Dock kan man se lite mer detaljerad information där som t.ex. land de kommer ifrån och IP-adresser m.m.
Sedan finns det en rad plug-ins till programmet som gör att din server beteer sig på olika sätt. T.ex. kan du ha plug-ins för att rösta fram ny karta, begränsa vilka vapen som tillåts samt s.k. "in-game" administration (gör så att du kan administrera delar av servern från spelet). Dessa plug-ins är oftast en engång konfiguration som du sedan inte behöver göra något med.

Givetvis finns det alltid hjälp att tillgå på dels PRoCons hemsida och även supporten för det företag du väljer att hyra hos. När man är van vid det är det busenkelt.

Tack så hemskt mycket för svar!!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]