Permalänk
Medlem

Hjälp med speldator (budget 12k)

Har en budget på cirka 11'000kr. Har plockat ihopa detta och jag undrar om det ser bra och billigt ut för det man får. Finns det något som behövs? Något som kan ändras till något bättre/billigare? Hur ser uppgraderingsmöjligheterna ut för detta kitet?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549756/2012-02-28

Permalänk
Medlem

Har ändrat lite i min lista till ett billigare grafikkort. Det spar mig 2.200kr samtidigt som skillnaden i prestanda mellan amd 7950 och GTX 560Ti WindForce 3X 448 Core inte ska vara så stort, om jag har fått höra rätt. Eller, skillnad är där men inte värt de extra 2 tusen för det, än så länge.

Permalänk
Medlem

Bra val.
Behöver du verkligen en FULL tower ? Det är en STOR låda det där.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Nej jag tog en som mest såg cool ut. Finns det någon annan som du rekommenderar men som har ett bra luftflöde? Har hört att denna ska vara ganska bra nämligen.

Permalänk
Medlem

fractal design arc
haf 922

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Det som var lockande med haf 932 var just att det medföljer ganska många fläktar. Det finns ingen risk för överhettning med en fractal design arc? Annars går jag nog med den då.

hah kom precis på att jag hade glömt dvd läsare

Permalänk
Medlem

Istället för att göra en ny tråd bumpar jag denna.

Nu har jag kommit fram till en lista som jag tycker ser ganska bra ut. http://www.inet.se/kundvagn/visa/1552097/2012-02-29

Tanken är att jag funderar på att i framtiden ska kunna uppgradera, och jag funderar på att skaffa ett gtx 560 ti 448 i SLI. Kommer det att få både plats och tillräcklig kylning med det chassit jag har eller måste jag skaffa fler fläktar?

Permalänk

Tycker att du ska byta GPU till ett 7950/7970 asså lite mer pengar men de kommer du inte behöva byta på väldigt länge men gtx560 kommer inte klara de spelen som kommer iframtiden. Jag tycker inte du ska ha arc chassit jag har haft men asså du borde ha ett fulltower från början sj har jag bytt 3 chassin på min dator för att de har blivit för litet när jag har satt in nya komponenter i den så rekommenderar FULLTOWER

Permalänk
Medlem

Tack. Jag bestämde mig faktiskt för ett 7970 3gb i slutändan. Offrade SSD-disken så det blev inte så jätte mycket dyrare. Chassit bytade jag också, fast inte till en fulltower, men jag tror det kommer att duga ändå.

Permalänk
Medlem

Passa på, kylaren kostar inte 150kr längre. Byta till Hyper 212 evo.
Tycker du ska köra med 7950 + en ssd. 7970 är inte så mycket bättre faktiskt.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Okej men jag skulle nog tycka att du köpte ett fulltower för om du ska uppgradera nån gång då kanske inte sakerna får plats vettu!:)