Permalänk
Medlem

800D GPU Kylning

Tjenare, sedan jag skaffade mitt andra GTX 480 som nu körs i SLI dvs, så blev grafikkorten alldeles för varma.

Detta skulle jag fixa med ett par fläktar på plexirutan.

Så jag lade en order på Aquatuning

Det som är gjort:

- Installerat 2st intake fläktar på sidopanelen.
- Installerat fläktgaller överallt.
- Dragit om kylningen samt rengjort.
- Bytt kylvätska.

Fråga om det är något

800D GPU Kylning

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Vad är det för stol? Ser ut som en ifrån need for seat.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Oj vad mycket kylpasta. Förstår att alla gör olika men att lägga till 4 klickar utöver ett tunt lager :/

Permalänk

Ja, kylpastan där måste du göra om. Ett litet riskorn. ETT.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Oj vad mycket kylpasta. Förstår att alla gör olika men att lägga till 4 klickar utöver ett tunt lager :/

Skrivet av RedSparowes:

Ja, kylpastan där måste du göra om. Ett litet riskorn. ETT.

Alltså, lagret pasta som är på är så extremt tunt att man ser texten igenom och klickarna är även dem extremt små, tänk på att detta är en 32nm processor så klickarna kanske ser större ut än vad dem är

Lyfter jag på blocket nu så ser jag ett perfekt tunt lager bara, ingenting överflödig eller utanför
Med andra ord, dem 4 klickarna tillsammans är t.o.m. mindre än ett riskorn

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Vad är det för stol? Ser ut som en ifrån need for seat.

Den är köpt på Ridetech

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

tunnt lager kylpasta? Tycker det ser ut som ett tjockt jävla lager hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Alltså, lagret pasta som är på är så extremt tunt att man ser texten igenom och klickarna är även dem extremt små, tänk på att detta är en 32nm processor så klickarna kanske ser större ut än vad dem är

Lyfter jag på blocket nu så ser jag ett perfekt tunt lager bara, ingenting överflödig eller utanför
Med andra ord, dem 4 klickarna tillsammans är t.o.m. mindre än ett riskorn

jaha då får du göra om det igen om du hade av blocket XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Får mardrömmar av det lagret kylpasta med 4 klickar runt för det lilla extra 0.0
Tunnt eller ej luftbubblor lär uppstå.
Dra bara ett riskorn i mitten.
i övrigt så får du en 4/5 från mig ^^

intressant video.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

haha angående kylpastan, som många redan påpekat: gör om, gör rätt. det där ser inte bra ut

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om add(on) högtalarna (5.1) du har?

Jag har 2.1 versionen hemma och är ganska nöjd med vad jag fick för ynka 500:- på rea.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

För mycket kylpasta, Du borde kunna få bättre temps om du hade mindre.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Riktigt cool stol

Permalänk
Medlem

Fast jag har aldrig förstått detta med ett litet riskorn, det finns ju inte en chans att man kan pressa ut den lilla klutten kylpasta över hela cpun, trycker du så hårt så knäcker du ju moderkortet

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

too much pasta, gjorde likadant förut men efter de att jag använt mycket mindre, en liten click i mitten mer eller mindre, så sänktes temps med 5c och ofta mer i load.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad köpte du stolen?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Fast jag har aldrig förstått detta med ett litet riskorn, det finns ju inte en chans att man kan pressa ut den lilla klutten kylpasta över hela cpun, trycker du så hårt så knäcker du ju moderkortet

Den får stor hjälp med att pressas ut när det blir varmt.
Oftast tar det många timmar innan pastan är helt uttryckt.

Samt att man inte behöver få ut kylpastan över hela heatspreadern utan bara där kärnorna sitter.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Den får stor hjälp med att pressas ut när det blir varmt.
Oftast tar det många timmar innan pastan är helt uttryckt.

Samt att man inte behöver få ut kylpastan över hela heatspreadern utan bara där kärnorna sitter.

Vart sitter kärnorna då?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Vart sitter kärnorna då?

Bara applicera kylpastan i mitten som ett riskorn eller kort sträck. Ytan på heatspreadern och värmen kommer fixa resten åt dig.
Tänk på att ytan på cpun är konvex för att trycket skall koncentreras på området där kärnorna är samt kunna trycka ut kylpastan.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

EDIT: Har gjort om kylpastan se galleri för nya bilder!

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Vad tycker du om add(on) högtalarna (5.1) du har?

Jag har 2.1 versionen hemma och är ganska nöjd med vad jag fick för ynka 500:- på rea.

Extremt nöjd med mina, har även haft Logitech z 906, men dem här har faktiskt bättre ljud än Logitechs vilket är ganska sjukt oO

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge, likaså hörnan!
Gillar din stol något enormt, fattas bara 4 punktsbälten

Permalänk

varför inte block på grafikkorten?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Trevligt bygge, likaså hörnan!
Gillar din stol något enormt, fattas bara 4 punktsbälten

haha! Så hårt gamear jag inte! x) Stolen sitter man väldigt bra i om man skall sitta länge!

Skrivet av Arne-Mohammed:

varför inte block på grafikkorten?

Som jag tidigare skrev, detta var det ända alternativet jag hade råd med, detta sänkte även tempen på min cpu med runt 8c

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Bara applicera kylpastan i mitten som ett riskorn eller kort sträck. Ytan på heatspreadern och värmen kommer fixa resten åt dig.
Tänk på att ytan på cpun är konvex för att trycket skall koncentreras på området där kärnorna är samt kunna trycka ut kylpastan.

Skrivet av RainesX:

Den får stor hjälp med att pressas ut när det blir varmt.
Oftast tar det många timmar innan pastan är helt uttryckt.

Samt att man inte behöver få ut kylpastan över hela heatspreadern utan bara där kärnorna sitter.

Skrivet av cosmos92:

too much pasta, gjorde likadant förut men efter de att jag använt mycket mindre, en liten click i mitten mer eller mindre, så sänktes temps med 5c och ofta mer i load.

Skrivet av kaihai123:

För mycket kylpasta, Du borde kunna få bättre temps om du hade mindre.

Skrivet av Finess:

haha angående kylpastan, som många redan påpekat: gör om, gör rätt. det där ser inte bra ut

Skrivet av Solding:

tunnt lager kylpasta? Tycker det ser ut som ett tjockt jävla lager hehe

Kolla galleriet nu om det ser bättre ut, gjorde om kylpastan, så era röster blev hörda i alla fall! Kanske kan dra upp betyget på galleriet också? (a) Skämt och sido, temps är som innan nu men kanske tar ett tag innan pastan hunnit sprida ut sig som ni nämnde tidigare

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Kolla galleriet nu om det ser bättre ut, gjorde om kylpastan, så era röster blev hörda i alla fall! Kanske kan dra upp betyget på galleriet också? (a) Skämt och sido, temps är som innan nu men kanske tar ett tag innan pastan hunnit sprida ut sig som ni nämnde tidigare

Ser mycket bättre ut
Om några dagar kommer du ha bättre temps än du skulle få innan. Troligen kommer du bara se skillnaden vid tyngre belastning dock.
ändrade till 5/5 bara för att ;P

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ser mycket bättre ut
Om några dagar kommer du ha bättre temps än du skulle få innan. Troligen kommer du bara se skillnaden vid tyngre belastning dock.
ändrade till 5/5 bara för att ;P

Tycker bara det är kul att folk kommer med tips! Skall testa stresstesta min cpu om 1 vecka då på skoj för att se om det ser schysst ut Så återkommer jag med ett stort tack! Och tack så mycket för omröstningen!

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Vi har samma stol Fast jag har den i helsvart, riktigt skön

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Vi har samma stol Fast jag har den i helsvart, riktigt skön

Ofan, var hittade du den i helsvart då? ;o

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

blir najs dedär, kommer åka ut

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10