Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

Från deras facebook:

"Some Info:
Beta Login data: You can not login with those accounts! The Beta Accounts will all be wiped. Beta players need to create a new account if they don't have a transferred account to redeem their Beta rewards (which will be sent out tomorrow).

Validation URL doesn't work: Please try again. It might be possible that the website is overloaded. You can login to the game without the validation however.

Account transfer from NCSoft to Gameforge: The transfer option is currently deactivated. The transfer was available until February 27th. It will be available again in future however. A timeframe when the option will be available can only be given by NCSoft."

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Elyos eller Asmodian, vad kör ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Elyos eller Asmodian, vad kör ni?

inget av det.. inte börjat spela ännu^^

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Förstår att det är svåra frågor. Jag tror jag kommer köra Gladiator, har du någon rekommendation för det?

när jag spelade aion (slutade i somras) så var min "main" en gladiator och kan säga att det är en kul klass, dock väldigt väldigt beroende av "extended"-vapen, dvs vapen som har en längre räckvidd.

Armor är inte lika viktigt, du kan komma undan med ett abyss L30e set, vilket tar inte lång tid att få, denna enchantar du sedan till +15 för crist resist. pvp vapen (som du mergar med ditt extended spear/gs) och jewerly är viktigare än armor då dessa ger dig pvp-damage (%).

Gjorde en sketen pvp video med min gladiator innan jag slutade, där har jag full L30e +15 set, L50 jewelry, Triroan spear (sämsta extended man kan, lägst dmg) + L50 abyss. (http://www.youtube.com/watch?v=FcDhDMcvUko). Innehåller lite väl för många "klicka på potions med musen", fraps gör att spelet ibland laggade som fan^^

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Fan, bara jag som tappar suget mer och mer på spelet? De lovar oss ett datum men kan KNAPPAST hålla det. Känns som man ska börja spela ett spel som gymnasieelever har konstruerat. Surt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbojan:

Fan, bara jag som tappar suget mer och mer på spelet? De lovar oss ett datum men kan KNAPPAST hålla det. Känns som man ska börja spela ett spel som gymnasieelever har konstruerat. Surt.

Vi som har spelat ncsoft spel tidigare är vana vid den här skiten
Dom failar på det mesta och spelet är därefter, men gratis är gott så!

Permalänk

Jag kom in nu, jobbigt att man inte kan whispra andra spelare som starter

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Elyos eller Asmodian, vad kör ni?

För mig blir det Asmo. Jag var lightie på ett annat spel innan i flera år (Shaiya) så det är kul att byta lite

I övrigt så hoppas jag de får upp inloggningssidan snart så jag kan skapa mitt account! För ikväll blir det ascension!

Visa signatur

Pentium 3.86! 14.4k modem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Vi som har spelat ncsoft spel tidigare är vana vid den här skiten
Dom failar på det mesta och spelet är därefter, men gratis är gott så!

Men att de inter lär sig av sina misstag isåfall! Allt de har lyckas med nu är att irritera spelare och förmodligen tappa spelar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Men att de inter lär sig av sina misstag isåfall! Allt de har lyckas med nu är att irritera spelare och förmodligen tappa spelar också.

Jag minns inte att dom har flyttat till en annan serverpark mm tidigare. Så hur ska dom ha lärt sig det i så fall?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av jivestef:

För mig blir det Asmo. Jag var lightie på ett annat spel innan i flera år (Shaiya) så det är kul att byta lite

I övrigt så hoppas jag de får upp inloggningssidan snart så jag kan skapa mitt account! För ikväll blir det ascension!

Okej, lutar åt Asmo för mig med

Permalänk
Medlem

Byten med MMOs strular alltid, det verkar ofta vara bristande kommunikation, om det sedan beror på inkompitens eller att de skyddar olika "företagshemligheter" m.m. kan man ju bara spekulera om. Har sett detta ske med flera olika MMOs, Dungeons and Dragons Online har bytt runt 3-4 ggr till olika aktörer och varje gång har varit ett helvete typ med transfers som inte går som de ska, servrar som inte svarar m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Kan inte ens gå in på sidan... Vill ju testa det här spelet

Permalänk
Medlem

Jag kör som Asmodian på Spatalos någon annan som också lirar där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0lla:

när jag spelade aion (slutade i somras) så var min "main" en gladiator och kan säga att det är en kul klass, dock väldigt väldigt beroende av "extended"-vapen, dvs vapen som har en längre räckvidd.

Armor är inte lika viktigt, du kan komma undan med ett abyss L30e set, vilket tar inte lång tid att få, denna enchantar du sedan till +15 för crist resist. pvp vapen (som du mergar med ditt extended spear/gs) och jewerly är viktigare än armor då dessa ger dig pvp-damage (%).

Gjorde en sketen pvp video med min gladiator innan jag slutade, där har jag full L30e +15 set, L50 jewelry, Triroan spear (sämsta extended man kan, lägst dmg) + L50 abyss. (http://www.youtube.com/watch?v=FcDhDMcvUko). Innehåller lite väl för många "klicka på potions med musen", fraps gör att spelet ibland laggade som fan^^

Nja det där stämmer inte riktigt, med ett 30 elite set blir du krossad idag. Tror t.om. jag som gladiator hade dödat dig på under 10 sec.

Skrivet av Voxaz:

Elyos eller Asmodian, vad kör ni?

Skrivet av adfi:

Jag kör som Asmodian på Spatalos någon annan som också lirar där?

Perento - Elyos!

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Nja det där stämmer inte riktigt, med ett 30 elite set blir du krossad idag. Tror t.om. jag som gladiator hade dödat dig på under 10 sec.

Perento - Elyos!

Jag lirar där för att jag har karaktärer sen innan ^^

Permalänk
Inaktiv

Nu verkar sidan ha kommit igång

Permalänk
Medlem

Är det jag som är van vid WoW eller är kamera-vinkeln väldigt konstig i detta spel? Provat alla inställningar

Permalänk
Medlem

tur att inte spelet hänger sig i menyn...

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Skrivet av prOZac:

tur att inte spelet hänger sig i menyn...

Kommer inte heller in nu, tror det är för stort tryck på inloggnings-sidan

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Kommer inte heller in nu, tror det är för stort tryck på inloggnings-sidan

skriver in användarnamn och lösen, sen händer inget mer...
Vilket fail alltså... detta skulle dom gjort långt innan F2P blev aktivt...
Dom förlorar säkert en hel del spelare pga detta.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Är det jag som är van vid WoW eller är kamera-vinkeln väldigt konstig i detta spel? Provat alla inställningar

Vanesak

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Crap, min jädra launcher vägrar fortfarande att starta, Prövat att kasta hela 17gb-spelet nu och laddat om den från hemsidan när det väl gick att komma in, men så kommer felmeddelandet
Uppdate Error, No access to the file is possible
E02024
PFP_CF_032_2_3
NClauncher.exe

Ingen som sett detta? Hittar inget om det i forum förutom på nån fransk sida som bara prövade att installera om utan resultat.

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan byta server längre fram!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilka de nya servrarna är?

Visa signatur

Pentium 3.86! 14.4k modem

Permalänk
Inaktiv

Nexus är den nya ENG servern, antar att du inte bryr dig om de franska eller tyska

Permalänk
Medlem

någon mer än mig som inte får kan starta spelet?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Nu funkar det att komma in

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Nu funkar det att komma in

inte för mig

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag kom in förut, men nu när jag försöker så får jag "authorization error (75)" zzZzzZzz

Visa signatur

Pentium 3.86! 14.4k modem