Permalänk
Medlem

Säg förfan bara inte att du spelar i hammarby det har vi inte råd med!
haha skämt åsido, schysst jävla bygge!

Liraru utomlands eller i sverige? svårt att se vilket lag i sverige som skulle kunna betala dig ijuförsig!

Permalänk
Medlem

Häftig Rigg, Riggar...klar 5/5 av mig Rock On........

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acco22:

Vill inte vara dryg eller så men min "reservdelsdator" kostar mer än 15k.

Vart fan köper du dina delar? Går du in på prisjakt och kollar upp dyraste återförsäljare istället för billigaste(?)

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Med ALLT kanske runt 150k med allt som jag har använt men sen valt bort.

Är du rik?

Permalänk
Medlem

Om det är någon fotbollsspelare, och det visar sig vara så att grabben spelar i MFF, så säger jag bara "La familia" :D, om det är den jag tror så vet han vad jag pratar om:P

Fråga mig inte ens om vem jag tror det är, för vill han vara anonym så får han det=)

OT: Snyggt bygge!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Riktigt snygg rigg!

Btw ingen flashbackare här som kan söka reda på vem denna mystiska människa är?

Varför skulle vi göra det?
Låt han ha en grym dator/hörna oavsett vem han är!

Permalänk
Medlem

Helskön kille Acco22! Gör det han vill med sina pengar samtidigt som han verkar ha ett hjärta av guld!

Keep it up!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Funderar på att påbörja ett nytt projekt. Vad skulle ni vilja se? Kommer självklart att ha kvar denna dator för vidare uppgradering när keppler kommer, vill ha något att göra så länge. så snälla kom med förslag.
Skickades från m.sweclockers.com

Gör en grym konfiguration till en bärbar. Alienware.
Dom har ju en tendens att springa iväg i pris bara.

35655 SEK

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Funderar på att påbörja ett nytt projekt. Vad skulle ni vilja se? Kommer självklart att ha kvar denna dator för vidare uppgradering när keppler kommer, vill ha något att göra så länge. så snälla kom med förslag.
Skickades från m.sweclockers.com

m-atx eller m-itx burk med superkomponenter!!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooltSomFan:

Varför skulle vi göra det?
Låt han ha en grym dator/hörna oavsett vem han är!

För jag är svensk och bryr mig inte om personlig integritet! Så säger ju regeringen så jag antar att jag måste tycka lika dant :=D

Nae bara skojar, jag är bara väldigt (extremt) nyfiken eftersom det sägs här att han är en fotbollsspelare.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Funderar på att påbörja ett nytt projekt. Vad skulle ni vilja se? Kommer självklart att ha kvar denna dator för vidare uppgradering när keppler kommer, vill ha något att göra så länge. så snälla kom med förslag.
Skickades från m.sweclockers.com

Jo tänkte på ASUS ROG MARS II, kul om du kunde få tag i 3 av dessa grafikkort och klocka upp dem rejält. Sen ha ett X antal Intel 520 SSD i raid. Vet personligen inte hur man löser 3-SLI med de grafikkorten då de är ofantligt stora, men du verkar å andra sidan väldigt kunnig på området, så du kommer säkert på något.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Jo tänkte på ASUS ROG MARS II, kul om du kunde få tag i 3 av dessa grafikkort

6way sli?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixxor123:

6way sli?

Menar du att de har stöd för det?

Ändå ruskigt svårt att få tag i så många kort

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jo tänkte på ASUS ROG MARS II, kul om du kunde få tag i 3 av dessa grafikkort och klocka upp dem rejält. Sen ha ett X antal Intel 520 SSD i raid. Vet personligen inte hur man löser 3-SLI med de grafikkorten då de är ofantligt stora, men du verkar å andra sidan väldigt kunnig på området, så du kommer säkert på något.

Tror inte att det går att köra 3Way mars II då det blir 6gpus och vad jag vet så kan man max ha 4st?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Tror inte att det går att köra 3Way mars II då det blir 6gpus och vad jag vet så kan man max ha 4st?

Ahaa..! OK tänkte ju inte riktigt så långt, tänkte på antalet komponenter/enheter. Inte vad som låg inbakat i respektive enhet.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av XpreS:

Ahaa..! OK tänkte ju inte riktigt så långt, tänkte på antalet komponenter/enheter. Inte vad som låg inbakat i respektive enhet.

2x mars i SLi är sämst pg av att 1.5 gb vram och det är 4 GPU med 2 kort.

Även om det hade funkat med 4x Rog mars 2 i SLI asså 8 GPU så hade han bara haft 1.5 gb vram som är helt värdelöst för acco för att han har 3x 30 tums skärmar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Menar du att de har stöd för det?

Ändå ruskigt svårt att få tag i så många kort

Nej det menar jag inte..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Riktigt sjukt bygge! RAM-minnerna ser lite farliga ut ;);)

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Bygg ett schysst 19" rack. Komplett med vattenkylda servrar

Permalänk
Hedersmedlem

Härligt. Här ligger jag i sängen med sömnsvårigheter 04:47 på morgonen och läser den här tråden. Först blir jag fruktansvärt avundsjuk och svär för mig själv att jag inte har råd med en Audi R8 V10 (något av en drömbil) och superdator med kringutrustning som får min rigg att bluescreena av skräck och prestationsångest.

...men sedan vänder jag huvudet till höger och ser min älskade sambo sovandes tryckt mot min högra arm, samt hör vår snarkandes hund Wilma från golvet och då tänker jag för mig själv: "Varför vara avundsjuk, jag har redan allt jag behöver egentligen".

Skoj att du lägger upp galleribilder och förblir aktiv här trots att din identitet tyvärr röjdes mot din vilja. Tummen upp för ett häftigt bygge och jag hoppas att du fortsätter fortsätter skapa gallerier här på dina framtida byggen.

Mvh
Micke

P.S. Du borde börja spela för Djurgården

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Vad gör en fotbolls spelare med en dator för över 30k? Väldigt skumt att ett "fotbolls proffs" har en sådan dator+verkar som världens nörd samtidigt.....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad gör en fotbolls spelare med en dator för över 30k? Väldigt skumt att ett "fotbolls proffs" har en sådan dator+verkar som världens nörd samtidigt.....

Måste man vara nåt speciellt för att få ha en fet dator eller?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Måste man vara nåt speciellt för att få ha en fet dator eller?

ganska roligt att dagens människor har så j*vla mycket fördomar om att man måste vara världens nörd och tönt som sitter hemma hela dagarna och är överviktig...

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

ganska roligt att dagens människor har så j*vla mycket fördomar om att man måste vara världens nörd och tönt som sitter hemma hela dagarna och är överviktig...

Ja det verkar ju inte bättre..

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Ja det verkar ju inte bättre..

Det är synd vart samhället håller på att ta vägen..

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

http://www.eizo.com/global/products/duravision/fdh3601/index....

^^

4000x2000 skärm 36 tum lite små dyr i dagsläget kanske, runt €30k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

http://www.eizo.com/global/products/duravision/fdh3601/index....

^^

4000x2000 skärm 36 tum lite små dyr i dagsläget kanske, runt €30k

faktisk en riktigt nice skärm! det roligaste var ju nästan beskrivningen:

Monitor for Air Traffic Control and Geophysical Services
The DuraVision FDH3601 ideal for fields like air traffic control and geophysical services requiring large monitors that can display a high volume of information.

tror jag nöjer mig med mina 3x 3011 ett tag till

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

faktisk en riktigt nice skärm! det roligaste var ju nästan beskrivningen:

Monitor for Air Traffic Control and Geophysical Services
The DuraVision FDH3601 ideal for fields like air traffic control and geophysical services requiring large monitors that can display a high volume of information.

tror jag nöjer mig med mina 3x 3011 ett tag till

heh mjo jag vill ha 4k skärmar men det kommer förhoppningsvis inte ta så lång tid innan dom kommer ner till konsument nivå <.< förhoppningsvis.

Btw jag har suttit på 3x24 tummare ett år nu typ, och det är ju askönt men jag har funderat på om det inte är värt att köra större ändå. Hur finner du 30" upplevelsen? =P. Jag har även funderat på att köra 3 st projektorer typ liknande slippa bezels helt och hållet. http://www.youtube.com/watch?v=ug7MoGfLh-U&feature=related

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Jag har även funderat på att köra 3 st projektorer typ liknande slippa bezels helt och hållet. http://www.youtube.com/watch?v=ug7MoGfLh-U&feature=related

3st projektorer är enbart för amatörer.
Det är 6st som gäller!
http://youtu.be/dOY2lREuwjU

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

3st projektorer är enbart för amatörer.
Det är 6st som gäller!
http://youtu.be/dOY2lREuwjU

Tar tillbaka det där. Var tydligen bara 3st. Men det bör gå att utöka till 6st