Granne, delning av internet 100/100 stadsnät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

2 x http://www.davido.se/shop/product_info.php?cPath=55_61&produc.... Klart

Dra 40m kabel mellan balkongerna kommer 99,9% av alla hyresvärdar att neka (av naturliga skäl....)

Vadå neka. Det är väl bara att göra. Om balkongerna är i "fil" så handlar det ju om att stripsa fast kabeln, väljer man en vit kabel och strips så kommer de ju inte att synas så mycket.

Detta förutsätter ju att man pratar med grannarna som bor emellan, men kan inte tänka mig att de skulle tycka att detta var konstigt eller sätta sig emot.
Är de lite äldre så tänker de väl "att ungdomen ska spela spel".

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Vadå neka. Det är väl bara att göra. Om balkongerna är i "fil" så handlar det ju om att stripsa fast kabeln, väljer man en vit kabel och strips så kommer de ju inte att synas så mycket.

Javisst - bara att sätta upp. Och om inte hyresvärden gillar så klipper han ner det. Därför bra att kolla innan. Om fasaden/balkongerna inte är vita? Jättefint...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

Javisst - bara att sätta upp. Och om inte hyresvärden gillar så klipper han ner det. Därför bra att kolla innan. Om fasaden/balkongerna inte är vita? Jättefint...

Det är lättare att be om förlåtelse än om tillstånd. Och kabeln kostar väl 3-4 kr/metern så kostnaden är inte så mycket. Och jag tror nog att värden säger till om att det ska tas ner innan han klipper ner något.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.