Noobigaste ni gjort i wow

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Stöldmärkt:

Den största saken jag gjorde som också gav mig självmords tankar irl.. (Inte riktigt, men nästan)

Jag var Holy Paladin under Wotlk och healade ICC10 med min guild. Var en av de bättre healarna i guilden. Var väldigt trogen och försökte verkligen mitt bästa att klara av raiden. Obs; Detta var innan idiot buffen. Iaf, vi kommer till Draken innan Lich King. Då man ska springa iväg och ha sig för att inte dö.. Jag dog stup i kvarten då jag inte lyckades springa iväg till en trappa. Alla i Vent började skrika och bli jävligt förbannade. Till slut klarade vi av bossen, men vi orkade inte köra vidare. Jag vart såklart ledsen då jag gjort så att vi spenderat en timme på samma boss.. Morgonen efter ser jag att jag blivit kickad utan vidare Hej då eller liknande.. Hade raidat med dom här i en månad och givit dom minst 5k och loots i ToC..
Tråkigaste dagen i WoW. En av anledningarna jag slutade.

Dock är det ju den guilden som är dum i huvet då.

Och jag har blivit kickad typ 5-6 gånger ur mainstream guilder för att jag sa att dom gjorde fel hela tiden och dom gick på sina taktiker och inte lyssna på någon annan och sen när sa jag levar guilden om vi inte gör på mitt sätt för jag orkar inte wipa i 3 timmar för ingen andleding.

Så med min taktik så 1 shota vi och sen leva jag guildet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Inte direkt bara en sak, men tänker på hur jävla dålig jag var i Vanilla och TBC, tänk om man visste så mycket man vet nu, hur jävla pro man hade varit -.-'

Visa signatur

mjau

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Behold_:

Inte direkt bara en sak, men tänker på hur jävla dålig jag var i Vanilla och TBC, tänk om man visste så mycket man vet nu, hur jävla pro man hade varit -.-'

Vet exakt hur du menar

Permalänk

Kommer ihåg första gången jag körde The Deadmines på min hunter. Så fort det kom upp någon loot och man skulle rolla på den så klickade jag varje gång på Tärningarna (Need). Då jag inte hade läst att man skulle klicka där när man ville ha sakerna så tänkte jag att den behöver jag inte så då kan jag ju slå tärning om den. Jag tänkte att ifall man klickade på guldmyntet så ville man ha saken, jag menar vem vill inte ha mer pengar.

Självklart så fick alla total rage och kallade mig ninja och liknande. Men med tanke på att man var ny så var det "De kallar mig Ninja, Coolt, jag måste vara awesome!"

Jag tror även att jag inte förstod vad AoE betydde för ens Hellfire Ramparts eller något liknande. Förstod vad de menade men inte innebörden

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag lirade WoW för första gången... fattade rätt snabbt hur man lvlade osv, men jag förstod aldrig alla förkortningar som folk använde! (Speciellt lmao). Jag frågade alla jag träffade men oftast skrattade de bara åt mig och eller skrev bara N00B. Tillslut sa en kille att de var något spanskt ord för att skratta... Det sorgliga är att jag trodde på detta i ca 2 år, ända tills mina polare verkligen förklarade vad det betyde ( och hånade mig)....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mcbura:

Kommer ihåg när jag lirade WoW för första gången... fattade rätt snabbt hur man lvlade osv, men jag förstod aldrig alla förkortningar som folk använde! (Speciellt lmao). Jag frågade alla jag träffade men oftast skrattade de bara åt mig och eller skrev bara N00B. Tillslut sa en kille att de var något spanskt ord för att skratta... Det sorgliga är att jag trodde på detta i ca 2 år, ända tills mina polare verkligen förklarade vad det betyde ( och hånade mig)....

Hade samma problem när jag började spela WoW. Men som tur var hamnade jag i en Svensk guild med vuxna personer som förklarade allt och hjälpte en
Men man kände sig som ett tard när man bara skrev "?" efter att någon skrivit "Roflamo".

Permalänk
Medlem

Att börja med spelet
Nej men tog bort en lvl 60 för att jag inte då visste att man kunde specca om

Permalänk

Har garanterat gjort massor av noobiga saker under min tid men kommer inte på något jättekul för tillfället. Har dock en polare som spelade rogue från beta tills bc releasen utan poison. Han råkade slänga quest itemet och fattade inte att han kunde få tillbaka det genom request. Så han accepterade helt enkelt att han inte kunde ha posions

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Varför skulle chanserna för "långtidsförhållande" öka om man träffar varandra svinfulla på en krog en natt, än om man spelar ihop och har roligt under en längre tid?

Det är bara du som påstår det, eller rättare sagt så påstår iaf inte temporyman det.

Edit: Har inte gjort så mycket "noobiga" saker, men som newbie så har man givetvis gjort korkade saker. Typ fortsatt köra RC efter optimal lvl, trott att ingen kan se mig när jag stealthar som rogue - funkar inte som lvl 20 mot lvl 60 allys. Ja och kutat in i instanser och aggrat ALLT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille88:

DPS är ju trots allt inte gear-dependent

Jo det är det?

Permalänk
Medlem

"HAHAHAHA jag E så jävla glad att jag slutat med detta skit spel, fatta vad alla är n00bs som spelar fortfarande, hahahaha, lols
själv va man aldrig n00b asså, pr0 från början!!1111" - Ungefär hälften av alla inlägg i denna tråd och de klagar på att WoW endast är fullt med 14 åriga noobs.

Minns att jag lvlade som enhancement shaman med mana gear och det snabbaste vapnet + sköld jag kunde hitta.. Inte undra på att det tog typ 17 dagar till lvl 60 på vanilla tiden. Annars kan jag nog inte direkt komma och tänka på något noobigt man gjort, jag var ju en sådan som faktiskt läste tutorial och quests. Dock gjorde jag ett av de vanligaste misstagen, köpte vit gear från vendorn då den hade högre armor..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

jaa du de va väl på gamla goda vanilla tiden då man lirade pala minns jag blev så stressad i world-PvP att jag slängde bort divineshield från min action bar och var tvungen att skynda upp med spellbooken men dog istället en nackdel med att klicka spells haha

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

"HAHAHAHA jag E så jävla glad att jag slutat med detta skit spel, fatta vad alla är n00bs som spelar fortfarande, hahahaha, lols
själv va man aldrig n00b asså, pr0 från början!!1111" - Ungefär hälften av alla inlägg i denna tråd och de klagar på att WoW endast är fullt med 14 åriga noobs.

Minns att jag lvlade som enhancement shaman med mana gear och det snabbaste vapnet + sköld jag kunde hitta.. Inte undra på att det tog typ 17 dagar till lvl 60 på vanilla tiden. Annars kan jag nog inte direkt komma och tänka på något noobigt man gjort, jag var ju en sådan som faktiskt läste tutorial och quests. Dock gjorde jag ett av de vanligaste misstagen, köpte vit gear från vendorn då den hade högre armor..

Njaa... det är väl du som är noob:en antar jag... annars hade du vetat att man får mer exp idag från lvl 1-60 än man fick då...

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in2it:

Njaa... det är väl du som är noob:en antar jag... annars hade du vetat att man får mer exp idag från lvl 1-60 än man fick då...

Vad fan talar du om? Läs om, skriv rätt.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcbura:

Kommer ihåg när jag lirade WoW för första gången... fattade rätt snabbt hur man lvlade osv, men jag förstod aldrig alla förkortningar som folk använde! (Speciellt lmao). Jag frågade alla jag träffade men oftast skrattade de bara åt mig och eller skrev bara N00B. Tillslut sa en kille att de var något spanskt ord för att skratta... Det sorgliga är att jag trodde på detta i ca 2 år, ända tills mina polare verkligen förklarade vad det betyde ( och hånade mig)....

Haha var lite samma sak för mig, eller jag fattade inte var "dunno" betydde, trodde alltid att de var någon peak mot mig så varje gång jag fick de som svar kände jag mig dum

Permalänk
Medlem
Skrivet av in2it:

Njaa... det är väl du som är noob:en antar jag... annars hade du vetat att man får mer exp idag från lvl 1-60 än man fick då...

Ser nu hur det kan misstolkas om man vill, det handlade alltså om min egna gubbe som det tog 17 dagar att komma till 60 på under vanilla tiden, dels för att jag lvlade med en konstig spec (enhancement upp till flurry, resten i resto..) och helt fel gear (bara +int gear, snabbt enhandsvapen + sköld) och dels för att det krävdes mer exp per lvl då samt att man fick mindre exp för quests.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Min bästa n00bminne är från nångång i början av 2006.
Höll på levla min första char (NE Hunter) och körde Gnomeregan, needade på staven med undervattensandning, för det tyckte jag va ballt. På den tiden kunde man knappt dyka under vatten speciellt länge utom Undeads som hade det som en racial förmåga.
I vilket fall som helst så började partyt gapa om att jag va en ninja och skulle equippa den (trodde väl inte att hunters kunde ha stav), gjorde som dom sa men på den tiden va vapenskills viktigt så den låg mest i väskan för dykning i vatten b.l.a. för quests.
Det tog flera månader innan jag fattade vad ninja betydde...

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jo det är det?

inte helt, en person med lite sämmre gear (typ t4) mot en person med t5 kan fortfarande smiska han med t5 för han kanske vet hur man spelar sin klass.

Därför GS/itemlevel suger folk med hög GS fick riads fastän de kanske suger på DPS'n.

OnT:

Skulle göra AQ40 med guilden, men blev avbokat då folk fick förhinder så jag satte ihop en AQ20 grupp och körde ca 4 bossar men glömde skriva upp oss för DKP registrering riktigt noobigt

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Den största saken jag gjorde som också gav mig självmords tankar irl.. (Inte riktigt, men nästan)

Jag var Holy Paladin under Wotlk och healade ICC10 med min guild. Var en av de bättre healarna i guilden. Var väldigt trogen och försökte verkligen mitt bästa att klara av raiden. Obs; Detta var innan idiot buffen. Iaf, vi kommer till Draken innan Lich King. Då man ska springa iväg och ha sig för att inte dö.. Jag dog stup i kvarten då jag inte lyckades springa iväg till en trappa. Alla i Vent började skrika och bli jävligt förbannade. Till slut klarade vi av bossen, men vi orkade inte köra vidare. Jag vart såklart ledsen då jag gjort så att vi spenderat en timme på samma boss.. Morgonen efter ser jag att jag blivit kickad utan vidare Hej då eller liknande.. Hade raidat med dom här i en månad och givit dom minst 5k och loots i ToC..
Tråkigaste dagen i WoW. En av anledningarna jag slutade.

Gjorde jag med runt samma level

Permalänk

När min nya guild tog med mig till BT först gången.
Första bossen, Naj.

Självklart blir jag spinad först. Har inte macro (I HAVE SPINE), förr i tiden fanns det inte addons som fixade det automatiskt.
Efter jag dött så blir jag ressad. Stället mig upp och börjar pusha mina steadyshots.
Självklart blir healern bredvid mig spinad. Men jag plockar den inte.

TUNNELVISION!

Skrivet av KRQKAN:

inte helt, en person med lite sämmre gear (typ t4) mot en person med t5 kan fortfarande smiska han med t5 för han kanske vet hur man spelar sin klass.

Därför GS/itemlevel suger folk med hög GS fick riads fastän de kanske suger på DPS'n.

OnT:

Skulle göra AQ40 med guilden, men blev avbokat då folk fick förhinder så jag satte ihop en AQ20 grupp och körde ca 4 bossar men glömde skriva upp oss för DKP registrering riktigt noobigt

Stämmer.
Jag har alltid (nästan) pushat bättre DPS än alla andra hunters jag mött, oavsett gearscore. Det pinsamaste måste vara när man ser en hunter med snorigt bra gear, men som inte ens är hitcappad.
Ett fåtal har gjort bättre - och de som gör det är alltid folk från serverns bästa guild med mycket fin gear.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Stämmer.
Jag har alltid (nästan) pushat bättre DPS än alla andra hunters jag mött, oavsett gearscore. Det pinsamaste måste vara när man ser en hunter med snorigt bra gear, men som inte ens är hitcappad.
Ett fåtal har gjort bättre - och de som gör det är alltid folk från serverns bästa guild med mycket fin gear.

en anledning till varfr jag slutade spela :/

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

en anledning till varfr jag slutade spela :/

Yup, sen hela den här hysterin:

"You need 8k GS for joining our sarth 3D"
"I have 7k GS, but I insure you I know what to do"
"NO WAI 8K GS"
"K, but as you can see I already have the title"
"NO WAI, 8K GS"

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Yup, sen hela den här hysterin:

"You need 8k GS for joining our sarth 3D"
"I have 7k GS, but I insure you I know what to do"
"NO WAI 8K GS"
"K, but as you can see I already have the title"
"NO WAI, 8K GS"

sen får dom in en noob med 9kgs som köpt sin gubbe och failar :/

Men en anna noobig sakt jag gjort om jag inte redan nämt va att det tog mig 100 spelade dagar och nå lvl 60 på min första gubbe, gjorde knappt quests haha ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kan dela med mig av det ända jag har gjort. I början som människa sprang jag vilse i en kyrka. Eller det kanske var ett bibliotek. minns inte riktigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NukeDuke:

Min bästa n00bminne är från nångång i början av 2006.
Höll på levla min första char (NE Hunter) och körde Gnomeregan, needade på staven med undervattensandning, för det tyckte jag va ballt. På den tiden kunde man knappt dyka under vatten speciellt länge utom Undeads som hade det som en racial förmåga.
I vilket fall som helst så började partyt gapa om att jag va en ninja och skulle equippa den (trodde väl inte att hunters kunde ha stav), gjorde som dom sa men på den tiden va vapenskills viktigt så den låg mest i väskan för dykning i vatten b.l.a. för quests.
Det tog flera månader innan jag fattade vad ninja betydde...

Weapon skill var en pain in the ass ett tag xD
Speciellt om man fick något nytt bra i en dungeons så var man tvungen att vänta med att använda det. Dock så tycker jag att det var roligare med weapon skill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KRQKAN:

sen får dom in en noob med 9kgs som köpt sin gubbe och failar :/

Men en anna noobig sakt jag gjort om jag inte redan nämt va att det tog mig 100 spelade dagar och nå lvl 60 på min första gubbe, gjorde knappt quests haha ^^

Hela GS skiten var en stor fail för att det gav bara folk något att skryta om. Samt att folk kollade inte gearet längre utan gick endast på GS.
Vi var i en raid (ICC) och så var det en Warrior som hade svin hög GS. När jag kollade hans gear så hade han spellcaster trinkets samt rings. Men ingen märkte xD

Tog mig också skit lång tid att dra lvl 60.
Lvl 20-40 gick jag endast och dödade creeps xD
Min kompis började spela efter Southpark avsnittet och trodde att man kunde döda Boars i Elwynn Forrest för att levla upp till 60 haha

Permalänk
Medlem

Det noobigaste jag gjort inträffade när jag var ny på Wow sommaren 2005. Jag gjorde SM på min warrior och needrollade på en staff! Förstod sedan varför magen som var med i gruppen blev sur och lämnade. Jag fattade inte alls hur roll funktionen fungerade då, den såg annorlunda ut jämfört med nu och man kunde välja att trycka på en tärning eller en röd symbol. Jag bara tryckte lite random när det droppade saker. Men efter denna tabbe lärde jag mig vad need och greed innebar.

Permalänk
Avstängd

Hade botat varje natt i ca 4-5 dagar hade mats så det fyllde upp en hel Gbank med många Tabs, tog mig ca 2-3 timmar att crafta flasks för ett helt år, hade så många stacks så! la ut på AH med mitt nya addon "Auctioneer" som inte fungerade som jag ville, la ut allt för 1c bid 1s bo, helt plötsligt när jag va inne på min alt börja folk spamma trade "Thanks kittle", loggade in och det var gul text över hela skärmen "buyer have been found on your auction" hade ju ca 5000 flask osv som låg ute.

Kom på felet, alldrig mer addon till sånt (Sunstrider Alliance i WotLK om ni var en utav dom som gotta sig på flasksen =D)

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Vet exakt hur du menar

Om han hade varit bra från början hade han sluppit vara dålig? Vet inte vad man skulle få ut av att påpeka det dock xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Under mina underbara, första dagar i WoW så skapade jag en troll priest.

När man sedan var runt level 7? Så gick man till den lilla byn i mitten av Durotar(Razor Hill), där fick man lära sig stamina-buffen som priests har.

Jag sprang runt och buffade alla vakter och såg till min förvåning att deras hp "gick ner", eller det var det jag trodde. Jag tyckte att 'spellen' var så himla overpowered, jag tänkte " I hög level kommer jag att kunna döda dessa vakter med buffen, jävlar vad bad-ass."