Logitech Z-5500 värd sitt pris än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Och presentera fakta på att det finns bättre 5.1 lösningar för den efterfrågade summan pengar, så tror jag dig.

Jag tycker att jag gjorde det:

Skrivet av mudde:

Vill TS absolut ha massvis med små högtalare kan ett bra alternativ vara en T-amp+frontar eller ett par aktiva monitorer för ca 2k. Det kombineras med t.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=420546. De senare är till för att få många högtalare att sprida runt i rummet och SKALL ABSOLUT INTE KOPPLAS IN!

Då får man 7.1-högtalare med ett ljud (dock med ljud i 2.0) Det ger mycket bättre ljudkvalitet än z-5500.

Vill man ha mer bas kan man alltid vrida upp volymen och vinkla högtalarna mot väggen Då försvinner mycket av den störande diskanten och mellanregistret medan den mer riktningsoberoende basen låter lika mycket som förr. Fördelem med detta är att när man tröttnar på dovt muller kan man alltid vrida tillbaka högtalarna. Tröttnar man på dovt muller med z-5500 och vill ha bra ljud igen är det ganska mycket jobb att behöva sälja systemet och köpa nytt.

Dock blir det som sagt ett 7.1-system med 2.0 ljud, men det kommer att låta bättre Vill du ha 5.1 så är det bara att kasta bort 2 av skithögtalarna som ju ändå inte är inkopplade.

T-amp är t.ex. denna: http://fynda.se/show_prod.php?prodid=3953
den används tillsammans med t.ex. http://fynda.se/show_prod.php?prodid=3986

alternativt finns det massvis med bra aktiva monitorer för upp till 2000 som låter bra. Kolla runt i andra trådar efter detta.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Jag tycker att jag gjorde det:

Dock blir det som sagt ett 7.1-system med 2.0 ljud, men det kommer att låta bättre Vill du ha 5.1 så är det bara att kasta bort 2 av skithögtalarna som ju ändå inte är inkopplade.

T-amp är t.ex. denna: http://fynda.se/show_prod.php?prodid=3953
den används tillsammans med t.ex. http://fynda.se/show_prod.php?prodid=3986

alternativt finns det massvis med bra aktiva monitorer för upp till 2000 som låter bra. Kolla runt i andra trådar efter detta.

Trollar du, eller är du bara permanent nyvaken? Ett 2.0-system är inte ett 5.1-system, hur många ej inkopplade högtalare du än ställer in i rummet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Trollar du, eller är du bara permanent nyvaken? Ett 2.0-system är inte ett 5.1-system, hur många ej inkopplade högtalare du än ställer in i rummet.

Rent formellt är det ju ett 7.1-system. Bara 2.0 som används. Ger bättre ljud än z-5500 också.
Vart går gränsen förresten mellan vad ett system ska kallas? Man kan ju alltid koppla in dom andra men använda på riktigt låg (öhörbar) ljudnivå om man vill ha ett formellt 7.1-system.

Målet var ju att få fram ett bättre paket för samma peng och det hävdar jag garanterat att man får med min metod. Avsaknaden av ljud bakifrån är lättare att stå ut med än avsaknaden av mellanregister, den skräniga diskanten och den bumliga basen från z-5500.
Jag har lyssnat på z-5500. Det låter en aning bättre än de enkla 2.1-system som man kan få för ett par hundralappar, men allt över 1000-lappen för det är ett skämt. För den summan kan man ju få något som faktiskt kan spela musiken hyfsat (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528280).

Annars finns alltid en massa system att hitta på blocket eller liknande sidor. Surroundförstärkare utan HDMI brukar gå för 500-1000:- och enklare högtalarpaket går att få för liknande summa. Lägg till en begagnad sub för liknande peng så har man ett kompetent system för låg kostnad.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Rent formellt är det ju ett 7.1-system. Bara 2.0 som används. Ger bättre ljud än z-5500 också.
Vart går gränsen förresten mellan vad ett system ska kallas? Man kan ju alltid koppla in dom andra men använda på riktigt låg (öhörbar) ljudnivå om man vill ha ett formellt 7.1-system.

Målet var ju att få fram ett bättre paket för samma peng och det hävdar jag garanterat att man får med min metod. Avsaknaden av ljud bakifrån är lättare att stå ut med än avsaknaden av mellanregister, den skräniga diskanten och den bumliga basen från z-5500.
Jag har lyssnat på z-5500. Det låter en aning bättre än de enkla 2.1-system som man kan få för ett par hundralappar, men allt över 1000-lappen för det är ett skämt. För den summan kan man ju få något som faktiskt kan spela musiken hyfsat (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528280).

Annars finns alltid en massa system att hitta på blocket eller liknande sidor. Surroundförstärkare utan HDMI brukar gå för 500-1000:- och enklare högtalarpaket går att få för liknande summa. Lägg till en begagnad sub för liknande peng så har man ett kompetent system för låg kostnad.

Rent formellt är det ett 2.0-system. Eftersom du spelar upp två ljudkanaler ur den tvåkanaliga T-ampen. Kopplar du in 100 högtalare till den tvåkanaliga T-ampen, så är det fortfarande rent formellt ett 2.0-system

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Rent formellt är det ett 2.0-system. Eftersom du spelar upp två ljudkanaler ur den tvåkanaliga T-ampen. Kopplar du in 100 högtalare till den tvåkanaliga T-ampen, så är det fortfarande rent formellt ett 2.0-system

Rsten av högtalarna ska ju inte kopplas in i T-ampen (om de över huvud taget kopplas in). Kör du L+R in i T-ampen och övriga kanaler på 5.1/7.1-ljudkortet in i 5.1-systemet så blir det ett flerkanalssystem. Ett 5.1-system är väl fortfarande ett 5.1-system även då man använder det för musik i 2-kanaler?

Permalänk
Skrivet av mudde:

Rsten av högtalarna ska ju inte kopplas in i T-ampen (om de över huvud taget kopplas in). Kör du L+R in i T-ampen och övriga kanaler på 5.1/7.1-ljudkortet in i 5.1-systemet så blir det ett flerkanalssystem. Ett 5.1-system är väl fortfarande ett 5.1-system även då man använder det för musik i 2-kanaler?

Så nu påstår du plötsligt att han istället för ett 5.1systemm ska köpa BÅDE att 2.0 och ett 5.1-system? Ge dig.

Den här tråden handlar om 5.1. Inte om att musik ska låta bra.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kunde jag hitta begagnat z5500 så hade jag nog köpt det.
Annars hade jag nog kört på logitechs nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så nu påstår du plötsligt att han istället för ett 5.1systemm ska köpa BÅDE att 2.0 och ett 5.1-system? Ge dig.

Den här tråden handlar om 5.1. Inte om att musik ska låta bra.

Tråden heter "Logitech Z-5500 värd sitt pris än?".

Svaret på det är NEJ!

Det jag svarade på är SysGhost som sökt ett bättre 5.1-system och jag hävdar att ett hyfsat 2.0-system är bättre och vill man absolut ha fler högtaklare kan man köpa till det (och inte koppla in dom) - det blir fortfarande billigare och ger bättre ljud vilket är målet med en ljudanläggning. Man kan lika gärna använda svartmålade mjölkkartonger om känslan att vara omringad av högtalare/små lådor är viktig.

Blir man väldigt noga med beteckningar är inte z-5500 ett 5.1-system eftersom de 5 inte klarar av att spela särskilt jämnt ner till den punkten där ljudet kan ses som riktningsoberoende och subben kan ta över.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Tråden heter "Logitech Z-5500 värd sitt pris än?".

Svaret på det är NEJ!

Det jag svarade på är SysGhost som sökt ett bättre 5.1-system och jag hävdar att ett hyfsat 2.0-system är bättre och vill man absolut ha fler högtaklare kan man köpa till det (och inte koppla in dom) - det blir fortfarande billigare och ger bättre ljud vilket är målet med en ljudanläggning. Man kan lika gärna använda svartmålade mjölkkartonger om känslan att vara omringad av högtalare/små lådor är viktig.

Blir man väldigt noga med beteckningar är inte z-5500 ett 5.1-system eftersom de 5 inte klarar av att spela särskilt jämnt ner till den punkten där ljudet kan ses som riktningsoberoende och subben kan ta över.

1. man får inte ett bra 5.1system för 3000 kr
2. z5500 kostar 3000 kr.
3. z5500 är inte ett bra system.

Slutsats, jo, det är värt sitt pris.

Att 2.0 är bättre på musik för samma pengar är så uppenbart att det inte behöver diskuteras. Men faktum kvarstår, det är ett 2.0-system.

Köp ett 2.0-system för 30 000, och z5500 är fortfarande bättre på att vara ett 5.1-system

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Men Jesus vi vet nog redan vad 5.1 och 2.0 är för nåt,onödigt att diskutera det.
Ljudmässigt så får man bäst ljud för pengarna med ett 2.0 system,sen är z5500 ganska dåligt 5.1 om man ska vara ärlig,kass sub,kass center,kassa surrar,visst det låter och du får surround men man får ingen bra ljudåtergivning,sen är det lite överskattat med 5.1,finns inte så mycket info i bakhögtalarna ändå när man kollar på film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

1. man får inte ett bra 5.1system för 3000 kr
2. z5500 kostar 3000 kr.
3. z5500 är inte ett bra system.

Slutsats, jo, det är värt sitt pris.

Att 2.0 är bättre på musik för samma pengar är så uppenbart att det inte behöver diskuteras. Men faktum kvarstår, det är ett 2.0-system.

Köp ett 2.0-system för 30 000, och z5500 är fortfarande bättre på att vara ett 5.1-system

Slutsatsen av dina 3 skulle jag snarare se som att det INTE är värt sitt pris.

Sen är ett 2.0-system för 3k bättre än ett 5.1 för samma peng även när det gäller film!
Jag skulle nog se det så att ett 5.1-system utan 3.1 (alltså ett 2.0) oftast är bättre på att göra jobbet av ett 5.1-system än ett 5.1-system utan mellanregister och med dålig bas/diskant. Bakre kanaler ger mycket liten skillnad för film (bakre kanalerna innehåller som oyegie säger väldigt lite information och kan lätt spelas upp av frontar tillsammans med center-ljudet) medan kasst ljud spelar stor roll, även vid filmtittande.

Permalänk
Medlem

Jag drar en parallell med SLi/CF konfigurationer för att så många så möjligt ska förstå.

Att köpa logitech högtalarpaketet är som att köpa 2-4 grafikkort ur mellansegmentet eller till och med ännu ett lägre segment (lek med tanken att budget kort kan köra 3-4 kort i sli och cf).
Du är fast för evigt med "meh" prestanda och har microstuttering (microstuttering kan motsvara att man helt enkelt inte har ett mellanregister och att basen inte är naturlig). Du är fast helt enkelt.
Köper man istället en bra hemmabioförstärkare för dom pengarna så visst man kanske måste spara lite för högtalarna och köpa lite åt gången men du får ju massvis med mer kvalitet både på själva elektroniken och ljudet. Sen för att inte nämna att alla moderna hemmabioförstärkare har massvis med inställningar för att anpassa ljudet i ditt tycke samt att du kan koppla i alla konsoler, datorn, etc. och ha det på samma fjärrkontroll, alla HD format, uppskalningsfunktioner meny direkt i tvn för att ställa in ljud/volym etc. Listan kan göras lång.

Så vad gör man? Valet är rätt självklart för mig, men visst är man något yngre eller inte bryr sig om ljud rent allmänt så kör på logitech.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Slutsatsen av dina 3 skulle jag snarare se som att det INTE är värt sitt pris.

Sen är ett 2.0-system för 3k bättre än ett 5.1 för samma peng även när det gäller film!
Jag skulle nog se det så att ett 5.1-system utan 3.1 (alltså ett 2.0) oftast är bättre på att göra jobbet av ett 5.1-system än ett 5.1-system utan mellanregister och med dålig bas/diskant. Bakre kanaler ger mycket liten skillnad för film (bakre kanalerna innehåller som oyegie säger väldigt lite information och kan lätt spelas upp av frontar tillsammans med center-ljudet) medan kasst ljud spelar stor roll, även vid filmtittande.

jag fattar ärligt talat ingenting av vad du svamlar om. 5.1 minus 3.1 som då blir 2.0 är bättre på bas men inte mellanregister?!.

Du säger att bakkanalerna inte gör någon skillnad (eller väldigt liten) i film? jaha så när tycker du att man ska ha användning för bakkanalerna? i musik?
Har du sett på film på bio i stereo vs. surround?
Att få frontar att spela upp surroundljud + surroundback ställer ganska stora krav på rum samt avkodare/omkodare av ljudet.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tänker inte jämföra något utan enbart konstatera en sak.

TS får gärna köpa logitech för 3k däremot skall han/hon vara medveten om att det är inget som gör att ljudet hissas till skyarna. Det kan man glömma.

Sedan kan övriga babbla på om hur jäkla bra det är. Det jag har fått erfara är att det är rena skräpet och bör lämnas kavar på affärens hylla.

Permalänk
Medlem

Det var en rätt så häftig diskussion.. Ska bidra lite jag också.

För några dagar sedan sålde jag mitt logitech Z-5500 system för 160 euro (~1400 kronor). Kunde kanske ha fått lite mer men jag ville bara bli av med dem.

Jag har använt Z-5500 i nåt år. Skaffade det mest för att jag ville prova ett 5.1 system. Jag tycker ljudet är dugligt (absolut inte bra, men som helhet - dugligt). Det som jag väl mest skulle klaga på är det lösa ljudet på låga frekvenser, och vissa snabba metal/rock låtar blev ohjälpligt grötiga i sin helhet. Men det finns bra mycket värre datorhögtalare. Vissa låtar, speciellt remixes lät ganska bra.

Imorgon ska jag hämta mitt par KRK Rokit RP5 studiomonitorer som jag har varit och provlyssnat. Givetvis har de mindre bas, men å andra sidan är den befintliga basen väldigt mycket exaktare, och resten av ljudet ska nog inte jämföras.

Så för att svara på frågan om Z-5500 är värt 3000 kronor, skulle jag säga absolut inte. Hälften av det - ja, det är det nog värt. Men har du 3000 kronor att spendera på ljud tycker jag absolut att du ska åtminstone fundera på nåt lite mer "seriöst". T.ex ett par Prodpipe Pro 8 monitorer borde vara runt din budget.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wh1sp:

Det var en rätt så häftig diskussion.. Ska bidra lite jag också.

För några dagar sedan sålde jag mitt logitech Z-5500 system för 160 euro (~1400 kronor). Kunde kanske ha fått lite mer men jag ville bara bli av med dem.

Jag har använt Z-5500 i nåt år. Skaffade det mest för att jag ville prova ett 5.1 system. Jag tycker ljudet är dugligt (absolut inte bra, men som helhet - dugligt). Det som jag väl mest skulle klaga på är det lösa ljudet på låga frekvenser, och vissa snabba metal/rock låtar blev ohjälpligt grötiga i sin helhet. Men det finns bra mycket värre datorhögtalare. Vissa låtar, speciellt remixes lät ganska bra.

Imorgon ska jag hämta mitt par KRK Rokit RP5 studiomonitorer som jag har varit och provlyssnat. Givetvis har de mindre bas, men å andra sidan är den befintliga basen väldigt mycket exaktare, och resten av ljudet ska nog inte jämföras.

Så för att svara på frågan om Z-5500 är värt 3000 kronor, skulle jag säga absolut inte. Hälften av det - ja, det är det nog värt. Men har du 3000 kronor att spendera på ljud tycker jag absolut att du ska åtminstone fundera på nåt lite mer "seriöst". T.ex ett par Prodpipe Pro 8 monitorer borde vara runt din budget.

Fast ett par aktiva närfältsmonitorer är ju fortfarande helt värdelöst om man vill ha 5.1 till film.

En slagborr från Hilti är ett fantastiskt bra verktyg men ska jag skruva ihop en bokhylla från Ikea väljer jag hellre den lilla insexnycklen man får med i lådan än en slagborr. Idealt hade ju varit en skruvdragare. Rätt verktyg till rätt jobb.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast ett par aktiva närfältsmonitorer är ju fortfarande helt värdelöst om man vill ha 5.1 till film.

En slagborr från Hilti är ett fantastiskt bra verktyg men ska jag skruva ihop en bokhylla från Ikea väljer jag hellre den lilla insexnycklen man får med i lådan än en slagborr. Idealt hade ju varit en skruvdragare. Rätt verktyg till rätt jobb.

Det har du rätt i, och jag märkte nu att TS utryckligen sade att han ville ha 5.1 i en tidigare post jag missat, så nu var inte mitt svar så relevant.

Permalänk
Medlem

fick nu ett erbjudande för 2500:- för mina högtalare och förstärkare och ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93639 som han har köpt mellagerister till värt? mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpan100:

fick nu ett erbjudande för 2500:- för mina högtalare och förstärkare och ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93639 som han har köpt mellagerister till värt? mvh

Mellanregister?
Hur då?
I övrigt lite synd att sälja dina grejer,kunde behållt dem istället i alla fall förstärkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Mellanregister?
Hur då?
I övrigt lite synd att sälja dina grejer,kunde behållt dem istället i alla fall förstärkaren.

aa han hade köpt nå sånt sa han nee har inte plats annars skulle jag såklart behållit dem men vill ha ett mindre system med skön bas och bra diskanter/mellanregister men äre värt det? asså med tanke på att jag får 2500:- i mellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpan100:

aa han hade köpt nå sånt sa han nee har inte plats annars skulle jag såklart behållit dem men vill ha ett mindre system med skön bas och bra diskanter/mellanregister men äre värt det? asså med tanke på att jag får 2500:- i mellan

I så fall bor du extremt trångt,plats kan man alltid ordna men ok,
Jo de kan de nog vara värt,men det får du såklart själv avgöra, själv hade jag behållt stärkaren och köpt nya högtalare istället.

Permalänk
Skrivet av kimpan100:

aa han hade köpt nå sånt sa han nee har inte plats annars skulle jag såklart behållit dem men vill ha ett mindre system med skön bas och bra diskanter/mellanregister men äre värt det? asså med tanke på att jag får 2500:- i mellan

Jag avråder. Du vet inte om hans baslåda är felfri och du får ingen garanti vid bytet.
Jag skulle råda dig till att i stället köpa den nyare modellen Z-906 som troligast är fri
från Z-5500'ans problem och som dessutom kostar mindre. Nu kampanjpris 1899:- på Dustin.
http://www.dustinhome.se/logitech-z-906-51-thx-speaker/produc...

Din nuvarande förstärkare och högtalare kan du senare sälja på Blocket om du vill bli av med dem.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Vet att det är gammal tråd men vill ialf rekomendera DFX ett ljudprogram till datorn med det programet bli ljudet ganska bra i Z-906 fylligare bas m.m, prova det går att ställa in hyperbas, dynamic boost, 3d surround m.m

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

jag vågar påstå att jag har större erfarenhet och kan mer om ljud än många i denna tråd, tex han du citerar. Jag håller dock verkligen inte med om att det är "den sämsta skit man kan hitta", kan du länka till ett mycket bättre 5.1 ljudsystem för under 3000:- ?

P.S.

2 stycket monitorer är inte ett 5.1-system.

D.S.

Jag håller med dig, lite sent men ändå. Det som dom flesta inte fattar är hur man placerar högtalarna och vilka kablar man använder. Jag använder två par Z5500 på typ 5 kvm och det är få riktiga Disco som slår mitt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

Jag håller med dig, lite sent men ändå. Det som dom flesta inte fattar är hur man placerar högtalarna och vilka kablar man använder. Jag använder två par Z5500 på typ 5 kvm och det är få riktiga Disco som slår mitt ljud.

Jaha, och? Vad sitter du i för garderob som är 5kvm? Du kan ju knappast ha nån vidare akustik där inne. Visst, bastryck kanske man kan uppnå för det blir ju nästan som en hörlur där inne. Men bra lär det knappast låta.

Själv uppnådde jag riktigt bra basprestanda inne i mitt gamla rum innan jag flyttade. Två stycken Eminence LAB12 i slutna lådor, drivna med runt 800-900W per kanal. MiniDSP på det och många timmar med mätmikrofonen så hade man +-2dB från runt 85Hz ner till 15Hz.

Kan dock inte påstå att det klår dom flesta discon. De klubbar jag varit på senaste halvåret (undantag för Posers i Lerwick på Shetlandsöarna) har haft betydligt bättre ljud, speciellt Luma Club i Tyskland. Dom hade JBL 2x15" monitorer hängandes i taket överallt. Räknade till minst åtta stycken när jag tog en sväng runt dansgolvet. Där kan man snacka tryck, tryck som är svårt att uppnå i hemmet med normala anläggningar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

fjärrkontroll?

@DasBoot_swe:
Har du kvar ditt logitech z5500digital högtalarsystem ännu?

Permalänk
Inaktiv

Har använt Z-5500 i åtta år, två olika system. Kan säga att systemet låter illa och det är bättre att köpa ett 2.0-system. Basen låter för jävligt och den som tycker att det är bra bas vet inte vad den snackar om. Rummet börjar att vibrera utan att man känner att basljudet verkligen hör till musiken, spelet eller filmen.

Permalänk
Medlem

Köpte ett z5500 för 200 att ha i sovrummet. Helt klart prisvärt! Har ett till i vardagsrummet sen innan där jag bytt ut frontarna mot 2 jamo compact 70 för att spela musik på i stereo. Låter mycket bättre faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmmalm:

Köpte ett z5500 för 200 att ha i sovrummet. Helt klart prisvärt! Har ett till i vardagsrummet sen innan där jag bytt ut frontarna mot 2 jamo compact 70 för att spela musik på i stereo. Låter mycket bättre faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

That bump though.

Tycker de är rätt vräkiga och tar onödigt mycket plats.
Helt klart inte värt 3000kr as of 2019-02-02.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

That bump though.

Tycker de är rätt vräkiga och tar onödigt mycket plats.
Helt klart inte värt 3000kr as of 2019-02-02.

Vräkiga tycker jag inte, bara basen som tar lite plats...
Men vilken 5.1 - 7.1 bas gör inte det idag ?
Idag poppar det upp annonser titt som tätt med priser från 450- 1200Kr typ.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar