installera win7 64 och 32bit på samma hårddisk ?

Permalänk

installera win7 64 och 32bit på samma hårddisk ?

Hej
Kan man installera win7 64 och 32bit på samma hårddisk på 2 partitioner så man får välja när man botar up ????

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men vad säger Microsoft?

Jag är inte så insatt i detta, tex hur många datorer man får installera Win7 på. kanske fler än en om man har rätt version.

Jag vill minnas att jag gjorde på följande vis. Först installerade jag 32- bitars Win7, men efter lite läsande här så installerade jag 64- bitars på en ny HD, och registrerade den. (behöll den gamla hd´n med 32 bitar i reserv)

Efter ett tag kraschade 64 bitars hd´n, och jag lade in den gamla hd´n på datorn för att få åtkomst av internet, och ladda hem lite hjälpfiler. Det var då det ploppade upp en varningsskylt att jag kanske körde en olaglig kopia. Vad gäller?

Felet kanske var att 32 och 64 bitars- versionerna fanns på olika hårddiskar men på samma dator? Jag skulle också gärna vilja kunna köra 32 bitarsversionen (då och då), för att jag då kan köra min skrivare samt vissa gamla oumbärliga program.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...