Importera Nokia Lumia 800 från.. Tyskland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

en annan fråga. Jag är inte så hemma på WP7 etc, går det att byta färgsheman och sådant?

Det finns lite olika färger att ha på "plattorna" och du kan välja svart eller vit bakgrund.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa från tyskland p.g.a. pris. De billigaste står att de är "T-mobile" , fast det står samtidigt "ohne simlock" alltså olåst.

Så varför är T-mobilevarianten billigare än de som det inte står T-mobile på? Lite googlande fick mig att tro att T-mobile stänger av funktioner som mobilen har från början för att sedan sälja tillbaka det till kunden, men jag förstod aldrig riktigt vad det då skulle kunna vara?

Vore ju fint om det bara var knappt någon skillnad alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av grantopp:

Funderade på att köpa från tyskland p.g.a. pris. De billigaste står att de är "T-mobile" , fast det står samtidigt "ohne simlock" alltså olåst.

Så varför är T-mobilevarianten billigare än de som det inte står T-mobile på? Lite googlande fick mig att tro att T-mobile stänger av funktioner som mobilen har från början för att sedan sälja tillbaka det till kunden, men jag förstod aldrig riktigt vad det då skulle kunna vara?

Vore ju fint om det bara var knappt någon skillnad alls

Vissa har problem med MMS på sina importerade lumnias värt att tänka på om du använder det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja jag är lite halvsugen på att bara beställa ifrån typ netonnet för att få lite svensk garanti och vara säker på vad jag får men det är ändå ganska stor prisskillnad.

Permalänk
Medlem

http://www.winforum.se/nokia/nokia-lumina-800-hos-telia/

Om ni kan vänta lite så verkar det ju som att de snart kommer till Svenska operatörer

Permalänk
Medlem

Hej jag har lumia 800 med telia.För att skicka mms.Lägg in APN TELIA ::::Namn: Telia SE MMS
APN: mms.telia.se
Användarnamn: mms
Lösenord: telia
MMSC: Android Sverige | Swedroid
MMS-proxy: 192.209.134.132
MMS-port: 8080
MCC: 240
MNC: 01
APN-typ: mms::::KLART

Permalänk

Från och med den 23 januari ska Lumia 800 finnas i svenska butiker.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoza:

Hej jag har lumia 800 med telia.För att skicka mms.Lägg in APN TELIA ::::Namn: Telia SE MMS
APN: mms.telia.se
Användarnamn: mms
Lösenord: telia
MMSC: Android Sverige | Swedroid
MMS-proxy: 192.209.134.132
MMS-port: 8080
MCC: 240
MNC: 01
APN-typ: mms::::KLART

Då tar man väl bort möjligheten till att mobilt internet?

Permalänk
Medlem

Jag har nu en lumia 800 från tyskland och får inte igårg dataanslutningen. Lade till den APN som jag fick av kundtjänst under mobilnät -> lägg till APN. Då fungerade det i ca 4 minuter innan det la ner igen.

Universal telecom. Någon som har någon aning om vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grantopp:

Jag har nu en lumia 800 från tyskland och får inte igårg dataanslutningen. Lade till den APN som jag fick av kundtjänst under mobilnät -> lägg till APN. Då fungerade det i ca 4 minuter innan det la ner igen.

Universal telecom. Någon som har någon aning om vad man kan göra?

Har du testat någon form av Network Setup?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Har du testat någon form av Network Setup?

Ja jag fattar inte riktigt.

Nokia som svar på exakt min fråga på hemsidan:
"Steg 2. Gå till Marketplace via den trådlösa nätverksanslutningen på telefonen och hämta och installera programmet Network Setup"

Men jag hittar ingen app som heter network setup. Förstår inte var den skulle vara.

Permalänk
Medlem

Men vanlig dataanslutning funkar för andra med tysk mobil va? Jag har en T-mobile och tänkte att det inte skulle vara något problem med detta men den kopplar upp sig mot nätet "SWEDEN" trots att jag manuellt försökt ställa in annan operatör samt lagt till en apn.

Permalänk
Medlem

Någon av er som har Lumia som har ett klickande ljud när man trycker på skärmens högra sida?

Permalänk
Medlem

Finns ju i finland, http://www.multitronic.fi/?prod=STKLUMIAMT priset kan dock vara högre men

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Är det någon med en tysk mobil som fått den att fungera med svensk dataanslutning? Jag har testat 2 operatörer nu samt lagt in manuell APN och det hjälper inte.

Permalänk
Medlem

Komihåg att starta om telefonen

Efter ett antal timmars testande fick jag min, av netonnet, ful importerade telefon från tyskland att funka.

Ställ val av nätverk, automatiskt
ställ bara in apn, i mitt fall internet.tele2.se ( annan för din operatör givetvis )
inget annat i apn ( för tele 2 ialla fall )

Notera du måste starta om telefonen varje gång du ändrar mobilnät inställningen.

Kanske hjälper på vägen

/claes

Permalänk
Medlem

Fantastiskt enkel lösning på ett problem jag hållt på o fippla med så mycket! Tack så mycket! Fungerade med telenor också.

Fungerade inte direkt men idag funkar det och det har det aldrig gjort innan utan att wifi varit på av misstag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av claes_r:

Efter ett antal timmars testande fick jag min, av netonnet, ful importerade telefon från tyskland att funka.

Ställ val av nätverk, automatiskt
ställ bara in apn, i mitt fall internet.tele2.se ( annan för din operatör givetvis )
inget annat i apn ( för tele 2 ialla fall )

Notera du måste starta om telefonen varje gång du ändrar mobilnät inställningen.

Kanske hjälper på vägen

/claes

Iofs bara HSDPA som fungerar. Fick du igång 3G också? Mycket bättre med långsamt än inget i vilket fall förstås.

Permalänk
Medlem

köpte en lumia 800, T-Mobile, funkar kanon...

Visa signatur

Pain.. I aint got time for pain.. the only pain I got time for is the pain I put on fools who don't know what time it is...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LexRuna:

köpte en lumia 800, T-Mobile, funkar kanon...

Trevligt!

Vad fick dig att välja just den?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vissa har problem med MMS på sina importerade lumnias värt att tänka på om du använder det.

Nokia har en app i Nokia collection som heter nätverkskonfiguration som fixar allt sånt

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w