Problem med uppspelning av viss streamad video (TV3 Play m.m.)

Permalänk
Medlem

Problem med uppspelning av viss streamad video (TV3 Play m.m.)

Hej!

Jag köpte nyligen en ny dator (en bärbar Asus) - och har upplevt problem med uppspelning av streamad video. Vissa videos hackar/laggar och ljudet blir osynk. Sidor som YouTube och SVT Play funkar bra (både full screen och vanligt), medan t.ex. TV3 Play smålaggar och inte riktigt hänger med.

Vad kan detta bero på? Datorn har 4 gb minne och enligt Enhetshanteraren har både grafikkort och nätverkskort de senaste drivrutinerna.
Är det något fel på Flash? Jag installerade Flash på klassiskt vis via hemsidan. Provade avinstallera och installera om, ingen skillnad.

Det blir samma resultat trådlöst som med kabel, så det verkar inte vara ett nätverksproblem. Och det är bara vissa spelare som laggar.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen ingen aning, men du skulle ju kunna testa någon annan webläsare om du inte redan gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robinism:

Det blir samma resultat trådlöst som med kabel, så det verkar inte vara ett nätverksproblem. Och det är bara vissa spelare som laggar.

Och ändå lägger du frågan i Internet, uppkoppling och nätverk?

1. Bra tips ovan. Prova med en annan webbläsare.
2. Prova att uppdatera drivrutinger för grafikkortet.
3. Återkom.

Permalänk
Medlem

Kan vara så enkelt att din dator eller internet förbindelse inte klarar av trafiken.

Visa signatur

Nätverkstekniker, home@/r/networking.

Permalänk
Medlem

Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den. Forummoderator kan väl kanske flytta tråden till ett bättre passande forum om så önskas.

1. Jag har provat IE, Firefox och Chrome. Samma problem med samtliga.
2. Har försökt, både genom Enhetshanteraren och AMD:s Auto Detect. Dom säger att den senaste drivrutinen redan är installerad.

Jag har ett AMD Radeon HD 6290 Graphics-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androoz:

Kan vara så enkelt att din dator eller internet förbindelse inte klarar av trafiken.

Okej, men det tycker jag ändå skulle vara lite konstigt, med tanke på att datorn är ny och med tanke på prestandan? Ska en dator med 4gb minne inte palla att spela upp streamade videoklipp? Okej om det hackar lite med trådlös anslutning, med problemet är ju detsamma med kabel.

Mer info om prestandan (från återförsäljarens hemsida):

Processor: AMD C60
Antal kärnor, klockfrekvens: 2st, 1.0 GHz
RAM (mb): 4096
Typ av RAM: DDR3
Hårddisk: 320GB, 2,5", 5400rpm
Grafikkort: AMD Radeon Mobility HD6290

Permalänk
Medlem

Testa att högerklicka på flashspelaren och avaktivera maskinvaruacceleration. Man tycker att flashspelaren borde funkla lika bra över allt och därför är det lätt att tro att tv3 äger problemet...

Visa signatur

Intel Core i5 2500K@ 4.0GHz | Cooler Master Hyper TX3 | Gigabyte GTX 560 Ti | Msi P67A-C45 | 4GB Corsair DDR3 @1600
Intel SSD80Gb | Samsung 1 Tb | Corsair Tx 650W | Windows 7 Home P 64 bit
3DMark Vantage P19703
3DMark11 P4965

Permalänk
Medlem

Jag har provat att avaktivera maskinvaruacceleration, men ingen skillnad tyvärr.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man ser på att bumpa trådar här, men är det ingen som har någon idé kring detta?