Permalänk

Hur används Grafikkorts *Minne* ?

Har ett MSI R6950 2GB Twin Frozr III PE/OC..

Och denna fråga slog mig när jag hade setat å lirat Assassins Creed Revelations.

när jag hade spelat klart så kollade jag i Afterburner monitorn för memory Usage..

å det stod att bara 671/2048 endast hade använts .. Hmm tänkte jag då

Spelar ACR i stort sätt lagg fritt, men ibland kan man va nära att falla under 40 FPS ( någorlunda lagg som värst )

Trodde lixom att Minnet skulle användas mer å mer när man nådde sådana nivåer.

Frågan. Hur används minnet?

Eller är det meningen att minnet ska öka i användning efter att *grafiken* påfrestas,
ist kan det kanske vara nåt annat i systemet som inte orkar med? ( ram,prolle )

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

gpu och gpuminne används ju till olika saker inom spel, så om det laggar även fast inte allt minne används, ja då är det gpu som inte hänger med, så enkelt är det.

eller ja, nästan så enkelt, det kan ju hänga på cpu och ram också, men dessa brukar inte vara någon fara om du har en någorlunda processor och över 4gb ram.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har jag inte helt fel för mig krävs det mer grafikminne för högupplösta texturer och höga upplösningar. Varför kan nog någon annan förklara bättre än jag...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Grafikminnet används (har jag för mig) till att spara texturer och andra grafiska detaljer så att datorn inte behöver hämta den från HDD'n

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Beror på hur mycket som måste laddas in, bf3 ultra 16AA 2560x1440 tar över 2GB vram.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Har jag inte helt fel för mig krävs det mer grafikminne för högupplösta texturer och höga upplösningar. Varför kan nog någon annan förklara bättre än jag...

helt rätt. Högupplösta texturer är väl ganska självklart, det blir mer data som måste laddas in i VRAM så att gpu kan komma åt texturerna snabbt.

Varje frame sparas sedan i flera steg under renderingen, t.ex när shaders och AA läggs på efter rasterisering(översättning från 3d-grafik till 2d), så en högre skärmupplösning kräver återigen mer VRAM.

Permalänk
Skrivet av alexandre94:

Har ett MSI R6950 2GB Twin Frozr III PE/OC..

Och denna fråga slog mig när jag hade setat å lirat Assassins Creed Revelations.

när jag hade spelat klart så kollade jag i Afterburner monitorn för memory Usage..

å det stod att bara 671/2048 endast hade använts .. Hmm tänkte jag då

Spelar ACR i stort sätt lagg fritt, men ibland kan man va nära att falla under 40 FPS ( någorlunda lagg som värst )

Trodde lixom att Minnet skulle användas mer å mer när man nådde sådana nivåer.

Frågan. Hur används minnet?

Eller är det meningen att minnet ska öka i användning efter att *grafiken* påfrestas,
ist kan det kanske vara nåt annat i systemet som inte orkar med? ( ram,prolle )

Skrivet av morxy49:

gpu och gpuminne används ju till olika saker inom spel, så om det laggar även fast inte allt minne används, ja då är det gpu som inte hänger med, så enkelt är det.

eller ja, nästan så enkelt, det kan ju hänga på cpu och ram också, men dessa brukar inte vara någon fara om du har en någorlunda processor och över 4gb ram.

Skrivet av JoeBlack:

Har jag inte helt fel för mig krävs det mer grafikminne för högupplösta texturer och höga upplösningar. Varför kan nog någon annan förklara bättre än jag...

Skrivet av BrutalSwede:

Grafikminnet används (har jag för mig) till att spara texturer och andra grafiska detaljer så att datorn inte behöver hämta den från HDD'n

Skrivet av BergEr:

Beror på hur mycket som måste laddas in, bf3 ultra 16AA 2560x1440 tar över 2GB vram.

Ok. Tack för svar
förstår lite mer nu... men ändå.. Tror ni att jag kanske skulle kunna få mindre lagg om ja uppgraderade min RAM eller Klockade prollen lite högre, Specs finns att se ( kör 3,6Ghz Processor & 1600Mhz 8GB ram )

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk

Tror du får klocka upp din GPU om du vill få mer fps/mindre lag

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Tror du får klocka upp din GPU om du vill få mer fps/mindre lag

Kör redan 950/1436

Undrar bara liksom hur mycket prestandan påverkas av CPU & RAM

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

Ok. Tack för svar
förstår lite mer nu... men ändå.. Tror ni att jag kanske skulle kunna få mindre lagg om ja uppgraderade min RAM eller Klockade prollen lite högre, Specs finns att se ( kör 3,6Ghz Processor & 1600Mhz 8GB ram )

om du läser mitt inlägg så har du redan svaret där...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

Ok. Tack för svar
förstår lite mer nu... men ändå.. Tror ni att jag kanske skulle kunna få mindre lagg om ja uppgraderade min RAM eller Klockade prollen lite högre, Specs finns att se ( kör 3,6Ghz Processor & 1600Mhz 8GB ram )

Tror definitivt att det är CPU som begränsar dig. Jag får inga drops på highest med stock 2500k, 8gb@1600MhzCL9 och ett stock GTX 460 1GB.
Alltså ett sämre system än ditt förutom CPUn som är snabbare

Jag hade i3 540 förr och där fick jag stadiga 40fps, den prollen är ungefär likvärdig med din 1090t i spel som inte utnyttjar mer än 2 kärnor.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Tror definitivt att det är CPU som begränsar dig. Jag får inga drops på highest med stock 2500k, 8gb@1600MhzCL9 och ett stock GTX 460 1GB.
Alltså ett sämre system än ditt förutom CPUn som är snabbare

Jag hade i3 540 förr och där fick jag stadiga 40fps, den prollen är ungefär likvärdig med din 1090t i spel som inte utnyttjar mer än 2 kärnor.

Aha :O.. Hmm

Jag kan säkert Höja till 3.8Ghz å spela stadigt.. men då måste jag sänka min ram hastighet tror jag .. måste ställa in ram farten på auto för att kunna klocka min CPU över 3.6.Testade klocka 4Ghz å Automatisk ram, men kraschade dirr när jag startade ACR ,men tror 3.8 ska funka

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk

Vet inte om någon annan gett någon bra förklaring om vad grafikminnet används till, men säger det iaf

Grafikminnet lagrar texturerna till spelet du spelar, detta för att grafikprocessorn inte ska behöva gå till HDD eller RAM-minne varje gång den ska göra nästa bild (frame), vilket skulle ta väldigt lång tid, och har därför ett eget primärminne så att alla texturer ska finnas nära till hands.

Så om du har mer grafikminne så klarar ditt grafikkort bättre att spela spel med högupplösta texturer, då dessa kräver mer minne, dock spelar det ingen roll hur högupplösta texturer du kan lagra om din grafikprocessor inte är snabb nog att göra frames i önskad hastighet (60st per sekund i de flesta fall).

Och att ha för snabb grafikprocessor men lite grafikminne (händer lätt i SLI/CF lösningar) är inte heller så bra, för om alla texturer inte får plats att lagras i grafikminnet så måste grafikprocessorerna hämta de överblivande texturerna från HDD/RAM-minne, och då sjunker FPSen pga att detta tar tid.

Alltså krävs balans mellan GPU-hastighet och grafikminne för att nå bästa reslutat

Hoppas detta har gjort någon klokare.. xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av alexandre94:

Kör redan 950/1436

Undrar bara liksom hur mycket prestandan påverkas av CPU & RAM

Är enkelt kollat, kör resursövervakaren för att kolla CPU (och minne, men 8GB räcker gott och väl för alla spel på marknaden), och kör valfritt program för att övervaka användningen på GPUn, om CPUn går i 100% men inte GPU så ser du att det är den som flaskar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vet inte om någon annan gett någon bra förklaring om vad grafikminnet används till, men säger det iaf

Grafikminnet lagrar texturerna till spelet du spelar, detta för att grafikprocessorn inte ska behöva gå till HDD eller RAM-minne varje gång den ska göra nästa bild (frame), vilket skulle ta väldigt lång tid, och har därför ett eget primärminne så att alla texturer ska finnas nära till hands.

Så om du har mer grafikminne så klarar ditt grafikkort bättre att spela spel med högupplösta texturer, då dessa kräver mer minne, dock spelar det ingen roll hur högupplösta texturer du kan lagra om din grafikprocessor inte är snabb nog att göra frames i önskad hastighet (60st per sekund i de flesta fall).

Och att ha för snabb grafikprocessor men lite grafikminne (händer lätt i SLI/CF lösningar) är inte heller så bra, för om alla texturer inte får plats att lagras i grafikminnet så måste grafikprocessorerna hämta de överblivande texturerna från HDD/RAM-minne, och då sjunker FPSen pga att detta tar tid.

Alltså krävs balans mellan GPU-hastighet och grafikminne för att nå bästa reslutat

Hoppas detta har gjort någon klokare.. xD

Jo folk hade svarat :). men det fanns grejer du sa som inte var sagt , tack för ditt svar

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Är enkelt kollat, kör resursövervakaren för att kolla CPU (och minne, men 8GB räcker gott och väl för alla spel på marknaden), och kör valfritt program för att övervaka användningen på GPUn, om CPUn går i 100% men inte GPU så ser du att det är den som flaskar

Ok , Spelar det någon roll i spel om jag kör på 1333Mhz eller 1600Mhz med 8GB?

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk

Ytterst marginell skillnad, i spel kommer du definitivt inte märka något.
I benchmarks osv kan de handla om ett par procent.

Permalänk
Skrivet av alexandre94:

Ok , Spelar det någon roll i spel om jag kör på 1333Mhz eller 1600Mhz med 8GB?

Nej, du kommer inte märka någon som helst skillnad i spel, men har du minnen som stödjer klockning till 1600mhz så varför inte?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

har en fråga här.. vet nån hur man kollar grafikkorts minne på ett SApphire AMD radeon? asså hur mkt man använder osv.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

har en fråga här.. vet nån hur man kollar grafikkorts minne på ett SApphire AMD radeon? asså hur mkt man använder osv.

Ladda hem GPU-Z, och sen gå in på sensor och titta på Memory Usage (Dedicated)
Glöm inte att klicka in "Continue refresh this screen while gpu-z is in the background"

http://www.techpowerup.com/gpuz/

Mvh

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600K 4,5GHz 1,332V, LLC 75%, Offset -0,005V
GPU: Asus R9 290
MB: Asus P8P67 Deluxe
RAM: Corsair Vengence LP 4x4GB 1600MHz
SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Nej, du kommer inte märka någon som helst skillnad i spel, men har du minnen som stödjer klockning till 1600mhz så varför inte?

aa ok , tänkte bara på att med 1600Mhz kan jag inte klocka min CPU mer än 3.6Ghz , men när ramen står på automatisk(står 1333Mhz i system info) kan ja iafl köra 3.8 Stabilt

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av alexandre94:

aa ok , tänkte bara på att med 1600Mhz kan jag inte klocka min CPU mer än 3.6Ghz , men när ramen står på automatisk(står 1333Mhz i system info) kan ja iafl köra 3.8 Stabilt

Aha, men i så fall ska du självklart välja 1333mhz

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

om alla texturer inte får plats att lagras i grafikminnet så måste grafikprocessorerna hämta de överblivande texturerna från HDD/RAM-minne,

Det du skrev här btw..
Betyder det att om man hade en SSD så hade Grafikkortet klarat sig bättre? när den måste lagra texturer

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av alexandre94:

Det du skrev här btw..
Betyder det att om man hade en SSD så hade Grafikkortet klarat sig bättre? när den måste lagra texturer

nja, inte i drift, då RAM-minne är mycket snabbare än en SSD, och det fortfarande för långsamt att hämta där ifrån. Den bistra sanningen är att om grafikminne tar slut så spelar det ingen roll vad man gör, man kommer ändå få grova FPS drops till och från, ända ner till 10-20fps ibland

Där emot laddar ju spelet snabbare med en SSD, antar att det har lite med det faktum att grafikkortet kan få in spelets texturer i sitt grafikminne snabbare, och sen såklart att all data om banan i fråga kan nås snabbare om den ligger på en SSD.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av alexandre94:

Frågan. Hur används minnet?

Mer eller mindre som CPUn och RAM minnet, CPUn Beräknar koder, RAM minnet lagrar koder.

Tar minnet slut så måste det laddas från en söligare lagrings källa exempel: HDD, och då får inte CPUn informationen nog snabbt så då blir det segare än vad det kunde ha varit.

Om CPUn inte är nog snabb för att driva programmet utan lagg, så spelar det inte roll hur mycket RAM du har, (så länge inte RAM minnet tar slut)

Tog CPU/RAM som exempel, men du kan byta ut CPU till GPU och RAM till Grafik Minne för att prinsipen blir typ desamma.

Ni får gärna lägga till nåt om jag har missat nåt =P

Mvh

Edit: Lasergurka han före ^^

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600K 4,5GHz 1,332V, LLC 75%, Offset -0,005V
GPU: Asus R9 290
MB: Asus P8P67 Deluxe
RAM: Corsair Vengence LP 4x4GB 1600MHz
SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

Jo folk hade svarat :). men det fanns grejer du sa som inte var sagt , tack för ditt svar

Några andra saker förutom texturer som äter upp mer VRAM är t.ex högre upplösning och anti alias. Tror även Anistropisk filtrering äter mer minne.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

nja, inte i drift, då RAM-minne är mycket snabbare än en SSD, och det fortfarande för långsamt att hämta där ifrån. Den bistra sanningen är att om grafikminne tar slut så spelar det ingen roll vad man gör, man kommer ändå få grova FPS drops till och från, ända ner till 10-20fps ibland

Där emot laddar ju spelet snabbare med en SSD, antar att det har lite med det faktum att grafikkortet kan få in spelets texturer i sitt grafikminne snabbare, och sen såklart att all data om banan i fråga kan nås snabbare om den ligger på en SSD.

ok tack för svar :P. skaffar mig en SSD när man får lite mer cash tror ja x_x

Men ska ta å stänga av nu GN

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av BlueTesta:

Mer eller mindre som CPUn och RAM minnet, CPUn Beräknar koder, RAM minnet lagrar koder.

Tar minnet slut så måste det laddas från en söligare lagrings källa exempel: HDD, och då får inte CPUn informationen nog snabbt så då blir det segare än vad det kunde ha varit.

Om CPUn inte är nog snabb för att driva programmet utan lagg, så spelar det inte roll hur mycket RAM du har, (så länge inte RAM minnet tar slut)

Tog CPU/RAM som exempel, men du kan byta ut CPU till GPU och RAM till Grafik Minne för att prinsipen blir typ desamma.

Ni får gärna lägga till nåt om jag har missat nåt =P

Mvh

Edit: Lasergurka han före ^^

Haha, det var en bra jämförelse!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Några andra saker förutom texturer som äter upp mer VRAM är t.ex högre upplösning och anti alias. Tror även Anistropisk filtrering äter mer minne.

Jo, det glömde jag säga Även om AF inte kräver mycket alls så tar det ändå lite minne, men framför allt AA tar mycket minne, har man det avstängt kan man utan problem spela BF3 på ultra med 1280MB VRAM, och rätt hyggligt på bara 1GB (lite drops får man såklart, men inte ospelbart)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Haha, det var en bra jämförelse!

Tackar

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600K 4,5GHz 1,332V, LLC 75%, Offset -0,005V
GPU: Asus R9 290
MB: Asus P8P67 Deluxe
RAM: Corsair Vengence LP 4x4GB 1600MHz
SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB