Demoversion av Mass Effect 3 ikväll, Bioware publicerar systemkrav

Permalänk
Medlem

När ska vi börja lägga ner mer pengar på spel än på hårdvara vi ändå inte kan använda till något?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Tog ett screen från xbox, de blandar riktigt bra texturer med usla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

http://img851.imageshack.us/img851/710/texturee.jpg

Tog ett screen från xbox, de blandar riktigt bra texturer med usla.

Som skyrim med andra ord? Suck..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Ja jösses. Kommer spela det men i72600K+7970 maskinen jag har nu kommer gäspa.

Då får du väll lära dig att utnyttja datorn du har och läggapå MSAA och allt vad det heter. SSAO+lite annat extra skulle nog t.om kunna få din dator att knäa.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Musikälskare

Ska bli skoj att se "asshole edition" av Downwhere @ youtube

http://www.youtube.com/user/downwhere#p/c/9C275D00CEBC4F86/0/...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Som man har väntat på detta spel å fyfan har då aldrig sett fram emot ett spel så mycket som detta.
Storyn kommer ju bli Episk med mina gamla save filer jag sparat för det här!! 7Mars födelsedag 8 Mars release omg omg omg
att man som 25 åring känner sig som en p12 som precis fått sin första disco lampa till dator.

Haha vet precis vad du menar.
Är 26 och känner precis likadant

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

<smartass>

Shader model 4+
Tesselation
Geometry shaders
Rapid occlusion culling
Multitrådsrendering
Instancing 2.0
m.m.

</smartass>

I stort sett allt du skriver där är till för att öka prestandan, gör nästan ingenting för grafiken.

Permalänk

Laddar ner demot nu ifrån Origin, storleken liggen på 2,1gb. Excited!

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk

Det jag hängde upp mig på var hur dåliga mun rörelsens var 2 av 10.

Permalänk
Medlem

Funkar Eyefinity / Nv surround på demot? vora f*n på tiden att dom fixade de till 3e spelet.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag skippar nog demot.. tror jag.. jag vet inte.. kanske.. kan inte bestämma mig.. hmm, skall jag tanka hem det eller inte? ÅNGEST!

Nä, jag har bokat Collectors Edition.. det blir till att hålla sig ett tag till, så man kan köra igenom ME1 och 2 först. har ju inte orkat spela all DLC till tvåan än

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Flyter fint på laptopen...

Gnäll om grafiken? (men skiter i handlingen) vänta tills tetris kommer i DX11 då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Du tänker på Keith David, det är han som gör David Anderson's röst i ME.

Bioware använder inga små namn som sina voice actors.

Male Shephard heter egentligen Mark Meer och har gjort röster i typ samtliga Biowarespel genom åren.
Female Shephard heter Jennifer Hale och är både Bastila Shan i KotOR, Satele Shan och Female Trooper i SWTOR (och Naomi Hunter i alla Metal Gear-spelen).

Adam Baldwin spelar Kal'Reegar, Steve Blum (tecknade Wolverine) är Grunt och Shadow Broker.
Seth Green är Joker, Tricia Helfer (Cylon 6) är EDI, Michael Hogan (nBSG Saul Tigh) är Captain Bailey.

Martin Sheen spelar Illusive Man, Shohreh Aghdashloo, Simon Templeman och Claudia Black har alla roller som Quarians, Carrie-Anne Moss (Trinity) spelar Aria T'Loak, Yvonne Strahovski är Miranda... bara för att nämna några.

har inte han typ spelat några andra också från andra spel?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Gjorde en likadan video från PC-versionen
http://www.youtube.com/watch?v=RyTyGZV2cMw

Hade tänkt göra en från PS3-versionen också men demot finns ju inte i PS store?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle någon vara så snäll och skicka en länk till PC demon? Jag hittar inte demot seriöst. har googlat men kommer bara till massa trollsidor. Electronic Arts hemdsida är ju ett skämt för den delen...

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Funkar Eyefinity / Nv surround på demot? vora f*n på tiden att dom fixade de till 3e spelet.

Eyefinity funkade iaf under spelsekvenserna, inte under cutscenes dock.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goudaman:

Skulle någon vara så snäll och skicka en länk till PC demon? Jag hittar inte demot seriöst. har googlat men kommer bara till massa trollsidor. Electronic Arts hemdsida är ju ett skämt för den delen...

Finns det någon annanstans än på Origin?

Jag laddade bara ner det via Origin i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ska bli skoj att se "asshole edition" av Downwhere @ youtube

http://www.youtube.com/user/downwhere#p/c/9C275D00CEBC4F86/0/...

Jag föredrar bitch versionen

http://www.youtube.com/watch?v=2sMEIdkLgnE&feature=related

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goudaman:

Skulle någon vara så snäll och skicka en länk till PC demon? Jag hittar inte demot seriöst. har googlat men kommer bara till massa trollsidor. Electronic Arts hemdsida är ju ett skämt för den delen...

http://store.origin.com

Där får du skapa ett konto, ladda ner Origin-klienten och hela raddan. Sorry

Jävligt tänd på Mass Effect 3, för övrigt. De första två var guld.

Kan ärligt säga att jag är glad att spelen inte kräver speciellt mycket. Jag har fortfarande ett 5770 som jag inte känner att jag behöver byta ut än. Jag har inte det intresset som många på sweclockers har när det gäller att konstant ligga på framkanten.
Eller snarare: jag har inte intresset att betala för att göra det

Permalänk

Spelade precis igenom demot.

Min första känsla var att hade jag inte redan förhandsbokat, så hade jag gjort så direkt.
Det lilla man fick pröva känns mer putsat än vad tvåan gjorde när det kom.

Permalänk
Medlem

Hittar inte demot på psn, har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Nu har jag varvat ME3-demot. Jag ville bara säga att det är EPIC!!!

+ Det går att stänga av musacceleration
+ Episk stämning
+ Känns som en shooter, inte bara ett RPG i shooter-fodral.
+ Bättre ljud
+ Sa jag att det var f*cking j*vla episkt?
- För liten FOV, snurrighetsvarning.
- Grafiken bara snäppet upphottat från förra.

Permalänk
Medlem

Nvidia surround funkar fint!
Finns 2 bilder i länken, en bild i spelet (med load info) och en bild på settings.

http://www.dropbox.com/gallery/31789118/1/Swec?h=a40618

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

EA har haft gott om tid på sig att beefa upp sina servrar sen BF3 släpptes. Och sen tror jag inte ME drar lika stor mängd spelare till PC som BF3 gjorde.

Ladda ner ME1 och 2 via Origin nyligen, då jag la in min DVD seriell nykel där via EA support (som var väldigt snabba med att fixa detta åt mig). Och jag drog ner spelet på 3,6 MB/s. Effektivt maxxade min 30mbit uppkoppling.
Så några problem vid ME3 släppet lär dom knappast ha.

Origin kan till och med maxa min min 100Mbit lina. Jag snittade 12,3 MB/s när jag tankade ner en patch till BF3 för några dagar sedan vilket motsvarar 98,4 Mbit/s.
Steam har aldrig lyckats maxa min 100Mbit lina, som högst har jag snittat 9,0 MB/s (72Mbit/s).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hittar inte demot på psn, har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, måste man ha plus för att kunna spela eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Samma här, måste man ha plus för att kunna spela eller?

Googlade lite, dom har tydligen skjutit upp det tills imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag antar att demot är en bit ur det färdiga spelet så jag skippar nog demo helt så jag inte vill veta något alls om handlingen etc. Har gjort mitt allra bästa för att undvika alla filmer/bilder etc just av den anledningen. Är ett givet köp, har längtat sen jag varvade ME2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Googlade lite, dom har tydligen skjutit upp det tills imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

å fan, bra att veta tackar

EDIT: Du hade helt rätt
Mass Effect 3 Demo Available Tomorrow – PlayStation.Blog.Europe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

http://img851.imageshack.us/img851/710/texturee.jpg

Tog ett screen från xbox, de blandar riktigt bra texturer med usla.

Tja, Bioware har alltid varit usla på att göra bra textures, SWTOR bevisar allt. Enda bra kända spel Bioware har gjort är Baldurs gate och ME1. I min mening så har miljön och detaljer alltid spelat en stor roll i RPG där man faktiskt utforskar världen, att lägga till texturer som ser som färg som har smetats ut förstör allt, det får det att se värre ut än Baldurs Gate. Men, jag har även gillat rpg som har dåliga texturer pga den friheten den ger dig att bygga din karaktär, t.ex Planescape torment där det kunde vara cirka 20 svarsalternativ i varje dialog.
Mass effect 3 har 3 svarsalternativ och oftast är de ganska dåligt gjorda, precis som i Skyrim.
I mina ögon så kommer mass effect aldrig vara rpg, utan en Honeycomb baserad FPS spel, där du väljer dina sidospår i storyn men kommer alltid att få samma slut medan andra bra rpgs så kan du ändra slutet på väldigt många olika sätt.
Det märks att det är många fanboys här.

http://tymikas.sinine.eu/TOR/swtor%202011-11-27%2000-14-47-07...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Som skit ?
Du får gärna berätta vad som ser mycket bättre ut, då nästan alla spel jag spelar ser ut som skit om detta är skit.

Syftade på saker som detta

Skrivet av Robeliboban:

http://img851.imageshack.us/img851/710/texturee.jpg

Tog ett screen från xbox, de blandar riktigt bra texturer med usla.

Det ser inte bra ut.
Dom försöker få det bra men måste tänka på konsolgrafiken hela tiden.

Skrivet av Manneh:

Det finns ingen mening då den "pc-utvecklade" skulle behöva ha så pass dålig grafik ändå för att ens kunna portas till konsoller. Det blir same, same

Tänkte mer på att dom hade kunnat strypa ner grafiken under portning så vi får något värdigt till pc samt att dom fixar bättre styrning och konsolerna får sitta med det halvfärdiga för en gångs skull.

Längtar efter nästa gen konsoler så vå kan få dx11 och allt vad det förhoppningsvis innebär.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt