Permalänk
Medlem

Prestandaburk

Hej!

Jag söker en laptop med GTX 580m SLI eller HD 6990m CF & 17"-skärm med 120hz skärm

Budget 26k

Har tittat på alienware men 17"aren går inte att köra med sli eller cf.

Någon som vet om det finns något som har denna speccen? Helst i Sverige/Europa.

Tack kamrater

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det bara Alienware M18x som passar in med den prestandan.

Permalänk
Skrivet av Toke:

Hej!

Jag söker en laptop med GTX 580m SLI eller HD 6990m CF & 17"-skärm med 120hz skärm

Budget 26k

Har tittat på alienware men 17"aren går inte att köra med sli eller cf.

Någon som vet om det finns något som har denna speccen? Helst i Sverige/Europa.

Tack kamrater

Skickades från m.sweclockers.com

Ta en titt på Eurocom's sortiment misstänker att du skulle vara mest intresserad av denna modell,
http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1%281,214,0%29
tyvärr inte 120 hz vad jag vet och inte heller europa men helt utbyggbar och stöd för vanliga processorer, går att få med 980x om jag inte missminner mig, plats för 4 hdd's and the list goes on.
har inte klämt på någon i verkligheten men tror kvaliten ska va ganska bra (borde man kunna utgå ifrån i den prisklassen)

den är dock fruktansvärt stor och skulle av en positiv människa beskrivas som släpbar, googla bilder så förstår du vad jag menar

//SchaaSchaa

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk
Skrivet av Toke:

Hej!

Jag söker en laptop med GTX 580m SLI eller HD 6990m CF & 17"-skärm med 120hz skärm

Budget 26k

Har tittat på alienware men 17"aren går inte att köra med sli eller cf.

Någon som vet om det finns något som har denna speccen? Helst i Sverige/Europa.

Tack kamrater

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla Alienware M18x eller värstingen från PC-Konsulten. http://www.pc-konsulten.se/contents/sv/p18.html

Edit: såg att du ville ha 120Hz skärm men det finns nog inte till dom här värstingmaskinerna. Tänkte du på 3D spel eller ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Vad jag vet så är det bara Alienware M18x som passar in med den prestandan.

Verkar inte som att någon 18" går att få med 120hz det är därför jag letar alternativ, annars är det på pricken det jag söker -stylingen.

Skrivet av SchaaSchaa:

Ta en titt på Eurocom's sortiment misstänker att du skulle vara mest intresserad av denna modell,
http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1%281,214,0%29
tyvärr inte 120 hz vad jag vet och inte heller europa men helt utbyggbar och stöd för vanliga processorer, går att få med 980x om jag inte missminner mig, plats för 4 hdd's and the list goes on.
har inte klämt på någon i verkligheten men tror kvaliten ska va ganska bra (borde man kunna utgå ifrån i den prisklassen)

den är dock fruktansvärt stor och skulle av en positiv människa beskrivas som släpbar, googla bilder så förstår du vad jag menar

//SchaaSchaa

Blir det inte en massa problem om man ska handla från staterna? Släpbart funkar perfekt för mig då jag i många fall kommer sitta på samma ställe och om jag väl flyttar på mig så är det med bil.

Skrivet av cokeman 1337:

Kolla Alienware M18x eller värstingen från PC-Konsulten. http://www.pc-konsulten.se/contents/sv/p18.html

Edit: såg att du ville ha 120Hz skärm men det finns nog inte till dom här värstingmaskinerna. Tänkte du på 3D spel eller ?

120hz ger väll mjukare rörelser/panoreringar också? det är därför jag är ute efter 120hz. 3d är egentligen inte jätteviktigt.

P18 skulle funka alldeles utmärkt, problemet är att de inte säljer den längre.

Permalänk
Skrivet av Toke:

Blir det inte en massa problem om man ska handla från staterna? Släpbart funkar perfekt för mig då jag i många fall kommer sitta på samma ställe och om jag väl flyttar på mig så är det med bil.
.

import är inget jag är så bekant med, har för mig att det kan bli dyrt genom tullen om dom lägger på skatten men är inte hundra på hur det där fungerar så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men det finns många trådar här som tar upp import från länder utanför eu om datorerna fångade ditt intresse.

//SchaaSchaa

edit: PC konsulten som länkades till verkar vara liknande datorn från eurocom och till ett liknande pris så det är väll isf det intressantaste alternativet om du ville slippa krångla med importen

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }