fx 4100 + SI 760GM-E51 (FX) vill inte ge bild.

Permalänk
Medlem

Har en amd athlon dualcore cpu för am3 med med några pins böjda som du kan få. Du kanske kan få ordning på pinsen. Får jag din adress så skickar jag den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Men då tar den ju bios från usb minnet och bootar därifrån och borde det då inte ta prollen då? enligt min kompis funkar det med att quick flasha bioset så.

markus (trisse23) skrev till mig på fb och frågade, jag har använt m-flash till detta problem och det var mig han menade ovan,

det är samma metod som om du ska flasha om biosen på ett grafikkort.

Dock är det svårare att flasha utan skärm, då man måste välja i vissa steg. (ENTER).

och varför frågar du inte min bror om du kan få låna hans P2 prolle? xD. det är ju bara att du kommer till kumla med din dator och stoppar in hans prolle i din machine

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Har en amd athlon dualcore cpu för am3 med med några pins böjda som du kan få. Du kanske kan få ordning på pinsen. Får jag din adress så skickar jag den!

sålänge pinsen inte är av så kan man böja dom rätt med ett kreditkort. riktigt snällt av dig matte70!

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Jag köpte samma kort i Inets butik i Stockholm för en dryg vecka sedan - har dock inte monterat ännu.

När jag frågade om just risken med att kortet trots allt kanske inte stöder FX så lovade han att det i sådana fall bara var att komma in så skulle de uppdatera det t mig med hjälp av en "låneprocessor".

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Llhweiir:

Jag köpte samma kort i Inets butik i Stockholm för en dryg vecka sedan - har dock inte monterat ännu.

När jag frågade om just risken med att kortet trots allt kanske inte stöder FX så lovade han att det i sådana fall bara var att komma in så skulle de uppdatera det t mig med hjälp av en "låneprocessor".

Problemet med det är att det är ganska långt te butik haha får se vad Inet tycker att jag gör.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Ja fast stod ju just att dom hade fått in modeller med uppgraderad bios ..... Därför jag var seg med att köpa detta men tja-.- vad ska man säga får se vad dom säger. Jag känner bara folk med intel tyvärr..... och en am3 cpu vill jag inte beställa osv. Jag är mycket datakunning och tyvärr verkar det som att jag fått ett moderkort med fel bios även fast deras leverans skulle ha uppgraderad bios" så tja får väl bita i den sockerbiten ett tag...

De alternativ du har är de som Arrogant la fram åt dig bara att välja hur du vill gå tillväga med den infon du har.

Permalänk
Medlem

Jo biosen är uppdaterad, min va det iaf har exakt samma moderkort som funkar hur bra som helst med nya am3+. Är den köpt innan 2011-09-11 så ska den ha den nya am3+ biosen

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det är inte inet's fel detta så det är inte dem du ska vara arga på, det är helt och hållet MSI's fel med falsk marknadsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Problemet med det är att det är ganska långt te butik haha får se vad Inet tycker att jag gör.

Tänkte inte på det...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Jo biosen är uppdaterad, min va det iaf har exakt samma moderkort som funkar hur bra som helst med nya am3+. Är den köpt innan 2011-09-11 så ska den ha den nya am3+ biosen

ja am3+ stöd ja vilket innefattar dom andra processorerna förutom FX stöd, för FX kom med bios version 3.2

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem
Skrivet av EXame:

ja am3+ stöd ja vilket innefattar dom andra processorerna förutom FX stöd, för FX kom med bios version 3.2

Vilka andra AM3+ processorer?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Vilka andra AM3+ processorer?

fel av mig AM3 processorer ska det vara alltså dom 6kärniga thuban

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem
Skrivet av EXame:

fel av mig AM3 processorer ska det vara alltså dom 6kärniga thuban

Det brukar stå en varning på AM3+moderkort, att det kanske inte funkar med FX utan biosuppdatering.
Man bör ju få hjälp med det kostnadsfritt, där man köpt moderkortet.
Men de flesta har väl en gammal AM3 prolle liggandes....eller.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Ja allting börjar bara köras på har kollat igenom allt men det verkar som jag kanske fått en med fel bios för fx? Jag har ingen am3 cpu så det är ganska kört om det inte går o flasha bios på annat sätt.......... ( Beställdes från inet då dom har sagt att det ska vara nyaste bios för min cpu )

Tyvärr så föll du för deras falska marknadsföring. Jag har nämligen en lång historia om det här men kortfattat hände mig detta:

Jag hade exakt samma cpu och skulle köpa exakt samma mobo från inet i sthlm för ca 2 veckor sedan. På hemsidan stod det något i stil med "Nu med uppdaterad BIOS som ska klara av de nya FX processorerna". Enda anledningen till att jag ville köpa den var för att den skulle ha uppdaterat BIOS och inte behövde flashas (något som inte är normalt för am3+ mobo av en konstig anledning). Jag väntade på deras februari leverans då kommentarerna antydde att det är först med feb leveranserna som BIOS skulle vara uppdaterat. Jag ringde och mailade kundtjänst för att följa upp och bekräfta.

När leveransen kom in, stack jag till butiken och "sure enough" stod det 3st på hyllan. Jag hade bokat till butiken men han tog bara en från hyllan utan något vidare och utan att kolla ordernummer. För att försäkra mig om att kortet var flashad bad jag dem öppna den i kassan och titta efter. Guess what...Nope, så han erbjöd mig flasha den i butiken. Det skulle ta 10min hette det. (tick, tock, tick, tock). Efter 1 timmas väntan kom han fram och sa att han av någon anledning inte kunde utföra BIOS och bad mig vänta någon extra dag. Jag bad honom kolla de andra 2 lådorna men ingen tur där heller. Bråttom som jag hade lämnade jag butiken irriterad och frustrerad.

Jag mailade dem samma dag och sa att jag var besviken på att det ska gå till på det här sättet. Dem sa att jag hade otur och att de skulle informera mig om de som var på lager är uppdaterade eller ej. Jag sa att dem gärna kunde uppdatera informationen på hemsidan så att alla köpare kan bli uppdaterade. Dem har nu alltså tagit bort påståendet: "Nu med uppdaterad BIOS som ska klara av de nya FX processorerna" vilket antyder att du måste flasha BIOS med en AM3 cpu så du kan få det att fungera.

Ok, sa jag skitkul! => sålde cpu dagen efter...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av evgaftw:

Tyvärr så föll du för deras falska marknadsföring. Jag har nämligen en lång historia om det här men kortfattat hände mig detta:

Jag hade exakt samma cpu och skulle köpa exakt samma mobo från inet i sthlm för ca 2 veckor sedan. På hemsidan stod det något i stil med "Nu med uppdaterad BIOS som ska klara av de nya FX processorerna". Enda anledningen till att jag ville köpa den var för att den skulle ha uppdaterat BIOS och inte behövde flashas (något som inte är normalt för am3+ mobo av en konstig anledning). Jag väntade på deras februari leverans då kommentarerna antydde att det är först med feb leveranserna som BIOS skulle vara uppdaterat. Jag ringde och mailade kundtjänst för att följa upp och bekräfta.

När leveransen kom in, stack jag till butiken och "sure enough" stod det 3st på hyllan. Jag hade bokat till butiken men han tog bara en från hyllan utan något vidare och utan att kolla ordernummer. För att försäkra mig om att kortet var flashad bad jag dem öppna den i kassan och titta efter. Guess what...Nope, så han erbjöd mig flasha den i butiken. Det skulle ta 10min hette det. (tick, tock, tick, tock). Efter 1 timmas väntan kom han fram och sa att han av någon anledning inte kunde utföra BIOS och bad mig vänta någon extra dag. Jag bad honom kolla de andra 2 lådorna men ingen tur där heller. Bråttom som jag hade lämnade jag butiken irriterad och frustrerad.

Jag mailade dem samma dag och sa att jag var besviken på att det ska gå till på det här sättet. Dem sa att jag hade otur och att de skulle informera mig om de som var på lager är uppdaterade eller ej. Jag sa att dem gärna kunde uppdatera informationen på hemsidan så att alla köpare kan bli uppdaterade. Dem har nu alltså tagit bort påståendet: "Nu med uppdaterad BIOS som ska klara av de nya FX processorerna" vilket antyder att du måste flasha BIOS med en AM3 cpu så du kan få det att fungera.

Ok, sa jag skitkul! => sålde cpu dagen efter...

Men nu får jag en am3 cpu av en här på sweclockers så jag kommer klara mig all creed till matte70 hoppas jag får den imorgon

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har postat den idag, så den borde dyka upp de närmaste dagarna!

Permalänk
Medlem

Har nu råkat ut för exakt samma sak... ingen bild. Någon som har en passande CPU att låna ut så att jag kan flsha BIOS?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Inet tog in kortet och uppdaterade det åt mig - behöver inte längre låna någon processor.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd med min variant av problemet. Nu med kortet köpt från komplett.se denna vecka, alltså dec 2012, och med fx6100. Jag har dock inget grafikkort!

Om jag tolkar manualen rätt så är BIOS default inställt på PCI-E som primary graphics adapter, alltså på att det finns ett grafikkort. Se pdf-sidor 49 och 36 i manualen:
https://mail.google.com/mail/u/0/s/?view=att&th=13b9600f4d2d4...

Så jag undrar om jag ska köpa grafikkort eller AM3 CPU för att kunna starta med bild?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av velleman:

Bumpar denna tråd med min variant av problemet. Nu med kortet köpt från komplett.se denna vecka, alltså dec 2012, och med fx6100. Jag har dock inget grafikkort!

Om jag tolkar manualen rätt så är BIOS default inställt på PCI-E som primary graphics adapter, alltså på att det finns ett grafikkort. Se pdf-sidor 49 och 36 i manualen:
https://mail.google.com/mail/u/0/s/?view=att&th=13b9600f4d2d4...

Så jag undrar om jag ska köpa grafikkort eller AM3 CPU för att kunna starta med bild?

Jag tror inte att du ska behöva något grafikkort. Även den interna grafiken är kopplad via PCI-E. Intern grafik brukar vara aktiv när man får ett sådant moderkort.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!