Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Självklart hoovrar jag inte över en soflam då det lär få dig död. ECM och stealth kan dock rädda dig någon gång om du inte hittar soflamen.

I ditt första påstående hävdade du dock att stealth gjorde så att ECM kunde användas med så konstanta mellanrum att en soflam inte skulle vara några problem.

Därför sa jag: om det stämmer så kan du hovra framför en soflam och pröva.

Hursomhelst, en hyfsat bra placerad soflam är ett enormt problem vare sig du är en gudomlig förare eller ej.

Det är utan tvivel OP enligt mig.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Tycker att dom har gjort dålig med spawnen. Säg till exempel att vi har ett ställe sen kommer fiende och tar över den, jag kan fortfarande spawna på det stället ända tills dom har neutraliserat den och jag har fler gånger spawnat precis bakom dom och lyckas ta 2-4, tycker det är oschysst mot andra laget.

Även att smaw och rpg är helt underpowerd när det gäller tanks, tycker att det borde räcka med 2 raketer men nu behövs det 3 st.

Permalänk

Bristen på e-sport möjligheter är nog det starkaste dillemmat jag har med BF3, sen är gameplayet mycket likt den i Bc2, dvs. spränga allting och campa

Bara Squad Rush och kanske Conquest är kul enligt mig, resten blir bara rörigt och snabbt tråkigt. Dock saknas vissa saker som skulle göra dessa gamemodes roligare, och vissa SQ rush banor är bara retarderade, imo.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

En gång så sprang jag in i en claymore och överlevde. Jag tror man kan klara sig om man springer snabbt

Någon i din squad hade "Squad EOD EXPL Vest". Man kan även undvika att detonera minor genom att ducka / krypa förbi dem

Skrivet av Lillem4n:

Man kan men frågan är hur lätt det är att göra.

Risken att du träffas är nog högre än chansen till att lyckas med en sån manöver.

Det beror på hur skicklig man är, man ska ju inte kunna vara odödlig heller.

Permalänk
Skrivet av spot_1337:

Någon i din squad hade "Squad EOD EXPL Vest". Man kan även undvika att detonera minor genom att ducka / krypa förbi dem

Det beror på hur skicklig man är, man ska ju inte kunna vara odödlig heller.

Nejmen du förstår att jag springer jäkligt snabbt i bf3. Ingen hinner med att skjuta mig.

Permalänk

När man går in på server som heter typ "ONLY NOOB" osv, vad möter man? Inte noobs.... j*vla f*ttor seriöst

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

det finns lite smågrejer i irriterar mig på, men inget som får mig att vilja sluta spela.. Faktum är, jag har faktiskt 3 kopior av bf3 nu, en för varje dator

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Folk som åker runt i bilar i spawn, tar fart och hoppar ut så att man dör, TK fast utan att dom går "minus" på det... JÄVLAR va förbannad man blir....

Permalänk

Lite offtopic, men finns det nån Dog Tag eller liknande om man har fått en Dubbel Hs med 1 skott?

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Lite offtopic, men finns det nån Dog Tag eller liknande om man har fått en Dubbel Hs med 1 skott?

Nej. Finns inget sånt.

Permalänk

Som många har sagt så saknar jag teamplay funktioner. När man tänker efter så är det bara squads som kommer i närheten av någon form av teamplay (nu pratar jag om när man spelar själv vilket man oftast gör) det som gjorde bf2 till ett så bra spel var just att man bl.a. hade squad-leaders som gav order om vart man skulle attackera osv. Sen har jag lite svårt för bf3 tempo iom att man kan spawna i alla i sitt squad, framförallt i CQ. (i rush funkar det bra) Jag vet att det finns en option att bara spawna på squad-leader men hur många servers använder det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Som många har sagt så saknar jag teamplay funktioner. När man tänker efter så är det bara squads som kommer i närheten av någon form av teamplay (nu pratar jag om när man spelar själv vilket man oftast gör) det som gjorde bf2 till ett så bra spel var just att man bl.a. hade squad-leaders som gav order om vart man skulle attackera osv. Sen har jag lite svårt för bf3 tempo iom att man kan spawna i alla i sitt squad, framförallt i CQ. (i rush funkar det bra) Jag vet att det finns en option att bara spawna på squad-leader men hur många servers använder det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är HC som har det.

Permalänk
Skrivet av Or0s:

Nej. Finns inget sånt.

Synd :/ drog ett as nice Double hs igår :/

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

M320 spammers, de borde avlida allihop in-game när de väljer det vapnet, i synnerhet på Metro. Usch!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Admins med maktmissbruk.... Blivit kickad 3-4 gånger från samma server av samma admin Men dom i hans lag får spela precis hur f.. dom vill!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Bristen på filters i Battlelog för tickets och fast respawn vehicles. Riktiga game breakers för mig och det finns INGET sätt att upptäcka det förutom att man joinar spelet, vilket ibland kan vara rätt drygt med alla disconnects and cant connects....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

det finns lite smågrejer i irriterar mig på, men inget som får mig att vilja sluta spela.. Faktum är, jag har faktiskt 3 kopior av bf3 nu, en för varje dator

3 kopior (?) varför det? Som jag har fattat det så räcker det med en, och man kan ändå spela på en annan dator, bara det är Win7 på den så ska det inte vara problem! Har inte testat själv, men så har jag uppfattat det!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vad retar ni er mest på i BF3?

Ja inte är det när folk lägger upp sådant här på tuben iaf.

http://watch?v=LrOIgxQ--Tc

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Ja inte är det när folk lägger upp sådant här på tuben iaf.
watch?v=LrOIgxQ--Tc

Så vackert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Som många har sagt så saknar jag teamplay funktioner. När man tänker efter så är det bara squads som kommer i närheten av någon form av teamplay (nu pratar jag om när man spelar själv vilket man oftast gör) det som gjorde bf2 till ett så bra spel var just att man bl.a. hade squad-leaders som gav order om vart man skulle attackera osv. Sen har jag lite svårt för bf3 tempo iom att man kan spawna i alla i sitt squad, framförallt i CQ. (i rush funkar det bra) Jag vet att det finns en option att bara spawna på squad-leader men hur många servers använder det?

När VOIP kommer då kan man börja köra lite mer teamplay, dock har dom mycket kvar på e-sports sidan. Tror förövrigt att voip kommer vara buggigt i början. om man kollar på senaste patchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Drar upp lite saker som jag blir frustrerad och uppretad över gång på gång, saker med spelare snarare än spelet i sig, men är ju något jag retar mig på med BF3.

o SNIPERS .. Visst, det krävs skills för att kunna köra snipe, men det finns inget fegare man kan göra. Gömma sig bakom en sten uppe på ett berg hela matchen och prickskjuta folk, eller uppe i nåt torn. Som sagt, krävs skills, men finns inget argument emot vilka fegisar snipers är. Värre är dessa snipers som i Conquest fortsätter spela själviskt när laget inte har några flaggor och blir dominerade.. istället för att hjälpa laget tänker dom bara på sin egen KD istället, och har ingen respekt alls för såna spelare, bara skrattar åt dom.

o TANKCAMPERS / CAMPERS / "FLAG DEFENDERS" .. Det finns många namn för en fegis. Visst, i Conquest ska man såklart försvara flaggor också, men att ligga och trycka bakom ett hörn och skjuta folk på rad som försöker ta flaggor är bara löjligt på en 10 årings nivå, ska man försvara en flagga ska man göra det aktivt och leta upp folk som anfaller, inte bara gömma sig och skjuta dom i ryggen.

o RESPEKTLÖSA SPELARE .. Dessa har vi alla träffat på, som struntar i serverregler och bara kör på. Främst gäller det Ryssar i min erfarenhet, antingen med hacks och aimbots, eller helt enkelt baserapes och spawncamps, bara saker som förstör spelet för alla, och det går inte göra nåt åt det för så fort en admin kommer in på servern skärper dom till sig, men alla vet att dom kommer bete sig likadant igen nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

o TANKCAMPERS / CAMPERS / "FLAG DEFENDERS" .. Det finns många namn för en fegis. Visst, i Conquest ska man såklart försvara flaggor också, men att ligga och trycka bakom ett hörn och skjuta folk på rad som försöker ta flaggor är bara löjligt på en 10 årings nivå, ska man försvara en flagga ska man göra det aktivt och leta upp folk som anfaller, inte bara gömma sig och skjuta dom i ryggen.

Troligtvis så ligger de inte enbart bakom samma hörn en hel match. Jag kör ofta en semi defensiv stil när jag kör, jag hittar ett gömställe och väntar på att någon ska komma, för se på det, DET KOMMER ATT KOMMA NÅGON. När personen kommer fram så går man fram och dödar, och byter gömställe.

Självklart fungerar inte taktiken i 100% av fallen, ofta failar det men principen bakom den är bra. Man måste ha folk som defendar för att vinna. Du kan inte vinna på att bara springa runt och runt och runt och runt hela matchen och cappa olika flaggor.

Tror nog inte du har sett hela sidan av dessa "campers", utan du har bara dött av dem och svurit åt dem. Men ingen aning om de faktiskt campar eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

När man går in på server som heter typ "ONLY NOOB" osv, vad möter man? Inte noobs.... j*vla f*ttor seriöst

Så är det ju dock i nästan alla multiplayerspel...

Det jag "retar mig på" är att det inte finns en klient till spelet. Varje gång jag ska byta server måste jag starta om spelet..

Permalänk

Teamkillers, träd utanför spel området kommer man med en jet och flyger lågt in i träd där händer inget man bara åker genom!

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk

SOFLAM är ju också jä..... jobbiga jag blir alltid rädd att en missil avfyrats mot mig och tvingas skjuta ut motmedel!

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk

Jag retar mig på att de gånger jag ligger med SOFLAM och ger targets till höger och vänster så är det INGEN som använder sina Javelins. Det och att det på vissa banor är 1/3 snipers som ligger och visserligen är riktigt duktiga på att ta kills, men inte gör så mycket mer för laget. Det vore fint om det fixades VOIP, limiterade platser för recons samt högre score för att använda SOFLAM.

Permalänk
Medlem

Folk som springer framför pipmynningen o sedan skriver !punish.
Tur att man inte vet vilka de är irl..

Permalänk

Lag som inte fattar att man måste slå ut MTB:n för att ha en chans.

Fast det är väl egentligen menigen att man ska skriva om spelet och inte hur vissa spelar.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Snipers. Laget med minst snipers vinner. Varför fattar inte folk att sniperkittet är värdelöst på alla sätt för laget. Spelar man mycket som sniper måste det spegla personligheten irl, feg, egoistisk, lågbegåvad mm.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Snipers. Laget med minst snipers vinner. Varför fattar inte folk att sniperkittet är värdelöst på alla sätt för laget. Spelar man mycket som sniper måste det spegla personligheten irl, feg, egoistisk, lågbegåvad mm.

Håller med dig till viss del, speciellt när det ligger 4-5 stycken uppe på tak utan möjlighet att ens täcka MCOM.

Jag själv föredrar en mer aggressiv stil som sniper med 4x siktet och magnum. Är ju dock inte den som ligger utan vill alltid vara först, faktiskt så man får MYCKET kills och poäng. Man får mindre om man är den där fega typen som låter alla andra gå först.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX