Corsair släpper "sleevade" kablar till modulära nätaggregat

Permalänk
Medlem

Halva priset av ett AX750W ju, glöm det. Kostar inte alls mycket för dem att tillverka.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Tid är pengar, lägga 2-3 timmar extra på jobbet eller sitta 10h(!) på att sleeva ett nätagg själv, jag vet vad jag hade valt iallafall

Permalänk
Medlem

Fint med sleevade kablar

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem

Som andra sagt tid är pengar, så jag kommer köpa dem röda även om folk tycker det är dyrt så betalar det igen sig på en dags övertid den här veckan så jag sparar ändå tid på om jag skulle gjort det själv.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad priset för bara ett gäng kablar kostar? Alltså, hur mycket extra tar de för lite strumpa och krympslang och ett par minuters arbete? Vid en slipad produktionslina med erfarna montörer tar det där inte lång tid att slänga på. Böket för oss hemanvändare lär vara att pilla ut alla kontakter, men när kablarna inte är monterade i kontaktdon så är det sjukt enkelt. Iallafall med den där hobbykvaliteten.

I europa kostar en erfaren kablagemontör ~50-100kr/h med alla påslag inräknat (i länder som typ bulgarien mm.)
I asien lär det vara betydligt mindre.

Kul att de upptäckt trenden iallafall och möter efterfrågan.

//f.d. kablagemontör

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det finns vissa som annonserar i Swec-marknaden om att sleeva ett helt nätagg för 500:- så är inte 6-700:- allt för farligt då det även inkluderar ett helt extra set med kablar.

Borde väl egentligen gå att kapa några kronor, men det kanske kommer.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Tid är pengar, lägga 2-3 timmar extra på jobbet eller sitta 10h(!) på att sleeva ett nätagg själv, jag vet vad jag hade valt iallafall

Men det är faktiskt väldigt kul/rogivande att sleeva!! Faktum är att det är så kul, att man börjar att titta på alla sladdar i hushållet som man kan tänkas sleeva. Och jag uppmanar alla som inte testat att sleeva, at testa, för det är verkligen roligt!! !!

Och att titta på "slutprodukten" av sitt jobb, kan inte mätas i pengar, Jag har gjort det, och det ser fet ut, Jag blir stolt, jag har gjort det själv

Kreativitet + = Är det som räknas!! Kreativitet = är en kognitiv egenskap och praktisk förmåga, att frambringa nya skapelser, vare sig produkten är av konstnärlig, politisk, akademisk eller teknisk art, eller hör till affärslivet.

I kreativitet ingår att frambringa nya idéer, vara originell, lösa problem, genomföra idéerna och att bearbeta dem. Kreativitet som fenomen och egenskap studeras inom skilda fält, med olika utgångspunkter.
Fantasi är till skillnad från kreativitet uteslutande en kognitiv process; kreativiteten leder till ett resultat eller en produkt som ger en tillfredsställelse av att skapa något!! !! !! !!

Never att jag skulle vilja slippa den tillfredsställelsen, jag har gjort det, tittar på det, och känner mig vääldigt nöjd. Det är en speciell känsla, Ja du som gjort det fattar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Lite mycket krympslang, men priset är en skit skumma mot vad man annars lägger ut när det kommer till moddning och hårdvara i burken.

Permalänk

Jag tycker att kontakterna ser snarlika ut och hoppades på att de skulle passa. Verifiering på någon som har både ett FD och Corsair agg vore super!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

För 600kr får du all sleeve / hearshrink och alla verktyg som du behöver för att fullt sleeva alla kablar som ingår i paketen Corsair säljer. Då är det dessutom MDPC sleeve, den dyraste / bästa som finns. Visst får du själv sitta och sleeva i kanske 10 timmar, men jag ser det som en hobby.

Om man gör det själv blir det även mycket snyggare, både med bättre sleeve och att heatshrinken sitter jämt.

En del har mer tid än pengar, andra har mer pengar än tid. Jag jobbar 50-timmar i veckan, har hobbies och en sambo, och jag vill inte spendera 10 dyrbara timmar av min fritid som jag hade kunnat lägga på annat med att sitta och slita i kablar. Det här är ett alternativ för oss som inte har tid/kan/vill/vågar sleeva själva, och är villiga att betala premium för att slippa. Jag välkomnar alltid alternativ som dessa med öppna armar. Enligt dagens kurs är 99 USD 665 spänn, jobbar jag 3 timmar en lördag/söndag (får orättvist mycket OB) så har jag tjänat ihop det, och har 7 timmar till som hade gått till att sleeva att lägga på annat.

Permalänk

underbart med tanke på att jag tappat bort alla mina och behöver fler ! och skulle endå sleevas

Permalänk
Medlem

Corsair HX650 Har samma kontakt på PCI-E som FD & CoolerMaster.
Är inte hundra på att stiften sitter på samma sätt.
HX850 & FD har samma SATA kontakter men inte kablarna i rätt ordning.
Samma med moolex.
Kontakterna på AX och FD är lika men inte trådarna.
CM & Corsair har samma kontakter mellan HX650 & CM 600 Gold, samt RealPower M550W/M650W har samma kontakter rakt över, men inte FD, det kan gå att skifta i kontakterna, men det är ju svårare med Sata och moolex som är annorlunda På HX650 än på FD, som har samma som på HX850, det blir mycket meka iallafall.
Ni som tycker att det är dyrt, men inte fixar att tillverka själva, kan ju fråga i galeriet om någon vill sleeva åt er, men det blir inte billigare än att köpa färdigt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

JAAA!

....men näe

Priset var inte så värst lockande. Och kablar som inte ens passar till annat än Corsairs agg gör det inte bättre...

Citat:

Compatibility

Professional Series Gold AX1200 only.

http://www.corsair.com/power-supply-units/psu-accessories/professional-series-gold-ax1200-individually-sleeved-modular-cables-black.html

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Blev riktigt glad när jag såg nyheten.
Priset var inte så farligt, men jag ser inte poängen med att köpa detta då du hur som helst har en 24 pin som inte är sleevad.

Såg att det var en medlem som sålde både sleevade förlängningar och sleevade hela nätagg här på swec. Någon som kan berätta vad han hette?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

JAAA!

....men näe

Priset var inte så värst lockande. Och kablar som inte ens passar till annat än Corsairs agg gör det inte bättre...

http://www.corsair.com/power-supply-units/psu-accessories/professional-series-gold-ax1200-individually-sleeved-modular-cables-black.html

Um. dom finns för fler än bara ax1200 :\

Sen kan man väl inte vänta sig att dom skall passa andras agg när Corsair tillverkar dom i syfte av att piffa upp sortimentet för sina agg.
Sänker dom priserna till 4-500kr så hade jag kunnat tänka mig ett sett röda till mitt framtida bygge ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Blev riktigt glad när jag såg nyheten.
Priset var inte så farligt, men jag ser inte poängen med att köpa detta då du hur som helst har en 24 pin som inte är sleevad.

Såg att det var en medlem som sålde både sleevade förlängningar och sleevade hela nätagg här på swec. Någon som kan berätta vad han hette?

Skickades från m.sweclockers.com

Även 24pin är sleevad

Citat:

Package Contents
9 Modular cables:

•One (1) ATX Main Mother Board Power Connector 24 pin (20+4) Individually Sleeved Modular Cable, Black
•One (1) EPS/ATX 12V Power Processor Connector 8 pin (4+4 split, 8pin PSU mating connector) Individually Sleeved Modular Cable, Black
•One (1) EPS/ATX 12V Power Processor Connector 8 pin (4+4 split, 12pin PSU mating connector) Individually Sleeved Modular Cable, Black
•Two (2) PCI-Express Connector 8 pin (6+2 split) Individually Sleeved Modular Cable, Black
•Two (2) Serial ATA, SATA, Power Connector Individually Sleeved Modular Cable, Black
•Two (2) Peripheral Flat Power Connectors (4pin) Individually Sleeved modular Cable, Black

Taget ur ax850 etc

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

En fråga.. står att det endast innehåller 2 pci 6+2 pin.. om man kör CF 6970 då? o.O?

Varje PCI-E kabel har 2 kontakter, så en kabel till varje grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Även 24pin är sleevad

Taget ur ax850 etc

Inte för hx750 tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte för hx750 tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

24pins kontakten för hx750 är väl inte modulär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte för hx750 tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar om det kan ha och göra med att 24pin inte är modulär på HX-serien.

AX är vad jag vet enda serien som är 100% modulär.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Najs! Och priset var inte så farligt heller. Kanske blir att köpa ett paket.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Nu är ju Corsairs kablar redan svarta, så det kan räcka tycker jag, om man inte vill ha andra färger.
Det är värre med de som har kulörta kablar som skiner som en regnbåge i lådan
Jag har provat att sleeva några kabler oå ett Antec, men orkade inte pilla upp alla kontakter, så det blev bara de synliga sladdarna som fick strumpa, de som är bakom moderkortsplåten syns ju inte iallafall.
Man borde få köpa de sladdar som man behöver, istället för hela paketet.
Jag använder inte hälften av mina kablar till AX1200 & HX850.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BamZe:

24pins kontakten för hx750 är väl inte modulär?

Skrivet av RainesX:

Undrar om det kan ha och göra med att 24pin inte är modulär på HX-serien.

AX är vad jag vet enda serien som är 100% modulär.

Precis, just därför är detta inget för mig
Tycker dom iaf borde skickat med en sleevad förlängning i detta fall.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför ni tycker att priset är så högt. Jag tror inte Corsair planerar att dessa ska bli några storsäljare, så de måste lägga på en del för att täcka riskerna.

Om man har ett hyffsat välbetalt jobb är det ju inte mycket att klaga över. Vad tycker ni är ett rimligt pris?

Då jag ytterst sällan öppnar min dator och man inte ser in i den så är detta inget jag personligen är intresserad av, men helt klart en snygg grej.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av BamZe:

Varje PCI-E kabel har 2 kontakter, så en kabel till varje grafikkort.

Nej, en kontakt per kabel. Så max ett grafikkort med dessa kablar, så länge man inte köper 2 kit för 1200kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Precis, just därför är detta inget för mig
Tycker dom iaf borde skickat med en sleevad förlängning i detta fall.

Kan jag definitivt hålla med om

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jag har provat att sleeva några kabler oå ett Antec, men orkade inte pilla upp alla kontakter, så det blev bara de synliga sladdarna som fick strumpa, de som är bakom moderkortsplåten syns ju inte iallafall.
Man borde få köpa de sladdar som man behöver, istället för hela paketet.
Jag använder inte hälften av mina kablar till AX1200 & HX850.

Skrivet av KKay:

Precis, just därför är detta inget för mig
Tycker dom iaf borde skickat med en sleevad förlängning i detta fall.

Kan ju bara flika in att vill man ha sleevade förlängningar/lösa kablar så har både Bitfenix och Nzxt det i sitt sortiment, bl.a. Caseking säljer dessa: http://www.caseking.de/shop/catalog/Modding/Cable-Modding/Sle...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Kan ju bara flika in att vill man ha sleevade förlängningar/lösa kablar så har både Bitfenix och Nzxt det i sitt sortiment, bl.a. Caseking säljer dessa: http://www.caseking.de/shop/catalog/Modding/Cable-Modding/Sle...

Se på tusan Tack för tipset.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Nice, kostade bara lika mycket som nätaggen. Kommer sälja skitdåligt. Vad kostar det att köpa själv, typ 200?

När du gör det själv, betalar du inte för kablar och kontakter vilket corsair måste räkna med, då man inte skickar in sina orginal kablar.

Permalänk

Men... Varför ska man ha "sleevade" kablar?!