Januari-rea med en 120GB SSD för 999kr

Permalänk
Medlem

Beställde min i Söndags och den kom på Måndagen till min butik i Östersund.

Har nu kopplat in den men undrar då ja kopplat in den för att uppdatera mjukvaran så ser ja redan att 2.15 är installerat och i enhetshanteraren så är den överst och allt står på 0 så då borde den vara inkopplad som primary om ja tänker rätt och då borde den översta på mitt moderkort vara Sata 1 och den nedersta Sata 2 på intel 6 gb/s om tänker rätt och står att mjukvaran får man ej uppdatera om den är primary med programet eller om windows är installerat på disken.

Hade ni skiftat på sata kablarna för att installera om mjukvaran då ??

Sedan om ja vill ha kvar en massa från den mekaniska kan man göra detta då och hur utan att ta bort all data och formatera den.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Superolle:

När beställde du den?

I torsdags vid kl 18, typ.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Paketet kom igår och jag fick ett helt packet godis med i lådan Tack Alina!

Permalänk
Medlem

Jag fick precis leveransbesked! Den är leveransklar så den kommer nog om en dag eller två

Beställde sent lördag natt!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig 35 nya SSD-trådar i veckan, typ:

1. Vad skall man tänka på innan installation av ny SSD
2. Behöver jag ny firmware å hur gör ja då
3. Kan ej installera på ny SSD
4. Min nya SSD bootar inte
5. Hur flyttar jag mitt HDD Windows till SSD
6. Funkar TRIM på min SSD, hur gör jag
7. Jag får blåskärm (BSOD) på SSD - är den trasig
8. Min nya SSD är segare än den skall vara
9. Får jag snabbare laddning om spelen ligger på SSD

andra förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Kan tänka mig 35 nya SSD-trådar i veckan, typ:

1. Vad skall man tänka på innan installation av ny SSD
2. Behöver jag ny firmware å hur gör ja då
3. Kan ej installera på ny SSD
4. Min nya SSD bootar inte
5. Hur flyttar jag mitt HDD Windows till SSD
6. Funkar TRIM på min SSD, hur gör jag
7. Jag får blåskärm (BSOD) på SSD - är den trasig
8. Min nya SSD är segare än den skall vara
9. Får jag snabbare laddning om spelen ligger på SSD

andra förslag?

Haha! Skulle inte förvåna mig! Men sökfunktionen finns av en anledning, så förhoppningsvis så slipper vi det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Precis installerat allt och det var 2,15 installerat från början så inget trubbel än så länge. Blixtsnabb och supernöjd!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Precis installerat allt och det var 2,15 installerat från början så inget trubbel än så länge. Blixtsnabb och supernöjd!

Grattis till veckans SuperHjälte!

Tack för att du inte startat ny SSD-tråd (ännu)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Grattis till veckans SuperHjälte!

Tack för att du inte startat ny SSD-tråd (ännu)!

Tack för denna fina utmärkelse!
Allt är logiskt och går att lösa så länge man kan lite och läser lite.
Synd bara att många inte förstår det

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Istället för en ny tråd frågar jag här först.
Jag har googlat runt på problemet men inte hittat något svar.

Köpte en agility 3 och jag installerade Windows. Installationen gick bra och jag börjar med att installerar moderkorts drivrutiner och startar om datorn. Men när jag kommer in igen är datorn väldigt seg. Det tar cirka 30 sekunder efter att jag tryckt på webbläsaren tills den startar, lika om jag bara högerklickar på skrivbordet så tar det cirka 30 sekunder innan den reagerar och jag får upp alternativ.

Systemet synd i sign. Moderkortet har sata 2 kontakter. Men det ska fungera trots sata 2.
Jag har ställt in AHCI läge i bios.

Edit: Jag kör firmware versionen 2.15 som ska vara senaste

tacksam för idéer om vad som kan vara fel

Permalänk

Min är installerad nu och fungerar fin fint Undrar bara, kan man typ ändra bokstaven på den så att man slipper ändra installations väg på varje program man installerar?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Dealen är över nu eller? Lyckas inte få ssdn billigt...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Dealen är över nu eller? Lyckas inte få ssdn billigt...

Tror de plockade bort den i måndags morse.

Har min SSD ligger här på skrivbordet och bara väntar på att få kastas in i laptopen... snart... snart så

Permalänk
Medlem

Nu finns disken igen hos Alina som en "fredagsfräckis".

Logga in så får ni priset 999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Min är installerad nu och fungerar fin fint Undrar bara, kan man typ ändra bokstaven på den så att man slipper ändra installations väg på varje program man installerar?

Hur menar du? kör du den som systemdisk är den väl c: och måste väl vara det?
För att ändra enhetsbokstäver högerklicka på den här datorn, välj hantera, disk hantering, klicka på partitionen du vill ändra enhetsbokstav på och välj byt ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Nu finns disken igen hos Alina som en "fredagsfräckis".

Logga in så får ni priset 999:-

Är det bara att regga sig om man inte har konto så får man den för 999 kr?:O
Eller är jag trött?:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Får fortfarande gamla priset även när jag loggar in

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Får fortfarande gamla priset även när jag loggar in

Tolkar "gamla" som original pris?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Jag ser bara originalpriset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tolkar "gamla" som original pris?

Jepp

Permalänk

Det var Januari rea och den är slut eftersom det är Februari nu hehe

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Permalänk
Medlem

För de som inte har märkt så kör Alina en liknande kampanj "fredagsfräckis" där Agility 3 säljs för 999 kr.
Så frågan är, varför syns ord pris istället för det rabatterade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

För de som inte har märkt så kör Alina en liknande kampanj "fredagsfräckis" där Agility 3 säljs för 999 kr.
Så frågan är, varför syns ord pris istället för det rabatterade?

Kanske finns en special länk, jag ska se om jag hittar nått:)

EDIT: google gav inte mycket, kanske hade fel

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Följde länken jag fick i mejlet, men blir ändå samma pris.

Permalänk
Medlem

Jag har 3st 120gb OCZ Agility 3 diskar ... Hade problem med den första då den hade firmware 2.11 ... men alla 3 är nu uppdaterade till 2.15. (Lite I-lands problems jobbigt att man inte kan uppdatera disken om den är systemdisk). Men har man väl fått in firmware 2.15 så har iaf jag inte haft några mer problem med blåskärmar (eller något annat heller). Hoppas nu bara jag då inte har 3st måndags-ex som lägger av strax efter att garanti tiden går ut (eller innan också för den delen). 1000:- för disken låter ju väl värt pengarna. Köpte min sista på CDON för 1100:- tyckte jag gjorde en "bra" affär då... well well när blev datordelar en bra affär? Ville bara posta lite snabbt då jag själv var lite kluven i att köpa dessa diskar med ganska så befläckat rykte en gång i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

För de som inte har märkt så kör Alina en liknande kampanj "fredagsfräckis" där Agility 3 säljs för 999 kr.
Så frågan är, varför syns ord pris istället för det rabatterade?

Du måste logga in. Dessutom ändras inte priset direkt när du gjort ett nytt konto, vänta några minuter.

Hade ett konto och fick priset 999kr när jag loggade in, dock var jag ej sweclockersmedlem på det kontot så fick göra ett nytt.. Och då stod det ordinarie priset på det nya kontot, ändrades dock efter någon minut. Fick min precis för 999kr inkl frakt:)

Permalänk

Jag har fortfarande ordinarie pris.

Hur blir man Sweclockersmedlem på Alinakontot?

Permalänk
Medlem

Gå in på;
http://www.alina.se/registrera.aspx?sweclockers=

Sedan klicka längst ner på "Uppdatera"