Permalänk
Medlem

Trä chassie med sleevade kablar.

Bygget gör jag som examens arbete i skola. Iden fick jag från er andra swec medlemmar. Tyckte de skulle se grymt ut. Såg det även som en härlig uttmaning. Fick också turen att bli sponsrad af Fractal Design med nätaggrigatet tusen tack ni där på Fractal.

Har sett på er andra medlemmar att ni har stora fräsar vissa CnC fräsar och dyra maskiner. Jag har hyfsat lite resurser men tänkte jag skulle ge mig på det i alla fal och se hur slutresultatet blir.

tänkte rabla upp lite prylar som kommer att sitta i datorn.

chassie-egenbyggt trä chassie.

Cpu-amd phenom II X4 3,4GHz (4.0GHz) (tillfäligt)

Gpu- radeon 6950 windforce. (1GHz) (blir nog ett till så småningom)

Psu- fractal design newton r2 800w modulärt.

ram-kingston 1333MHz 8gb

Cpu kyllare- Be Quiet DarkRock 2

SSD-Ocz Agility III 60gb

Jag kommer att uppdatera gallerit då och då inte varje dag pga mycket med skolan och annat.
men chassiet ska vara färdigt och klart om ca 2 veckor så jobbar stenhårt

15/4 Uppdaterat med flera byggbilder. Har även blivit sponsrad av bitfenix så att nya fläktar och led stripes ska in i datorn kommer bilder senare. ska även bygga färdigt väggen mellan moderkortet och nätagget bilder kommer på det.

02/05 Mera goda nyheter blivit sponsrad av be quiet. Så bilder kommer på den nya kylaren. Chassiet ska även bli 100% färdigt när den kommer då ska jag ha gjort allt klart och blir ett nytt galleri för slutresultatet då. Nu lägger jag upp lite bilder på dom nya fläktarna och ledstipes. lägger bara utt lite just nu kommer mera senare.

14/05 Tjenaretjenare har hänt mycket nu sedan sista uppdateringen. Har fått min ssd som jag beställde från inet. Säger bara oj vilken skillnad (aldrig testat ssd innan) Fick även min kylare från Be quiet! och ficksat mellanvägen mellan nättaget och moderkortet vart grymt bra! Nu är det bara ljudisolering som är kvar på listan men lägger upp ett par bilder. Kommer även att göra ett nytt galleri med slutresultatet av dethära bygget.

//Simon B

Trä chassie med sleevade kablar.

Permalänk
Inaktiv

Ser trevligt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Ser trevligt ut!

Tack så mycket glömde skriva att det ska bli ett fulltower

Permalänk
Medlem

Du får gärna vända på bilderna innan du lägger in dem, så slipper man nackspärr
Ser bra ut för övrigt, och jag gillar designen än så länge.
Men du, har du verkligen ett HD 6960??

Permalänk

Ser snyggt ut! bygger du runt en ram eller blir den självbärande? vad kör du för dimensioner på sidorna?
Tycker jag känner igen designen dock (jag vet, jag var kanske inte först med den )

*följer med glädje

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Ser mycket snyggt ut, liknar "Saandbergs" design vilket jag gillar.
Samtidigt som jag inte gillar att man härmar för mycket, men lycka till

Btw, HD6960 grafikkort ?

Permalänk
Medlem

vad är ett HD6960? :P:D

Visa signatur

I5 750 4.2 ghz. Asus p7p55d-pro. Kingston 12 gb 1600mhz. Asus hd 6950. Nzxt 850w 80+. NZXT H2. 60gb ssd, 2,5tb hdd.

Permalänk

riktigt fräkt hur så tungt belastade maskiner kan hålla så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Du får gärna vända på bilderna innan du lägger in dem, så slipper man nackspärr
Ser bra ut för övrigt, och jag gillar designen än så länge.
Men du, har du verkligen ett HD 6960??

ber om ursäkt skrev fel mena 6950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Ser snyggt ut! bygger du runt en ram eller blir den självbärande? vad kör du för dimensioner på sidorna?
Tycker jag känner igen designen dock (jag vet, jag var kanske inte först med den )

*följer med glädje

/S

Jag bygger ramen i trä. Kan lägga upp lite bilder på inansidan hur jag har gjort me ramen och sidorna. Jag har inte dimensionerna i huvet men kan kolla upp dom imorgon. Jo ska jag vara ärlig så är fläktgallren mycket hämtade efter dina byggen gillar dom skarpt må jag säga! Hoppas du inte har allt för mycket imot det kan skriva att dom är inspererad från dig under bilderna om du har emot nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

riktigt fräkt hur så tungt belastade maskiner kan hålla så länge!

Jo den har varit med ett tag men den gör sitt jobb och funkar utmärkt än idag!

Permalänk
Medlem

Galet likt "trä tre"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Galet likt "trä tre"

Skickades från m.sweclockers.com

ja på vissa sätt men. insidan blir inte densamma ska ha sleev och kommer se lite olik ut när allt är klart

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

Jag bygger ramen i trä. Kan lägga upp lite bilder på inansidan hur jag har gjort me ramen och sidorna. Jag har inte dimensionerna i huvet men kan kolla upp dom imorgon. Jo ska jag vara ärlig så är fläktgallren mycket hämtade efter dina byggen gillar dom skarpt må jag säga! Hoppas du inte har allt för mycket imot det kan skriva att dom är inspererad från dig under bilderna om du har emot nått

Tycker det är skitkul att du hämtat inspiration från mina byggen!
följer som sagt med glädje, alltid kul att se hur andra tänker och jag kanske lånar några bra idéer av dig i senare byggen

Skrivet av ygd3n:

Galet likt "trä tre"

Skickades från m.sweclockers.com

vill inte låta douchig men tror snarare de är lika "Big tower i trä" och "midtower i trä".
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2009/11/22/34367.jpg...
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/01/23/Img_05991...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Tycker det är skitkul att du hämtat inspiration från mina byggen!
följer som sagt med glädje, alltid kul att se hur andra tänker och jag kanske lånar några bra idéer av dig i senare byggen

/S

okej men va kul att du tycker det!:) Ska göra mitt bäste och hoppas på de blir bra

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut.
Alltid roligt med folk som bygger egna chassin.

Kommer följas.

Ang designen så vill jag minnas att det är en här som ser praktiskt taget identiskt ut fram tills nu ^^

EDIT: haha nvm såg att ägaren av dom redan skrivit. XD skoj

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ser riktigt fint ut, påminner en del om victors bygge (saandberg), så det är alltid kul med folk som bygger egna chassin:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

ser riktigt fint ut, påminner en del om victors bygge (saandberg), så det är alltid kul med folk som bygger egna chassin:)

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt fasa/fräsa kanterna något ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Du har inte tänkt fasa/fräsa kanterna något ?

Jo jag har sandpappra ner dom lite bara så att dom inte bara är vassa. hade inte tänkta att göra något mer

Permalänk

Ser trevligt ut, men för fan, vänd bilderna!

Permalänk
Medlem

synd med DVDn sådär synligt...... vad får du för temps?

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

synd med DVDn sådär synligt...... vad får du för temps?

Ska köpa an svart dvd sen ska även sätta en fläktkontroll med touch och sätta under. GPUn ligger på 60-63 grader vid full load. Och cpun ligger vid 35-40 grader (1.42v) i full load. Plus att jag bara har en 120mm fläkt som kyler cpun ska köpa en till om ett tag

Permalänk
Medlem

Vilket trevligt bygge! ser riktigt bra ut! Håller också på med ett trädchassi det som var roligt var att jag hade tänkt ha sånt (galler) Det jag undrar är hur många mm galler bitarna sitter från varandra Riktigt bra bygge! 5 Stjärnor här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArvidNG:

Vilket trevligt bygge! ser riktigt bra ut! Håller också på med ett trädchassi det som var roligt var att jag hade tänkt ha sånt (galler) Det jag undrar är hur många mm galler bitarna sitter från varandra Riktigt bra bygge! 5 Stjärnor här!

En får tacka så mycket chassiet ska uppgraderas mera också. bitarna sitter 30mm (3cm) ifrån varandra på det jag gjorde. Skicka gärna bilder i pm eller gör ett galleri på chassiet du håller på bygga låter intressant

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! , Har redan en bygglogg så du kan kolla på bygget där ^^ --->http://www.sweclockers.com/galleri/9115-project-wood-computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Ser snyggt ut! bygger du runt en ram eller blir den självbärande? vad kör du för dimensioner på sidorna?
Tycker jag känner igen designen dock (jag vet, jag var kanske inte först med den )

*följer med glädje

/S

Tjenare undrar om du har har kollat på mitt galleri och vad du tycker om slutgiltiga resultatet?

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

Tjenare undrar om du har har kollat på mitt galleri och vad du tycker om slutgiltiga resultatet?

Haj!

Lådan utifrån ser kalas ut, kanske lyser lite mycket bara min personliga åsikt
Insidan däremot kan du göra sjukt mycket med för att förbättra, stripa upp och gömma kablar, fixa vid hårddisken och så vidare. ser lite hafsigt ut. Så gjorde jag oxå, tänkte att nu är det klart och sket typ i insidan och började använda datorn, sen gnällde alla på mitt galleri att det såg hafsigt ut. Då fixade jag

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Haj!

Lådan utifrån ser kalas ut, kanske lyser lite mycket bara min personliga åsikt
Insidan däremot kan du göra sjukt mycket med för att förbättra, stripa upp och gömma kablar, fixa vid hårddisken och så vidare. ser lite hafsigt ut. Så gjorde jag oxå, tänkte att nu är det klart och sket typ i insidan och började använda datorn, sen gnällde alla på mitt galleri att det såg hafsigt ut. Då fixade jag

/S

Okej tack så mycket. jo blir lätt bara att man tänker att de ser färdigt ut (orkar inge mer typ) jo ska bygga ett hårddiskställ och fixa kablar där men övansidan av "kammaren" kan jag som inte dra kablarna något mycket snyggare :/ Det är ju där vid hårddisken jag ska fortsätta fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Haj!

Lådan utifrån ser kalas ut, kanske lyser lite mycket bara min personliga åsikt
Insidan däremot kan du göra sjukt mycket med för att förbättra, stripa upp och gömma kablar, fixa vid hårddisken och så vidare. ser lite hafsigt ut. Så gjorde jag oxå, tänkte att nu är det klart och sket typ i insidan och började använda datorn, sen gnällde alla på mitt galleri att det såg hafsigt ut. Då fixade jag

/S

Undrade bara för tycker det är kul och bra att få kritik lätt att man stirrar sig blind själv i det man gör

/Simon