Permalänk
Medlem

Nya Datorhörnan!

Äntligen har man köpt en ny dator!

Eftersom jag sålde allt (skärmar, tangentbord, mus etc) till en polare, blev det allting nytt denna gång!

Datorn:
Chassi: Silverstone Fortress FT02-BW
CPU: i7-2600K (inte hunning överklocka än)
Mobo: Asrock Extreme4 gen3
PSU: Corsair AX850
GPU: Powercolor 7970 x2 (inte klockade än)
CPU kylare: Corsair H80 med GT 1450rpm i PnP
SSD: Samsung 830, 256gb
HDD: Western Digital Green 2TB

Kringutrusting:
Skärm: Dell u3011
Tangentbord: Qpad MK-85
Mus: Qpad 5K
Musmatta: Miniox propus 380
Headset: Sennheiser PC360
Högtalare: M-Audio BX5 D2

Tyvärr har jag inte fått tag på mitt ljudkort än, tänkte skaffa ett Asus Xonar Essence STX, men det är slut på Inet för tillfället, leverans obekräftrad. Dessutom väntar jag på en beställning från thomann med en passiv volymkontroll till monitorerna. Kör därför Spotify via laptopen till min hembyggda rörförstäkare för tillfället, headsetet drivs tillfälligt av ett Steelseries usb ljudkort.

Bildkvaliten blev riktigt usel, tyvärr har jag bar min iphone och en gammal kamera som inte gör speciellt bra jobb, sen är det lite skit bakom spakarna oxå!

Nya Datorhörnan!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hårdvaru Pr0n!!!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd

Den där skärmen, den där datorn... do want 5p för snyggt galleri

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge!

Permalänk
Avstängd

Shadowprälle är du, korrekt?

Måste få fina temperaturer med den där burken! :>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Hedersmedlem

hur är lådan du har? luftflödet? ligger i tankarna på att skaffa samma fint galleri jag ger 5 poäng med att det finns del att förbättra men fortfarande i toppklass och då menar jag fler bilder.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Vad heter rörförstärkaren där till höger?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

ett tag sen jag lirade wow, men de va tusan vad grafiken måste blivit bättre då man behöver två st 7970 för de ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Hårdvaru Pr0n!!!

Indeed, känns lite ovärkligt att man har köpt^^

Skrivet av MofoSchenked:

ett tag sen jag lirade wow, men de va tusan vad grafiken måste blivit bättre då man behöver två st 7970 för de ^^

Haha, laggar fortfarande i wow, men det har inget med min dator o göra!

Och ja, det är en shadowpriest, men bara en alt jag drog upp till 85 i helgen! Main är en Holy Paladin såklart!

Skrivet av RedSparowes:

Vad heter rörförstärkaren där till höger?

det är ett hemmabygge efter en ritning jag hittade på nätet! försteget är 6SL7GT (nå dubblerör) och slutrören är E34L

Skrivet av To33e:

hur är lådan du har? luftflödet? ligger i tankarna på att skaffa samma fint galleri jag ger 5 poäng med att det finns del att förbättra men fortfarande i toppklass och då menar jag fler bilder.

Underbara låda, temps är riktigt bra! har kommit upp i max 48grader på CPU och 77på gpus under benchmarks, så det borde vara godkänt!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Räcker det verkligen med ett 850 W nätagg? Om jag inte har helt fel för mig så drog ett 7970 nästan 500 överklockat? Annars så, mycket fint bygge!

Permalänk
Entusiast

Ungkarl med bra jobb och inga utgifter eller stört bortskämd skitunge? That's the question

Bygget ser trevligt ut, men med tanke på kraften så får man hoppas att du tänkt spela nåt tyngre än wow... samt att du planerat skaffa fler än en skärm?

Permalänk
Medlem

Tangentbordet såg helt underbart ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusericsson:

Räcker det verkligen med ett 850 W nätagg? Om jag inte har helt fel för mig så drog ett 7970 nästan 500 överklockat? Annars så, mycket fint bygge!

Ja det räcker alla gånger! har iofs inte klockat än, men tom 750w hade nog räckt!

Skrivet av Zpnk:

Ungkarl med bra jobb och inga utgifter eller stört bortskämd skitunge? That's the question

Bygget ser trevligt ut, men med tanke på kraften så får man hoppas att du tänkt spela nåt tyngre än wow... samt att du planerat skaffa fler än en skärm?

Haha, jag är igentligen student, men har jobbat sedan i maj, så la en del av pengarna på en ny dator nu när jag kom hem! (har varit till sjöss).
Planen är att skaffa dells 20" 1600x1200 skärmar, en på varje sida! men som det ser ut nu så måste jag nog ha ett nytt skrivbord då!
Som jag nämnde i galleriet spelar jag oxå battlefield 3 (flyter mycket bra på ultra settings xD)

Skrivet av ygd3n:

Tangentbordet såg helt underbart ut

Det är riktigt skönt, men tar lite tid att vänja sig, hade ett lyncrosa innan, som natt och dag! börjar lära mig att man inte behöver bottna ut knapparna för att den skall registrera! Blir lite felskrivningar nu i början, men det kommer!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Silverstones chassin med 45graders vinklat moderkort måste vara en av de skönaste lösningarna för effektiv luftkylning.
+ för wow också.

Permalänk
Medlem

5p för shadowpriest ^^ Inget dåligt bygge heller!

Permalänk
Medlem

5p Snyggt Ivar, nu blir jag själv lite sugen på 7970 eller vänta till 7990..

Visa signatur

||Corshair 800D||Asus Maximus IV||I7 2700K @4,5GHz||16GB Dominator PC15000||2x HD 7970 CF||EKWB||Corsair Series 3 120GB||OCZ ZX 1250W Gold||3x BenQ 24" G2420|| Windows 7 U 64|| ||Define R3||ASUS P67 Pro B3|| I7 2600K||8GB G.Skill||OCZ Vertex 3 120GB||2x 580 SLI ||Chieftec 750W Bronze||EKWB||Windows 7 U 64

Permalänk

Väldigt snyggt bygge! 5p om du berättar vilken server du lirar på samt namn på gubben din

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Väldigt snyggt bygge! 5p om du berättar vilken server du lirar på samt namn på gubben din

mutarN (^^.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

mutarN (^^.)

Skojjade lite bara Klart han får 5p ändå, men skulle vara kul att veta

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Skojjade lite bara Klart han får 5p ändå, men skulle vara kul att veta

Haha, förstod det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Haha, laggar fortfarande i wow, men det har inget med min dator o göra!

Haha, ja det spelet är lite märkligt på olika sätt

en annan fråga, var har du köpt den bordsskivan, är det faner eller riktigt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

5p för shadowpriest ^^ Inget dåligt bygge heller!

Hehe, tack!

Skrivet av Jorrakim:

5p Snyggt Ivar, nu blir jag själv lite sugen på 7970 eller vänta till 7990..

Tackar! det är mycket kräm i 7970! gillar single gpu lösningar bättre än dualgpu! men det blir intressant o se vad för prestanda 7990 får!

Skrivet av Mr. Prudo:

Väldigt snyggt bygge! 5p om du berättar vilken server du lirar på samt namn på gubben din

Hahaha! stalker? xD har spelat på agamaggan i 2 år nu, men servern är död så guilden skall transfera, håller på o bestämmer vart, men lutar åt stormscale eller twisting nether!

Skrivet av MofoSchenked:

Haha, ja det spelet är lite märkligt på olika sätt

en annan fråga, var har du köpt den bordsskivan, är det faner eller riktigt?

Jo, wow är inte direkt optimerat! får typ 200fps oftast, men kan gå ner till 45 i ogr när det är mycket folk!

Bordet är en vanlig bänkskiva från bauhaus eller hornbach,(kommer inte ihåg, var ett par år sedan) och benen är från IKEA! Det är altså "äkta trä"

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Hahaha! stalker? xD har spelat på agamaggan i 2 år nu, men servern är död så guilden skall transfera, håller på o bestämmer vart, men lutar åt stormscale eller twisting nether!

Haha nä, bara kul att veta. Vi (Jag och polarna) lirar på Stormscale, så dit är du varmt välkommen!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

O va gick de här kalaset på?

Permalänk
Medlem

snyggt

btw, utsidan på antistatpåsar är inte antistatisk

Permalänk
Medlem

rörförstärkare, najs

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Ja det räcker alla gånger! har iofs inte klockat än, men tom 750w hade nog räckt!

Haha, jag är igentligen student, men har jobbat sedan i maj, så la en del av pengarna på en ny dator nu när jag kom hem! (har varit till sjöss).
Planen är att skaffa dells 20" 1600x1200 skärmar, en på varje sida! men som det ser ut nu så måste jag nog ha ett nytt skrivbord då!
Som jag nämnde i galleriet spelar jag oxå battlefield 3 (flyter mycket bra på ultra settings xD)

Det är riktigt skönt, men tar lite tid att vänja sig, hade ett lyncrosa innan, som natt och dag! börjar lära mig att man inte behöver bottna ut knapparna för att den skall registrera! Blir lite felskrivningar nu i början, men det kommer!

rekomenderar verkligen 1st 2007FPb på varje sida, det är helt optimalt. kolla mitt galleri i sign

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900