Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Har någon med en Lumia 800 från Telia lyckats lägga in senaste uppdateringen 1600.2483.8106.11500?

Jag är nämligen kvar på 1600.2479.7740.11451 trots att jag har installerat alla uppdateringen som erbjuds i Zune.

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande så skrotade jag min Samsung Omnia 7 igår och köpte en Nokia Lumia 800. Jäkligt nöjd måste jag säga. Blev positivt överaskad av Nokias egna GPS och kameran som var bättre än jag trodde.

Permalänk
Hedersmedlem

Får man 50$ eller vad det var att handla för i marketplace på lumias köpta här i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

Får man 50$ eller vad det var att handla för i marketplace på lumias köpta här i sverige?

Du kan få det genom att köpa t-Mobile brandade enheter köpt i Tyskland (eller Internet) genom vissa försäljare. Det kan finnas andra och jag vet inte om erbjudandet fortfarande gäller. Man fick ett prepaid mastercard typ spendon fast det var en tysk version.

MVH

felstavning
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av stelex:

Hur håller den om man bara pratar i telefon några timmar?

Har bara pratat max 1 timme per dag, så jag kan tyvärr inte svara på det. Upplevde inte att min samtalstid drog mycket batterikraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobydamn:

Har bara pratat max 1 timme per dag, så jag kan tyvärr inte svara på det. Upplevde inte att min samtalstid drog mycket batterikraft.

Då är det som jag misstänker, den tar inte mycket batteri av samtal, gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Efter mycket velande så skrotade jag min Samsung Omnia 7 igår och köpte en Nokia Lumia 800. Jäkligt nöjd måste jag säga. Blev positivt överaskad av Nokias egna GPS och kameran som var bättre än jag trodde.

Hur känns det att gå från 4" skärm till 3.7"? Har själv en Omnia 7 och tycker det känns väldigt lite med 3.7".

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hur känns det att gå från 4" skärm till 3.7"? Har själv en Omnia 7 och tycker det känns väldigt lite med 3.7".

Jag var faktiskt också orolig för det, men det var inga problem alls. Tänker inte på de.
Telefonen är underbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hur känns det att gå från 4" skärm till 3.7"? Har själv en Omnia 7 och tycker det känns väldigt lite med 3.7".

Skärmstorlek är något man vänjer sig med väldigt fort enligt mig. Körde i några dagar med min gamla nokia bara för att testa hur den var nu med senaste uppdateringen (Nokia 5230 och 3,2" skärm) det gick väldigt fort att vänja sig med den rätt mycket mindre skärmen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan köpa Nokia Purity headsetet till ett bra pris? In-ear varianten är den jag syftar på

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Skrivet av vatsug:

Nån som vet vart man kan köpa Nokia Purity headsetet till ett bra pris? In-ear varianten är den jag syftar på

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4405366 vet inte om det är ett bra pris men lägsta jag hittade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

uppdaterade precis till 8107.79 och knappar lyser inte om jag har mellan eller hög ljusstyrka. Dom lyser bara på automatisk eller låg. Har någon haft samma problem? Googlade men hittade inget

EDIT: lumia 800 t-mobile tyskland med telia sim

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

uppdaterade precis till 8107.79 och knappar lyser inte om jag har mellan eller hög ljusstyrka. Dom lyser bara på automatisk eller låg. Har någon haft samma problem? Googlade men hittade inget

Skriv vilken telefon det gäller så är chansen större att du får hjälp. Men hittar du inget på google är det kanske inte jättevanligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker max ljudnivå är väldigt låg i hörlurar? (Lumia 800)
Testat medföljande hörlurar samt ett par Sennheiser cx300.

Överväger att köpa en Iphone 4S igen enbart pga detta.

Permalänk
Medlem

Någon som har Nokia Purity headsetet till lumia 800? Är dom bra och värda pengarna?

Permalänk

Påbörjade ett spel i Wordfeud igår och nu efter natten är allt tomt, spelet och friendlisten helt borta/tomma.... Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av depeo:

Bara jag som tycker max ljudnivå är väldigt låg i hörlurar? (Lumia 800)
Testat medföljande hörlurar samt ett par Sennheiser cx300.

Överväger att köpa en Iphone 4S igen enbart pga detta.

"Nyligen släpptes en uppdatering till Lumia 800 som enligt Nokia optimerar telefonen för att dra mindre ström i vänteläget. Därmed anser Nokia att batteriproblemen är ur världen och fokuserar istället på två andra problem – ljudet och kameran."

"Angående ljudet verkar det som att bara ljudet som kommer ur 3,5mm-kontakten inte blir som det ska. Tester från oberoende användare visar att hörlurar som ansluts får ett bättre ljud om de har ett högre motstånd än de med ett lägre. Officiella detaljer kring problemet väntas från Nokia framöver."

Källa

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Påbörjade ett spel i Wordfeud igår och nu efter natten är allt tomt, spelet och friendlisten helt borta/tomma.... Någon annan som har samma problem?

Prova att dra till vänster. Upplägget ser inte ut som Ios t.ex

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Prova att dra till vänster. Upplägget ser inte ut som Ios t.ex

Allt är tomt under alla tre pivot items...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Allt är tomt under alla tre pivot items...

Säkerligen någon bugg då det är ju ändå fortfarande V1,0,0,0

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säkerligen någon bugg då det är ju ändå fortfarande V1,0,0,0

Installerade om det började det att fungera o.O

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Installerade om det började det att fungera o.O

Slutade fungera idag med, men när jag kopplade upp mig på Wi-Fi började det fungera igen....

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Slutade fungera idag med, men när jag kopplade upp mig på Wi-Fi började det fungera igen....

Jo jag har också märkt att det är lite halvdålig stabilitet men vi får ge dom en chans i uppdateringarna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu spenderat ungefär en dag med Lumian.

"micro-sim klipparen" från kjell funkade utmärkt.
Använt telefonen skapligt idag och har förbrukat cirka 1/4 av batteriet, vilket är helt acceptabelt enligt mig.

Går direkt från en gammal SE c901 och har ingen direkt erfarenhet av Android/Ios, hursomhelst så känns WP7 väldigt "slick" och det flyter mycket bra.

Hade lite problem med importen av kontakter från sim, jag vet inte alla kontakter verkar inte visas i telefonen.

Var lite orolig att skärmen skulle vara lite i minsta laget men den är fullt tillräcklig.

En sak jag undrar över är de tre knapparna längst ner, Bakåt : Win : Sök, skall inte dessa lysa? Mina lyser bara upp helt kort när man aktiverar skärmlåset, i övrigt är de släckta.

Kanske postar en liten minireview till helgen, om jag får tid.

Permalänk
Skrivet av SWE|OggE:

Har nu spenderat ungefär en dag med Lumian.

"micro-sim klipparen" från kjell funkade utmärkt.
Använt telefonen skapligt idag och har förbrukat cirka 1/4 av batteriet, vilket är helt acceptabelt enligt mig.

Går direkt från en gammal SE c901 och har ingen direkt erfarenhet av Android/Ios, hursomhelst så känns WP7 väldigt "slick" och det flyter mycket bra.

Hade lite problem med importen av kontakter från sim, jag vet inte alla kontakter verkar inte visas i telefonen.

Var lite orolig att skärmen skulle vara lite i minsta laget men den är fullt tillräcklig.

En sak jag undrar över är de tre knapparna längst ner, Bakåt : Win : Sök, skall inte dessa lysa? Mina lyser bara upp helt kort när man aktiverar skärmlåset, i övrigt är de släckta.

Kanske postar en liten minireview till helgen, om jag får tid.

Där finns en grej som är ganska smart ( appen "kontaktöverföring") testa det, det fungera skit bra för mig

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Jag kan också tipsa om "Kontaktöverföring". Fungererade väldigt bra med en gammal "osmart" Sony Ericsson.

Permalänk
Medlem

Info om Windows Phone 8 har läckt ut:
http://www.winsupersite.com/article/windows8/windows-phone-8-...

Citat:

Data Smart. A way to actively save cellular data when possible and avoid "bill shock". Microsoft (not coincidentally) just blogged about this feature in relation to Windows 8. Re-read that post and think about how a smart phone would need/use exactly the same functionality. Data Smart can be extended by wireless carriers to integrate with their offered data plans.

App-to-App communication. Because Windows Phone 8 apps, like Windows 8 apps, are sandboxed from each other, this new system will provide a Windows 8 contracts-like app-to-app communications capabilities.

Internet Explorer 10 Mobile. Windows Phone 8 will continue to used a highly tuned version of IE which utilizes the latest web technologies.

Shared components with Windows 8. The kernel, multi-core processor support, sensor fusion, security model, network, and video and graphics technologies are all coming to Phone from Windows 8.

Companion experiences with Windows 8. Microsoft is offering a very similar user experience across phone (Windows Phone 8), PC (Windows 8), and TV (Xbox vNext). There will be a new sync client, and not Zune PC software, and a set of common cloud services that will work across all three. This includes the ability to sync content (photos, music, movies) between the three screens, phone management from PC or web, shared content between each device, and Xbox LIVE games, entertainment, and more.

SkyDrive integration. Microsoft will make your content available on all of its platforms via SkyDrive.

Skype app. Still a separate but better app and not integrated into OS. Still optional.

NFC and Wallet. Windows Phone 8 will allow users to securely pay and share via NFC and manage an integrated Wallet experience.

Local Scout. Now with personal recommendations.

Camera improvements. New "lens apps" and a far more powerful camera experience.

Business features. Windows Phone 8 will include full-device, hardware accelerated encryption with BitLocker and always-on Secure Boot capabilities, just like Windows 8. Also, it will support additional Exchange ActiveSync policies and System Center configuration settings and inventory capabilities. Businesses will be able to distribute phone apps privately as they can with Windows 8 apps.

Mycket gott

Permalänk
Medlem

På annan sida kan man läsa angående Skype: " However, the biggest app details revealed have to do with the Skype integration. It is said to be fully integrated at the OS level"

Dessutom angående SD kort: "Full microSD card storage support "

Dessa uppgifter skall ju tydligen komma direkt från Joe Belfiore själv, men lite konstigt att Paul säger att Skype skall vara separat app och The Verge säger tvärtom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

jo de ska vara belysta.
Tror jag läste att det finns en bugg om som gör att de inte lyser om skärmstyrkan inte är inställd på auto.

De lyser ganska svagt så säker på att det inte bara är omgivningsöjuset som är mycket starkare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det stämmer, mycket låter väldigt bra. Hoppas speciellt att de kommer att utöka multitasking stödet till att kunna stödja fler bakgrundstjänster, för om jag ska vara ärlig så är det här som Windows Phone har sina största brister.

Jag tror också att det kommer att vara ett väldigt stort plus för företag om de kan köpa mobiler som kan integrera med deras existerande Windows Server och AD.