Vad tycker ni om Kjell & Companys nya webbsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Så dåligt att jag slutat att köpa saker där då sidan är så dålig. Byt för guds skull tillbaka....

Bara för att sidan är dålig så blev väll inte produkterna dem säljer sämre? Herregud alltså

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Helt jävla värdelös, ser ut som den gjorts av Britta 59 som gått en "webbsideskurs" på arbetsförmedlingen.

Varför måste företag byta utseende på hemsidorna bara för bytandets skull? Det är en sak om man gör det mer användarvänligt och överskådligt men att byta från ett fungerande system till nåt jävla Samhallsprojekt för färgblinda??!! Varför gör idioterna sådant?

Skulle snarare säga att den gamla är gjord av britta, med frames som gör det svårare att länka produkter. Även menyn var krånglig att navigera i.

Permalänk
Hedersmedlem

Första gången jag besöker den nya, men den gamla var så dålig att jag undvek handla där enbart av den anledningen. Den nya är bättre, iaf det jag hann titta nu.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Den nya är betydligt bättre

Den gamla menyn (som låg till vänster) finns fortfarande kvar under "Sortiment". De nya Tillbehör till... och Lösningar gör det väldigt enkelt att hitta fram till rätt saker.

Den gamla var väldigt gammal... Frames och urusel träd meny. Usch!

Alla må inte gilla det nya utseendet men den är definitivt mer kundvänlig, funktionell och lättanvänd.

EDIT:
Och eftersom Kjell & Co marknadsför sig som en tillbehörsbutik så är det konstigt att "Tillbehör till..." inte funnits tidigare. Riktigt bra att det finns nu.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Entusiast

Designen är en fråga som kan diskuteras. Verkar som om man haft Pekplattor och smartphones i åtanken här.
Funktionen däremot, är bättre: Färre klick att komma fram till en specifik produkt.
Folk som har svårt att "tänka om" i den nya funktionaliteten, har nog rent generellt svårt för nya saker och nytänkande.

Produktkategorierna i sig är bra, men jag finner oegentligheter här och var.
T.ex: avdelningen "USB-adaptrar" är tom, medans både könsbytare och adaptrar listas under "könsbytare". Inte helt logiskt.
Fler exempel på liknande oegenheter finns det.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Designen är en fråga som kan diskuteras. Verkar som om man haft Pekplattor och smartphones i åtanken här.
Funktionen däremot, är bättre: Färre klick att komma fram till en specifik produkt.
Folk som har svårt att "tänka om" i den nya funktionaliteten, har nog rent generellt svårt för nya saker och nytänkande.

Produktkategorierna i sig är bra, men jag finner oegentligheter här och var.
T.ex: avdelningen "USB-adaptrar" är tom, medans både könsbytare och adaptrar listas under "könsbytare". Inte helt logiskt.
Fler exempel på liknande oegenheter finns det.

Var hittar du USB-adaptrar? Har du en länk?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Jag håller med många om att den gamla designen hade sina fördelar med listor, precis som att jag tycker att www.dustin.se var som bäst för sådär 10 år sedan men jag handlar där ofta trots nyare hemsidor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt, om de gör om, varför inte helt och hållet utgå efter vad deras kunder efterfrågar...nu känns de som de gjort som alla andra "nya hemsidor". Funktion och navigering ska ju vara prio för att man ska köpa. Inte massa saker som tar plats..Headern är på tok för stor. Produkterna skall vara prio. Sen är frågan vad de håller på med i botten på sidan. De är som någon gått lös på paddingingen i CSS:en, helt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Javascript

Går att göra med ren CSS med

Permalänk

inte värre än cdons.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

tycker det är jävligt snyggt, däremot var den gamla smidigare, det håller jag med om.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Går att göra med ren CSS med

Ännu bättre; HTML5

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175