Motorola Xoom (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Beställde en idag från telia (2195:-) och väntar spännande på min fina platta. Har ni några förslag på appar/inställningar som gör plattan ännu bättre?

Också beställt! Kolla swedroid om du inte redan har gjort. Bra mycket bättre forum för androidrelaterade frågor.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Dags att läsa mer om plattan. Tack för tipset om att kolla in Swedroid, ska läsa där.

(beställde precis)

Permalänk
Medlem

Fasen, hann inte med, slutsålt :/ Verkar vara en grym platta för ~2000kr! Får vänta lite längre få se, hade inte tänkt lägga mer än 2500 för en vettig platta.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Fasen, hann inte med, slutsålt :/ Verkar vara en grym platta för ~2000kr! Får vänta lite längre få se, hade inte tänkt lägga mer än 2500 för en vettig platta.

Fick min för 2195:- Dp ingick följande: Docka, USB adapter, stöt och vattentåligt fodral, laddare och självklart padden också! (Tillbehör värda ca 1000kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av G2:

Fick min för 2195:- Dp ingick följande: Docka, USB adapter, stöt och vattentåligt fodral, laddare och självklart padden också! (Tillbehör värda ca 1000kr)

Um, det framgår väl av tråden att alla fick den till priset 2195:-? Tillbehören värda 800:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G2:

Fick min för 2195:- Dp ingick följande: Docka, USB adapter, stöt och vattentåligt fodral, laddare och självklart padden också! (Tillbehör värda ca 1000kr)

Som ovan skriver så var det just det jag menade, att jag bommade det erbjudandet

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

ICS lirar fint på plattan inkl 3G trots att det inte är en "officiell" build!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kimball:

ICS lirar fint på plattan inkl 3G trots att det inte är en "officiell" build!

Vad kör du för rom?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Vad kör du för rom?

[ROM][Nightly][ICS] Team Eos European 3G (GSM) Nightlies (umts_everest/MZ601) @
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459641 version 19. Deep sleep verkar strula lite, dock. Annars smärtfritt!

Permalänk
Medlem

Enligt prisjakt skickas den med Android 4.0, men på telias hemsida angav dom 3.0.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=860078

Vad är det som gäller egentligen? Har telia gamla versioner? Kan man uppgradera till 4.0 utan att ladda hem fulhackade roms?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

Enligt prisjakt skickas den med Android 4.0, men på telias hemsida angav dom 3.0.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=860078

Vad är det som gäller egentligen? Har telia gamla versioner? Kan man uppgradera till 4.0 utan att ladda hem fulhackade roms?

Jag köpte en från telia och den kom levererad med 3.0 och uppdaterade sig till 3.2 via ett par uppgraderingar direkt efter att jag startade upp den.
4.0 ska vara på gång och har redan börjat rulla ut till wifi-varianten i vissa länder.

Permalänk
Medlem

tack, då vet jag vad jag har att förvänta mig. Förhoppningsvis kan jag plocka ut min xoom idag, men jag har redan blivit android-4.0-frälst innan jag provat den. ICS verkar snabbare och smidigare utifrån det jag läst och sett.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Avstängd

Min xoom har 4.0.3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

tack, då vet jag vad jag har att förvänta mig. Förhoppningsvis kan jag plocka ut min xoom idag, men jag har redan blivit android-4.0-frälst innan jag provat den. ICS verkar snabbare och smidigare utifrån det jag läst och sett.

Sant, 3.2 kändes som sirap i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Fick den nu. Kommer nog kunna hålla mig en vecka innan jag kör in nått fulhackrom

Verkar rätt bra, även om den känns som en förvuxen mobiltelefon

edit:
ARGH!!

Kunde bara hålla mig fram till klockan 21. Nu sitter jag med android 4.0 och är helnöjd än så länge. Följde denna guide:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=894486

edit2:
Allt känns mycket mer genomarbetat i denna versionen. Enda problemet jag stött är att kamerabilder blir överexponerade.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Skrivet av Delight:

Fick den nu. Kommer nog kunna hålla mig en vecka innan jag kör in nått fulhackrom

Verkar rätt bra, även om den känns som en förvuxen mobiltelefon

edit:
ARGH!!

Kunde bara hålla mig fram till klockan 21. Nu sitter jag med android 4.0 och är helnöjd än så länge. Följde denna guide:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=894486

edit2:
Allt känns mycket mer genomarbetat i denna versionen. Enda problemet jag stött är att kamerabilder blir överexponerade.

Måste säga att jag klara längre med hc än du tog faktiskt tre dagar, iof för jag inte hade ngn tid att leka med den förän då, men man måste älskar ICS

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk

Hallåj! Jag är helt ny här och jag är helt ny med surplattor, linux (eller vad det är för OPS) och allt vad det innebär. Men nu är det såhär att min man köpte en motorola xoom igår och det verkar liksom inte gå att öppna nerladdade filer, i google eller piratebay kommer inte sökrutan fram. Man kan inte installera sina nerladdade filer osv osv. Det måste vi kunna göra på grund av säkerhet, VPN, Privacy eraser osv osv. Någon som bara vet hur man installerar och öppnar en nerladdad fil och vet varför inte sökrutorna kommer upp?

Mvh Rocky

Visa signatur

LIVET PÅ TED GÄRDESTAD! FYFAN, HÄR ÄR DET SKEJTPUNK SOM GÄLLER! KANSKE CHIPMODDAR OCKSÅ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 001001001:

Måste säga att jag klara längre med hc än du tog faktiskt tre dagar, iof för jag inte hade ngn tid att leka med den förän då, men man måste älskar ICS

Håller med, ICS är ju helt underbart! Mina tidigare androiderfaranheter kommer från 2.2 eller nått sånt och däremellan är skillnaden enorm.

Skrivet av rockywithlove:

Hallåj! Jag är helt ny här och jag är helt ny med surplattor, linux (eller vad det är för OPS) och allt vad det innebär. Men nu är det såhär att min man köpte en motorola xoom igår och det verkar liksom inte gå att öppna nerladdade filer, i google eller piratebay kommer inte sökrutan fram. Man kan inte installera sina nerladdade filer osv osv. Det måste vi kunna göra på grund av säkerhet, VPN, Privacy eraser osv osv. Någon som bara vet hur man installerar och öppnar en nerladdad fil och vet varför inte sökrutorna kommer upp?

Mvh Rocky

Hej och välkommen!

Surfplattor som Motorola Xoom är inte som vanliga datorer, och man kan därför inte heller göra allt med dom som man tar för givet på en vanlig dator. Alla program måste vara speciellt anpassade till Android, inklusive torrent-program som krävs för att ladda hem från pirate bay. Ta en titt i Market, kanske finns det en torrent-klient till Android? Annars är nog det enklaste att ladda hem filer på en vanlig dator och föra över dom till surfplattan med den medföljande USB-kabeln.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 001001001:

Måste säga att jag klara längre med hc än du tog faktiskt tre dagar, iof för jag inte hade ngn tid att leka med den förän då, men man måste älskar ICS

Jag är också rätt less på Honeycomb men jag tänker hålla ut tills den officiella ICS kommer. Den kan ju inte vara alltför långt borta tycker jag.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd

Bästa plattan/laptop, har fixat ICS nu och jag som alltid har sagt att jag aldrig kommer köpa en platta får se mig knäppt på nosen. Underbar liten manick,

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av rockywithlove:

Hallåj! Jag är helt ny här och jag är helt ny med surplattor, linux (eller vad det är för OPS) och allt vad det innebär. Men nu är det såhär att min man köpte en motorola xoom igår och det verkar liksom inte gå att öppna nerladdade filer, i google eller piratebay kommer inte sökrutan fram. Man kan inte installera sina nerladdade filer osv osv. Det måste vi kunna göra på grund av säkerhet, VPN, Privacy eraser osv osv. Någon som bara vet hur man installerar och öppnar en nerladdad fil och vet varför inte sökrutorna kommer upp?

Mvh Rocky

Hej, välkommen än en gång!

Xoom kör en version av android, gissningsvis 3.2 eller 4.0.3. Detta operativsystem skiljer sig från det man har på en vanlig PC. Detta betyder som ovanstående skribent säger att man ej kan installera .exe filer och liknande.
För att ladda ner torrentfiler till din Xoom behöver du ett program som arbetar likt uTorrent på en vanlig dator, ett exempel på ett sådant är tTorrent som finns att ladda ned via Androids marknad!

För att hantera nedladdade filer på din Xoom behöver du en filhanterare, dessa finns det gott om på androidmarknaden, läs rescensioner så skall du se att du hittar en som fungerar bra.

De program du nämner är alltså ej anpassade för Android, detta betyder att ni måste söka efter alternativa program på Android market!

Lycka till, återkom gärna om problemen kvarstår!

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Något nytt om en officiell ICS till 3G Xoomen? Börjar tröttna på HC.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Um, det framgår väl av tråden att alla fick den till priset 2195:-? Tillbehören värda 800:-.

Jasså, det tycker du. Endast ett fåtal som fått den till det priset eftersom tråden skapades för ett år sedan! Tillbehör värda över 1000kr i den affär jag kikade i. Var bara tvungen att kommentera ditt inlägg även om det var gammalt eftersom du var så jäkla dryg.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Nån som har testat Team Rogue unoffcial CM9 rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1437358) på plattan som köptes från telia?

Permalänk
Hedersmedlem

För er som missade erbjudandet så kör Telia nu samma erbjudande igen men för 2395:-

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?prod...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

För er som missade erbjudandet så kör Telia nu samma erbjudande igen men för 2395:-

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?prod...

Såg det på SWedroid, beställde nyss!

Passa på örni!

Permalänk

Den går tydligen att uppgradera till Android 4.0 Ice cream se under General på länken härhttp://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johannes67:

Den går tydligen att uppgradera till Android 4.0 Ice cream se under General på länken härhttp://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-...

Det är endast WiFi-varianten som uppdaterats till ICS än så länge.
Det finns dock inofficiella ICS ROMs att installera om man vågar - annars är det bara att vänta ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

För er som missade erbjudandet så kör Telia nu samma erbjudande igen men för 2395:-

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?prod...

Tack för tipset! Beställde direkt, missade förra gången så

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av johannes67:

Den går tydligen att uppgradera till Android 4.0 Ice cream se under General på länken härhttp://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-...

Jo i staterna kan man uppdatera till 4.0 men inte här.