Permalänk

Priset är antagligen scam, eller exkl moms. Företaget har jag aldrig hört talas om fast jag bor ju i Norrland. Kanske någon inhemsk göteborgare vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Synd bara att XFX's kylare var pissful :/..

Pissful ?
Den med 2 fläktar och endå inte hög som jävla Asus lösning på GTX580 som tog 3 PCI platser... så skulle jag skita i om den var ful!
jag ser ju inte dom från ovan sidan...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Priset är antagligen scam, eller exkl moms. Företaget har jag aldrig hört talas om fast jag bor ju i Norrland. Kanske någon inhemsk göteborgare vet?

googlar man på Organisations nr: 969663-7967 så finns dem reggade 1999 och inte 1997 som dem säger på sidan, dem verkar ok då dem iaf lämnar ut Organisations nummer som stämmer med företagsnamn osv.

men man vet aldrig så köp alltid på postförskott.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

googlar man på Organisations nr: 969663-7967 så finns dem reggade 1999 och inte 1997 som dem säger på sidan, dem verkar ok då dem iaf lämnar ut Organisations nummer som stämmer med företagsnamn osv.

men man vet aldrig så köp alltid på postförskott.

Även på postförskott kan man bli lurad, du vet ju inte vad som är i lådan. Köper jag dyra prylar så köper jag hellre på en stor kedja för någon hundralapp mer.

Permalänk
Medlem

Vore skoj om nästa batch kort som kommer i slutet på månaden blir 500kr billigare än de som såldes denna gången

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av mrflash:

Pissful ?
Den med 2 fläktar och endå inte hög som jävla Asus lösning på GTX580 som tog 3 PCI platser... så skulle jag skita i om den var ful!
jag ser ju inte dom från ovan sidan...

Kanske inte, men deras dubbelfläktar på 6*** serien är bra mycket snyggare. Exempelvis: http://www.inet.se/produkt/5409361/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d...

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Kanske inte, men deras dubbelfläktar på 6*** serien är bra mycket snyggare. Exempelvis: http://www.inet.se/produkt/5409361/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d...

Jo svart brukar ju gå hem mer än silver.
Förstår dock inte varför dom inte kör men en heltäckande kylare som täcker sidorna.
Sen att ena sidan(den man kommer se!) har en röd jävla plåtbit.../facepalm

Permalänk
Medlem

Har ochså köpt grafikkort från dom, tog dock 3dagar för paketet att komma.
Kan ju mycket väl vara att dom inte lagt på moms men kan ju vara ett sjukt bra pris med
4200kr (postförskott) för ett sånt här monsterkort är helt klart prisvärt

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Även på postförskott kan man bli lurad, du vet ju inte vad som är i lådan. Köper jag dyra prylar så köper jag hellre på en stor kedja för någon hundralapp mer.

Fast nu handlar det ju inte om 100 kr utan för min del blir det 1300 kr (inkl. frakt) dyrare att köpa på komplett. Då räknar jag mot ett Sapphire som är det billigaste komplett har. Skall man räkna på XFX Black Edition där också så blir det en skillnad på 1900 kr inkl. frakt. Jag har mailat Komplett och hoppas på att man får någon slags kompensation för det här är fan skandal.

Skrivet av Mimematis:

Har ochså köpt grafikkort från dom, tog dock 3dagar för paketet att komma.
Kan ju mycket väl vara att dom inte lagt på moms men kan ju vara ett sjukt bra pris med
4200kr (postförskott) för ett sånt här monsterkort är helt klart prisvärt

Jag provade att göra en testorder (utan att fullfölja) och moms är inkluderat i priset. De har dessutom de ordinarie priserna på de andra versionerna så de har medvetet satt XFX BE 7970 på 4000:-.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Har pratat med Computer Care nu, det verkar som de fått fel pris av leverantören så det priset stämmer ej.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Hej

Jag vill be alla om ursäkt för detta misstag. Vi fick felaktiga priser på denna grafikkort från vår leverantör ( Gandalf AB ) igår den 10.01.2012 och upptäckte inte felet förrän idag, därför är artikeln bortplockad från vår hemsida.

mvh Zoran
www.computercare.se

Visa signatur
Permalänk

Bra gjort Oscar! Nu kan ingen få det billigt längre :]

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computer Care:

Hej

Jag vill be alla om ursäkt för detta misstag. Vi fick felaktiga priser på denna grafikkort från vår leverantör ( Gandalf AB ) igår den 10.01.2012 och upptäckte inte felet förrän idag, därför är artikeln bortplockad från vår hemsida.

mvh Zoran
www.computercare.se

Bra svar. Jag sitter redan på 2 kort från ett annat företag. Ser inte er som scam på något vis men ville mer uppmärksamma andra att ni hade korten för det priset. Synd att det va fel pris Ber om ursäkt

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emalid:

Det har aldrig sagts att alla kort kommer att ha referenskylare, man sa bara att PCBn kommer att vara referens.. vilket alla swec medlemmar tolkade fel.

Alla swec medlemmar, inkl dig då?
Du bör inte ref. till ALLA om det egentligen rör NÅGRA.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Bra gjort Oscar! Nu kan ingen få det billigt längre :]

Jag var inte den första som hade ringt, och beställningen hade förmodligen inte genomförts till det priset ändå. Beklagar om jag berövat någon på att få kortet till det priset. Hade det stämt, hade jag skickat tillbaka mitt till Komplett och beställt därifrån i stället. Nu har iaf mit anlänt, surt att man måste skriva färdigt sin hemtenta bara :S

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Alla swec medlemmar, inkl dig då?
Du bör inte ref. till ALLA om det egentligen rör NÅGRA.

kan säga att det rör sig om fler än några... men visst om du tar illa upp så kan jag skriva några i fortsättningen.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk

Har installerat och provat kortet nu...det gick på två blanka att överklocka till max i Overdrive utan några som helst artefakter. Trots min processor till flaskhals (ligger på 3.2ghz, ej 3.6) så ligger jag på mellan 50 och 60 fps i BF3, allting maxat med 4xAA, 16xAF i 1920x1200. Det känns riktigt skönt att kunna köra med AA utan att ligga och pendla mellan 35 och 55. För övrigt kör jag Windows 8 som för det mesta boostar prestandan lite också men ändå

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Computer Care:

Hej

Jag vill be alla om ursäkt för detta misstag. Vi fick felaktiga priser på denna grafikkort från vår leverantör ( Gandalf AB ) igår den 10.01.2012 och upptäckte inte felet förrän idag, därför är artikeln bortplockad från vår hemsida.

mvh Zoran
www.computercare.se

Om någon hann beställa när dessa kort fanns uppe för dessa priser så räknar jag kallt med att det är dessa priser som också då gäller för dom? Synd att man inte hann beställa hos er då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om någon hann beställa när dessa kort fanns uppe för dessa priser så räknar jag kallt med att det är dessa priser som också då gäller för dom? Synd att man inte hann beställa hos er då.

Dom reserverar väl sig för fel som alla andra butiker skulle jag tro.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Skrivet av grasfer:

Dom reserverar väl sig för fel som alla andra butiker skulle jag tro.

Jag tror faktiskt inte man kan reservera sig för fel i prissättning för att sedan kräva ett högre utgångspris efter ett köp/en beställning är gjord. Jag tror faktiskt detta är olagligt. Givetvis kan en butik ändra pris men kunden ska inte påverkas av detta, kunden betalar det pris som var aktuellt vid inköp.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror faktiskt inte man kan reservera sig för fel i prissättning för att sedan kräva ett högre utgångspris efter ett köp/en beställning är gjord. Jag tror faktiskt detta är olagligt.

Det går inte att kräva pengar efter det att kortet skickats men innan dess går det bra att säga att priset var för lågt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Jag hade beställt men fick sedan detta mailet:
"Hej

Tack för din order.
Jag vill be om ursäkt för detta misstag. Vi fick felaktiga priser på denna
grafikkort från vår leverantör ( Gandalf AB ) igår den 10.01.2012 och
upptäckte inte felet förrän idag, därför är artikeln bortplockad från vår
hemsida.

Felet gör att vi inte kan leverera denna grafikkort och måste tyvärr
makulera din order. Jag hoppas att detta ställer inte allt för mycket
problem för dig. Vi har också gått ut med en offentligt ursäkt på Sweclocers
forum.

Mvh Zoran
Computer Care Göteborg"

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Det går inte att kräva pengar efter det att kortet skickats men innan dess går det bra att säga att priset var för lågt.

Skrivet av Glenn-Evert:

Jag hade beställt men fick sedan detta mailet:
"Hej

Tack för din order.
Jag vill be om ursäkt för detta misstag. Vi fick felaktiga priser på denna
grafikkort från vår leverantör ( Gandalf AB ) igår den 10.01.2012 och
upptäckte inte felet förrän idag, därför är artikeln bortplockad från vår
hemsida.

Felet gör att vi inte kan leverera denna grafikkort och måste tyvärr
makulera din order. Jag hoppas att detta ställer inte allt för mycket
problem för dig. Vi har också gått ut med en offentligt ursäkt på Sweclocers
forum.

Mvh Zoran
Computer Care Göteborg"

Låter rimligt så länge dom inte skickat kortet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Känns bra, fick precis detta från komplett:

Vi skickar nu varor på order

Order: är under transport till vald Pick-up-Point.
När ordern är klar för avhämtning kommer du meddelas detta via valt aviseringssätt (SMS eller Mail).

Leveransmottagare:

Varor:

1 ST 659711 Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5
PCI-Express 3.0, 1xDVI, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort

Permalänk

Varför inte bara köra på vattenkylning? Har sett ni postat vanlig kylning med, men problemet är att ni verkar digga aluminium (vilket inte är en bra investering).. kör på 100% koppar :)! Som sakt vattenkylning så är denna ett suveränt val: http://www.coolingstuff.se/p/588/ek-fc7970-plexi .

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Asus icke referensmodell finns nu på komplett, dock inte i lager:/
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742804

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saitek:

Asus icke referensmodell finns nu på komplett, dock inte i lager:/
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742804

Skrivet av Komplett:

95 st på väg in 31.mar.2012. Datumet är obekräftat.

nja