Nvidia anklagas för gerillamarknadsföring – sprider rykten på forum och bloggar

Permalänk
Medlem

Komiskt. Dock ser jag ju gärna att det de skriver stämmer.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

There are traitors among us! xD

Om personer tar allt som står i forum extremt seriöst så ska de nog inte vara på forum överhuvudtaget.

Skaffa istället en egen uppfattning om AMD grafikkort och Nvidias grafikkort och om man ska leta information ska man leta på seriösa prestandatest inte massa rykten som skrivs i forum....

Permalänk
Medlem

som sagt jag bryr mig inte om rykten ge sweclockers korten så dom kan testa dom och se vars dom landar och om nu kepler är så bra kommer vi se det på testerna

Permalänk

Och vissa tycker att AMD metoder är skit. Nvidia tar det till nya höjder igen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Är det bara jag som tycker att "rykterna" som sprids är helt ofantligt löjliga? Vem, och nu menar jag verkligen VEM, tror att Nvidia, efter att ha släppt en ny GPU i HD7970++ klassen, väljer att prissätta den i 2500kr's klassen bara för att vara snälla? Låter det som Nvidia, eller något annat företag för den sakens skull? Didnt think so.

Den enda orsak jag kan komma på för detta vore att få AMD att sluta med grafikkort. Prisdumpa rejält så de går back på sin verksamhet och till slut lägger ned den á la OnOff. Dock inte så troligt. Fast förutom att vara smått besviken över att inget vettigt nytt framkommit om Kepler i den här artikeln så kom iaf intresset upp igen, så lite gott med rykten iaf (och nej, jag kommer inte uppgradera, känner att det kan vara svårt att motivera för familjen i dagsläget när jag ändå bara spelar några få timmar i veckan)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Och vissa tycker att AMD metoder är skit. Nvidia tar det till nya höjder igen!

Säger ordet ''anklagas'' dig något?

Dvs det är inte säkert...det kan vara AMD som försöker göra det som Nvidia är anklagade för ;)....

Fattar inte varför Swec tar upp sånt här utan grund fakta?...Tycker Nvidia ska stämma Swec för försök att starta ett ''marknadskrig''

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är vardagsmat för mjuk- och hårdvaruföretag idag. Det finns en stor affärsverksamhet bakom som bokstavligen talat handlar om att skapa forumanvändare o dyl som

  1. skapar en positiv bild av rätt varumärke, men framför allt:

  2. sprider osäkerhet kring konkurrenters varumärken (se FUD [Wikipedia]).

Det är inga små undergroundföretag som gör detta. Det är en vanlig strategi inom PR. Jag har läst intervjuer med människor i Sverige som jobbat med detta och vilka metoder som skulle användas (var speciellt en väldigt intressant artikel som handlade om metoderna, men var länge sedan jag läste och lyckas inte googla fram länk). Från ett stort företag i branschens egen hemsida (http://waggeneredstrom.com/about/approach):

Citat:

Monitoring conversations, including those that take place with social media, is part of our daily routine; our products can be used as early warning systems, helping clients with rapid response and crisis management.

Citat:

With these products and services, our clients uncover, originate and optimize conversations with key influencers in order to align those conversations with business goals and marketplace realities.

http://en.wikipedia.org/wiki/Waggener_Edstrom_Worldwide - mer om företaget.

Just SweClockers är kanske för litet och entusiastinriktat för att angripas, men jag skulle inte utesluta det (det kan vara svårt att särskilja medveten FUD och bara väldigt oinsatta människor). Större sidor som IDG, Slashdot och, t ex enligt AMD:s uppgifter i detta fall, internationella hårdvaruforum är bortom tvivel drabbade (på just IDG så undrar jag ibland om det är någon annan än just dessa personer som ens kommenterar).

Om AMD verkligen har rent mjöl i påsen gällande detta så är det hedervärt, eller kanske bara dumt, beroende på vilken syn man har på marknadsekonomi. Tillåt mig tvivla.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

Chansen att nvidias mellanklassare (som ryktas bli deras highend pga nedläggning av GK100) kommer lägga sig så långt under 7970 i pris och sammtidigt prestera mycket bättre är ganska liten.

Tar nvidia fram ett kort som presterar bättre kommer det lägga sig högre i pris oavsett tillverkningskostnader.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Det som ingen nämner är ju att det egentligen gynnar båda företagen.
ALL publicitet är bra publicitet, var det inte så?

Sedan är det förstås kul att AMD får ha tronen en liten stund.
Vore skämmigt om de gjort ännu en "bulldozer" och varit om möjligt sämre än 6000-serien.

Detta krigande är bara nyttigt då det driver utvecklingen framåt.

Permalänk
Medlem

Tänk om deras mellanklass kommer äga ut 7970 vad gör AMD då? detta är bara en teori så lugn nu !

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom sprider ut sånna rykten, för när dom sen lanseras och deras mellan segment inte är så bra så har dom ju skjutit sig själva i foten -.-'

Lite som att skryta om hur stor snopp man har och sen när man får med sig en tjej så står man där med sin prinskorv till kön.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Nog inte många som bryr sig så värst mycket om ström-förbrukningen om de köper ett high-end kort, så länge det inte ligger på bulldozer nivåer då LOL (kunde inte låta bli sorry!)

Ett GTX 580 drar mycket mer än en bulldozer, men visst.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggyoc:

Ett GTX 580 drar mycket mer än en bulldozer, men visst.

Herregud vad kompetensen är låg här på detta forumet.....

Det du gjorde precis var att jämföra en Jetmotor mot en bilmotor.....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Herregud vad kompetensen är låg här på detta forumet.....

Det du gjorde precis var att jämföra en Jetmotor mot en bilmotor.....

Tycker kompetensen är ganska hög på detta forumet.
Båda är ändå motorer.

Permalänk
Medlem

Om detta nu stämmer så är ju frågan är det verkligen Nvidia i sig som ligger bakom det eller är det bara folk med anknytningar till dem, kan ju även hända såklart att företaget i sig är oskyldigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Herregud vad kompetensen är låg här på detta forumet.....

Det du gjorde precis var att jämföra en Jetmotor mot en bilmotor.....

Han nämnde inget om prestandaaspekten. Ska vi ta det såhär då. Ett GTX 580 vs HD7970. Det senare presterar bättre i alla avseenden, men drar ändå mindre ström. Priset är dessutom påväg ner, snabbt. Skiljer just nu mellan 500 kr. Klart folk bryr sig om strömförbrukningen och skillnaden mellan i5 2500k och FX-8150, mätt i strömförbrukning, är mindre än den mellan GTX 580 och HD7970.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Herregud vad kompetensen är låg här på detta forumet.....

Det du gjorde precis var att jämföra en Jetmotor mot en bilmotor.....

Nu får du ju lugna ner dig lite, det är nästan så man kan tro att du är avlönad av Nvidia..
Eftersom du tydligen inte förstod ska jag förtydliga lite för dig: thorsama skojade till det och jämförde 580 med Bulldozer och Oggyoc svarade lika skojfriskt att det är en skev jämförelse

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

Jag ser absolut inga konkretta bevis. Bara massa hearsay och rykte.

Men många fiskar verkat har nappat på detta trams.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Vilken värld kommer du ifrån?.....

AMD är exakt lika ''ruttna'' som Nvidia och lika ''barnsliga''...

Tycker du ska läsa på lite innan du börjar skita ur din mun...

Ett system med ett GTX 580 drar ''System Wattage with GPU in FULL Stress = 447W''

Är det mycket för att vara näst starkaste gpun på planeten Tellus? Gå tillbaka till din grotta...

Det känns ju helt klart för mycket när 7970, enligt samma sida, drar "System Wattage with GPU in FULL Stress = 355W" samtidigt som den springer rundor kring GTX 580 och dessutom hinner käka lunch, gå ut med hunden och vattna blommorna mellan varven.

Jag kan rekommendera en fin grotta åt dig i Risveden om du är intresserad..?

(Men innan du flyttar ut till grottan får du gärna hänvisa till dina undersökningar som säger att AMD är "lika ruttna och barnsliga som Nvidia". Låt inte dörren slå dig i ryggen på vägen ut!)

För att återgå till artikeln så skulle jag tro att det snarare är fanboys eller enskilda anställda som ligger bakom detta snarare än Nvidia som företag. Det är bara för korkat att riskera något sådant och man kan anklaga Nvidia för mycket - men korkade är de inte.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Please. Varför ens ta notis om vad någon random fanboy skriver för bullshit på ett kinesiskt forum? Jag menar please. Det finns sådant folk i båda lägren och de snackar lika mycket skit allihopa.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-C:

Please. Varför ens ta notis om vad någon random fanboy skriver för bullshit på ett kinesiskt forum? Jag menar please. Det finns sådant folk i båda lägren och de snackar lika mycket skit allihopa.

Kanske för att största delen av alla rykten kring kepler har sitt ursprung från just det forumet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Musikälskare

Roligt!

Synd det bara är lösa rykten dock :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tja vad ska man säga fanboys finns det överallt.Om dom sen har betalt från företaget de fanboyar för eller inte är ju frågan.Jag hoppas dom får det för annars skulle ju dom framstå som otroligt dumma ifall dom gjorde det gratis,eller hur?.(viss ironi i sista raden).

Tycker att nästan varenda forum är nedlusade av fanbois nuförtiden tyvärr.Det verkar också som att de olika företagens fanbois(Intel,Nvidia,Amd) har "sina" siter där de är en överväldigande majoritet.tex Anandtech=Intel,Nvidia TweakTown=Nvidia HardOCP och (tyvärr)Sweclockers=Amd.

Vill man vara på forum som hyfsat fria från dom värsta fanboisen så vänder man sej till(enligt mej) Hardware Canucks och X-bit labs.Dessutom tycker jag att dessa siter gör dom bästa testerna också.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att varken en bulldozer motor eller en jetmotor drar någon el...dom producerar därimot el när dom körs (för er som inte fattar, generator).

OT, det är kul att kriget fortfarande håller på mellan AMD och Nvidia fans Minns när Nvidia användare försökte förklara för AMD användare att CS var optimerat för OpenGL och nvidiakorten speciellt...och det var ett jäkla liv haha "varför har jag 20 fps i smoke"... du har AMD graffe såklart! Sen fick nvidia på moppo när AMD släppte 9800 kortet när CS:S släpptes (har för mig det hette 9800) och det röjde rejält! Nvidia låg hjälplöst efter. Nu var ju CS:S framtaget för AMD kort så det var iof inte så konstigt. På betan fanns det en massa amd reklam på mapsen Även på HLF 2 fanns det AMD reklam.

Ja kriget lär fortsätta och de enda som tjänar på det är vi konsumenter ;D

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Är det bara jag som tycker att "rykterna" som sprids är helt ofantligt löjliga? Vem, och nu menar jag verkligen VEM, tror att Nvidia, efter att ha släppt en ny GPU i HD7970++ klassen, väljer att prissätta den i 2500kr's klassen bara för att vara snälla? Låter det som Nvidia, eller något annat företag för den sakens skull? Didnt think so.

Helt orimligt är det inte eftersom lägre pris = fler enheter sålda = kan bli mer pengar i slutändan! Allt är en balansgång. Har ingenting med "snällhet" att göra.

MEN, det är inte så troligt att GK104 verkligen skulle prestera BÄTTRE än 7970, däremot kan den vara svalare, dra mindre ström, vara billigare och NÄSTAN lika bra. Köper man två är biffen klar(Nvidia vill gärna promota SLI). Charlie Demerijan säger att han sett korten irl och att dom är bättre på "nästan varje parameter", alltså inte på allt exempelvis inte rå prestanda.

Det kommer ju ett kraftigare kort senare i år för att krossa allt motstånd även på den fronten.

Min gissning är att GK104 blir ett nytt 4200Ti, ett nytt 8800GT eller ett nytt HD4850 om man så vill dvs "bang for the buck". 8800GT bör ha varit Nvidias mest lyckade kort hitills, även fast det inte var det snabbaste, betänk alla varianter på G92 som funnits och under hur lång tid så inser ni poängen med att GK104 skulle vara ett "nytt" 8800GT. Eller åtminstone varför Nvidia skulle önska att göra om bravaden.

(undrar om inte G92 fortfarande är vanligaste gpu på Steam?)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Vilken värld kommer du ifrån?.....

AMD är exakt lika ''ruttna'' som Nvidia och lika ''barnsliga''...

Tycker du ska läsa på lite .....

Är det någon som skall läsa på är det du.

JF-AMD hypade bulldozer på diverse forum, men att han var en officiell representant för AMD var det aldrig någon tvekan om.

Det är flera nitiska forumiter genom åren som avslöjats med att bli avlönade/belönade av nVidia för sina insatser. Sök så hittar du information. Vill minnas att även Swec hade en sådan.

Inför Fermi så var det nVidia själva som spred hypade uttalanden om hur bra och snart Fermi skulle finnas. Vem minns inte hur JHH viftar med en attrapp och säger att produktionen är i full gång och snart finns att köpa. Som alla vet var inte produktionen igång, krävdes två respins innan produktionen kom igång och produkten var långt ifrån vad som utlovats. Det var inte det smartaste en VDn kan göra, att ljuga hela världen och investerare rätt upp i ansiktet om en kommande produkt. Dock fungerade det då många sade sig invänta Fermi innan de köpte nytt.

Om nu nVidia återigen inte har något att leverera och vill störa AMDs försäljning så vad är bättre än att utlova bättre prestanda till halva priset. Om nVidia själva skulle gå ut med ett sådant uttalande blir det svårt att förklara varför det inte blev så när produkten väl lanseras, men om det är ett inlägg från en anonym källa på ett kinesiskt forum så har inte nVidia något ansvar för innehållet.
Själva kan de göra uttalande som detta som egentligen inte säger någonting om deras egna produkt, men ger intrycket av att bekräfta att läckorna på chiphell är korrekta och att något revolutionerande är på gång.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Asså egentligen.. vem fan bryr sig. Visar det sig att de snackar skit hos Nvidia så drabbar det bara dem själva.
Det är ju inte så att vi blir mer tända på att köpa kort där prestandan inte är i närheten av det man utlovat.

En sak som är lite lustig är att Charlie D. från Semiaccurate och är känd Nvidia moståndare påstår sig veta att Kepler smiskar 7000 serien på fingrarna i princip på allt. Enligt honom från något som verkar vara en säker källa. But who knows right?

Tiden får utvisa.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

hmmm ju mer information som når ut till konsumenterna så tidigt som möjligt desto bättre... att betala 5k för ett grafikkort utan att veta vad konkurrenten svarar med är minst sagt riskabelt...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Har såklart ingen aning om hur det är denna gång. Men är det inte belagt att de gjort detta tidigare? Har för mig så, att folk erkänt och talat ut som deltagit. Att jämföra med t.ex. John Fruehes hypande av Bulldozer är väl ändå inte samma sak, då alla vet att han är en officiell representant.

Inget om branschens renhet i övrigt men alla som verkat i den vet mycket väl att Nvidia är mycket aggressiva marknadsförare, både på gott - de är mycket skickliga och får resultat, samt på ont då det kan gå osunt långt ibland..

Permalänk
Medlem

Deras påstådda anslutning till nvidia kan ju lika gärna vara att dom har nvidiakort i sina burkar. Ska man ta ryktena med en nypa salt så kan man ta påståendena om att det här är människor som nvidia betalar för att hypa deras kort med en lika stor nypa. Det är väl ändå lika opålitliga källor? Jag tvekar inte en sekund att nvidias värsting kommer vara kraftigare än 7970, men inte för att jag är en fanboy, men för att det är deras roll i dagens marknad. AMD släpper först, billigast, och bäst för flerkortslösningar samt multimonotor-set ups. Nvidia släpper sist, dyrast, bäst på 3D och framför allt annat, kraftigast. Det är roller som båda tagit och accepterat.

Skrivet av RainesX:

Roligt att man inte har hört något om detta på SweC
Visar att vi är betydligt mycket smartare än resten av världen

Vidrigt gjort av Nvidia om detta nu stämmer.
Om det stämmer måste det ju betyda att 7970 är jämn med eller lite bättre än kepler. (ren gissning)

Först säger du att det "måste betyda" men sen lägger du till att det är en gissning? Alltid lika trevligt att dom minst genomtänkta inläggen alltid ligger i dom tio första postade i tråden. SweC-användaren är inte smartare, men jag ser inte poängen för ett globalt företag att gå på en liten sida i ett land där kanske 50-60 000 människor kommer köpa ett grafikkort i år, jämfört med exempelvis kinas användarbas. Förutsatt att den här smutskastningen ens kommer från nvidia, vilket det inte finns några som helst bevis för.

Skickades från m.sweclockers.com