Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Hur kommer man in på rean imorgon?

Kommer in?

Ehm vet inte om det är något speciellt, jag tror de bara lägger upp dem som de har resten just nu.

Trycker man på en kategori så syns rea delarna överst.

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Hehe verkar vara fler än jag som väntar på att CDON ska släppa på SWEC-rean!
Får väl slå upp tältet, sätta mig i sovsäcken och lägga en sten på F5 så jag vet att jag är först! =p

Kan ju lugnt säga att jag kommer beställa allt som jag vill ha om det dyker upp på rean

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Hur kommer man in på rean imorgon?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/
Tror den kommer upp där

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Jo det är väl det troligaste

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Jag sponsrar deras vinst med en del av min lön, fingrarna kliar redan. Annars får jag lägga pengarna på annan butik

Blir inte så mycket vinst till cdon, så sponsra vet jag inte

Vem säger att det kommer upp imorgon?

Permalänk
Medlem

nåååå....?
Vart är månadens dundererbjudande?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forbidden:

nåååå....?
Vart är månadens dundererbjudande?

Pratade med kundtjänst nyss och killen jag pratade med sa att rean skulle börja i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

En till fråga nu då.. Vilken kylpasta är bäst, Artic silver 5 eller noctuas egen?

Tror inte det är någon större skillnad. Själv tycker jag Noctuas pasta är bra Annars kan du leta rätt på swecs test om kylpasta

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Hej, när kommer ni att få in 650D in i lagret igen?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Pratade med kundtjänst nyss och killen jag pratade med sa att rean skulle börja i helgen.

Rean ja ,
Månadserbjudandet borde komma upp idag , eftersom den finns för oss Sweclockers medlemmar

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Vill lämna ett klagomål....

Hade tänkt köpa en Synology DS411j plus 4st 3 TB diskar till den men på sidan går det bara att köpa en disk.
Jag kan förstå att ni vill hålla kvar lite lager på dom diskar ni får in men detta är ju ganska löjligt.
Jag skickar ett meddelande till kundservice och frågar om det är möjligt att få köpa 4 diskar i samband med köpet av NAS:en men får följande svar:

Svar 2012-01-25 09:49
Hej

Tack för att du kontaktade oss.

Det är max ett exemplar per kund som gäller.

Vad har man för nytta av en 4-bay NAS när man inte har några diskar i den?

Nä nu tar jag mina nästan 10000 och spenderar hos en konkurrent istället....

Permalänk
Medlem

Åter igen, vilken REA menar ni?
Låter helt fel när ni säger REA.

Månadserbjudande låter mer rätt.

Och vem har sagt att den ska komma just IDAG?
För jag har inte sett att Edin skrivit att den kommer just idag.

Verkar som folk här klagar på allt(meningslöst då), patetiskt ärligt talat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xeno95:

Rean ja ,
Månadserbjudandet borde komma upp idag , eftersom den finns för oss Sweclockers medlemmar

Jag frågade efter just "Sweclockers Rean" han kanske missförstod!

Permalänk
Medlem

Vet ni när får ni in detta moderkort igen ?
Gigabyte GA-870A-UD3, AMD870 AM3, ATX

Tacksam för svar.

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mithaniel:

Vill lämna ett klagomål....

Hade tänkt köpa en Synology DS411j plus 4st 3 TB diskar till den men på sidan går det bara att köpa en disk.
Jag kan förstå att ni vill hålla kvar lite lager på dom diskar ni får in men detta är ju ganska löjligt.
Jag skickar ett meddelande till kundservice och frågar om det är möjligt att få köpa 4 diskar i samband med köpet av NAS:en men får följande svar:

Svar 2012-01-25 09:49
Hej

Tack för att du kontaktade oss.

Det är max ett exemplar per kund som gäller.

Vad har man för nytta av en 4-bay NAS när man inte har några diskar i den?

Nä nu tar jag mina nästan 10000 och spenderar hos en konkurrent istället....

Själv sitter jag med en NAs utan diskar helt då cdon annullera båda mina hdd beställningar trots att diskarna finns i lager på andra ordern.

EDIT: där var min chans att ge bättre omdöme till cdon.
Sist jag beställde hårdvara var för 6 mån, men samma *piip* fortfarande tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej CDON jag köpte en Steelseries Sensei hos er för 2 månader sedan. Är inte alls nöjd, musen har tappat färg på ett ställe och dessutom är scrollen lite defekt. Är detta något ni byter ut?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att cdon.se har tappat mycket?

Det var ett företag man kunde lita på gällande datumar och få snabba svar om man hade frågor om sina ordrar ect.

Tycker ni har halkat efter jämfört med era konkurrenter. Ni har bra priser men som kund så vill man kunna lita på era leverancer.. det ska inte ta flera dagar att få iväg en vara ni har hemma.

Skärpning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Är det bara jag som tycker att cdon.se har tappat mycket?

Det var ett företag man kunde lita på gällande datumar och få snabba svar om man hade frågor om sina ordrar ect.

Tycker ni har halkat efter jämfört med era konkurrenter. Ni har bra priser men som kund så vill man kunna lita på era leverancer.. det ska inte ta flera dagar att få iväg en vara ni har hemma.

Skärpning.

Det kan jag verkligen inte hålla med om, alla mina ordrar jag har lagt på cdon har tagit mellan 1-2 arbetsdagar.

Jag har lagt beställningar 6 gånger, varit kanon varje gång.

Sen att de skulle vara långsamma på att svara? Du måste ha hamnat i otrolig otur för alla mina ärenden har jag fått svar på samma dag oftast bara någon timme efter inskickad fråga.

CDON skulle jag rekommendera till vem som helst med 5 stjärnor i kanten!

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem

Allt jag beställt senaste halvåret har skickats på 2 dagar utan problem, så jag har iaf inte upplevt något.
Man får räkna med 1 dag extra jämfört med ex inet,dustin men det är inte hela världen direkt.

Permalänk
Medlem

Beställde igår fick min ssd idag gick snabbt

Trodde dock jag skulle få det i ett paket att hämta hos posten, Men fick det i ett brev som la i brevlådan :/ 10 minus kallt ute

Men jag är helnöjd ändå

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Tack CDON.com för en snabb leverans!

Beställde på fredagskvällen och på tisdagen var det postat och framme på onsdagen! CDON.com är helt klart en kandidat när det gäller beställning av datorkomponenter i framtiden! Fraktfritt över 600:- och 5% för sweclockers.com satt inte fel!

Permalänk
Medlem

Tjo CDON, undrar när ni kommer få in Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 Sve (64-bit OEM ) igen?

Tänkte beställa det i samma paket från er när ja lägger ordern på min nya stationära och undrar om ni kommer få in windows nu till helgen?

Tack annars!
Älskar CDON's sortiment, dock saknar ESD armband kanske något ni kan lägga till?

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem

Fick mitt P280 chassi idag så nu vill jag ha nått bra erbjudande på komponeneter .
Såg att det sitter 3 fläktar i och inte 2 som ni skriver på er hemsida .2 i taket och en på den normala placeringen i bakkant av chassit.

Permalänk
Medlem

Beställde min dator den 30/11 och sedan tar det 3 arbetsdagar att få den, för lång tid om du frågar mig.
Ber dem att skicka mitt P280 senare eftersom det inte fanns i lager vid ordertillfället.
Den 12/12 tycker jag att jag väntat tillräckligt länge på chassiet och bestämmer mig för att beställa det ifrån inet istället. Skickar ett meddelande till cdon att jag vill avbeställa det helt och får till svar att det redan är avbeställt från min order(?!). Skitsamma tycker jag eftersom jag köpt det på annat håll endå men tycker det låter konstigt. Men idag 25/1 har jag minsann fått paket, bara nästan 2 månader efter jag beställde det första gången och över 7 veckor efter jag avbeställt det. Har skickat ett meddelande igen till CDON nu, så får vi se vad de gör åt saken. Lär ju ligga en smaskig faktura i det paketet också som jag inte har något intresse av att betala.

Köpte BF3: Back To Karkand också på cdon, som download. Köpte det på en söndag och fick nerladdningskoden på måndagen!
Trodde att en stor fördel med downloads var att man fick sin vara direkt, men icke !

Min första order hos CDON gick därimot smärtfritt, en extern hårddisk som jag fick snabbt i brevlådan. Sen vad jag tycker om att skicka datorkomponenter som vanliga brev är en annan sak.

Permalänk
Medlem

Beställde en Noctua NH-D14 2011SE samt en Fractal design R3 plus ett monterings-kit till kylaren för jag skulle ha den på min 775-bräda.

Beställde det i måndags fick det idag.

Dock så hade CDON tagit FEL version av kylaren, alltså den "gammla" NH-D14 som passar alla AMD plus intel 775/1155/1366.

Varför jag ville ha 2011-versionen? PWM-fläktar.

CDON svarar på 4 timmar på "ärenden" och jag får en ny skickad till mig imorgon. Hoppas att jag får den på fredag senast. Annars blir jag icke glad.

Bra hantering av support, men kunde gärna tagit rätt vara första gången. Och hade gärna kunnat ge någon "beklagar besväret" grej som inet, en godis eller något USB-minne vet jag att Dustin höll på med ett tag!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att CDON är den bästa nätbutiken.

Okej att man får vänta lite längre än andra butiker men deras priser gör så att de jämnar ut sig, hur billigt som helst i jämförelse med Inet tex. Supporten är också riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Detta Grafikkort på rean och ni utklassar alla i Europa i pris.

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_hdmi_dual...

Hoppas att Månadserbjudandet startar imorgon eftermiddag som nån här hade fått information från cdon från.

Nått ja själv vill ha och kommer köpa om de finns är Kingston HyperX 120gb SSD & Noctua NH-D14 2011 + Noctua NM-I3 Mounting-Kit LGA1366, LGA1156, LG775 om ni kan göra nått grymt paket pris på detta med erat erbjudande.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Den startar imorrn , fick besked idag av CDON
hoppas på 2500k och p8z68 moderkort

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Vill ge en känga till personalen som paketerar datordelar mm. Beställde två fläktar(BitFenix Spectre) och ett grafikkort(Asus GTX580 DCII), båda chassifläktarna var defekta(FLERA blad hade lossat, wtf!?) och grafikkortsförpackningen såg ut som om någon hade spelat fotboll med den, ni hade ju bara klistrat på en fraktsedel på originalförpackningen! Som tur var klarade sig grafikkortet, tack vare Asus ambitiösa grafikkortsförpackning. Hoppas ni kan lära era lagerarbetare att datorkomponenter är ömtåligare än DVD fodral, för min del kommer jag ALDRIG beställa från CDLOL igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stealthbomb:

Vill ge en känga till personalen som paketerar datordelar mm. Beställde två fläktar(BitFenix Spectre) och ett grafikkort(Asus GTX580 DCII), båda chassifläktarna var defekta(FLERA blad hade lossat, wtf!?) och grafikkortsförpackningen såg ut som om någon hade spelat fotboll med den, ni hade ju bara klistrat på en fraktsedel på originalförpackningen! Som tur var klarade sig grafikkortet, tack vare Asus ambitiösa grafikkortsförpackning. Hoppas ni kan lära era lagerarbetare att datorkomponenter är ömtåligare än DVD fodral, för min del kommer jag ALDRIG beställa från CDLOL igen.

Jag hade skitit i att hämta ut ett sånt paket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...