Nytt chassi, Förslag. Nuvarande chassie Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Nytt chassi, Förslag. Nuvarande chassie Corsair 600T

Hejsan..
Sitter nu med ett Corsair 600t som e lite moddat för bättre kylning, men inte riktigt nöjd med den...
Så sitter å funderar på investera, Men hittar som inge som ja kan tänka mig har nå "mycke" bättre luftflöde å så..

Länk till min tråd om min 600T, å hur moddningen blev:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/1071153-temp-problem-battre-flode-ider/

Syftet med denna tråd är att få in tips om chassin som har bättre flöde, å kylnings möjligheter än mitt nuvarande..
Varför nytt chassie? jao ser som inga fler möjligheter att få kylningen mycke bättre i mitt nuvarande..
Finns säker massor av sätt man kan förbättra det, Nya fläkar å sånt.. Men har redan testat med nya fläkar och sånt..
Å just nu ser jag de som mest ekonomiskt att handla ett nytt chassi istället för att byta ut varanda fläkt igen..
då fläkar inte alltid e de billigaste när de inte handlar om 3-4 utan om 7-10st

Varför jag har denna fetish på luftflöde vet jag inte.. Säkert inge fel på mina nuvarande temp heller..
Men de kan jag ju inte säga åt kvinnan, då låter hon ju mig aldrig köpa ett nytt chassi.

Så har ni några tips bra chassin som eventuellt tillfredsställer mina behov kan ni ju dela med er..
Då jag gillar stora saker.. så midtower eller fulltower...

Permalänk
Medlem

Tja jag hade samma låda som. Dig innan moddad och allt men var inte nöjd med den heller. Så jag bytande kolla in mitt galleri. Så jävla nöjd jag är nu mycket mer luftflöde kan man inte få Raven med air penetrators for life

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Tja jag hade samma låda som. Dig innan moddad och allt men var inte nöjd med den heller. Så jag bytande kolla in mitt galleri. Så jävla nöjd jag är nu mycket mer luftflöde kan man inte få Raven med air penetrators for life

Skickades från m.sweclockers.com

De chassiet såg ju inte alls dumt ut.. ska kolla närmare på de, tog bara en snabbtitt nu.. Nackdelen med den var ju att knappt någon hade ju den inne på lager vad jag såg snabbt på prisjakt iaf.. =/

Permalänk
Medlem

Den finns inne se bara till att du får modellen med air penetrators och byt top fläkten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Den finns inne se bara till att du får modellen med air penetrators och byt top fläkten

Skickades från m.sweclockers.com

Okej.. Sitter å kollar på olika chassin just nu.. fastnade lite för ett annat chassi.. Cooler Master Cosmos II..
Men den var ju lite dyrare.. å frågan e ju om Cosmos II är värt 3.3k.. ska se om jag hittar mer info om cosmos II..

Ska även kolla in de du tipsa om lite mer.. då de var snäppet billigare..

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 600t och jag ser inte riktigt vad du menar med dåligt luftflöde, vad exakt är det som blir för varmt? Är oftast enklare/ billigare att lägga till saker till det chassi du har än att köpa ett helt nytt...

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeaDUggh:

Sitter på ett 600t och jag ser inte riktigt vad du menar med dåligt luftflöde, vad exakt är det som blir för varmt? Är oftast enklare/ billigare att lägga till saker till det chassi du har än att köpa ett helt nytt...

Grafikkorten är de i mitt fall som blir varma... å som ja skrev i första inlägget, e säkert inga fel på mina nuvarande temps..
men man försöker ju få allting lite bättre.. Sån e jag iaf.. Kommer nog aldrig vara riktigt nöjd..
Har säkert satt ribban för högt, å kommer nog aldrig uppnå mina dröm temps..
Vilket är 55grader för cpu loaded.. (Med nuvarande klock 4,5@1.30vcore
Å för grafikkorten hade jag nog nöjt mej med 70grader under furmark.. (original klock)

Sen har jag redan byt ut bägge 200mm fläktarna mot 2 med högre cfm..
köpt sida till chassiet med fönster/galler.. Å även köpt 4 fläktar till den..
vet som inte vad mer jag kan köpa till detta chassi.. jao vattenkylning.. men då blir de så trångt.. så då behöver ja ändå ett större

Permalänk
Medlem

Xigmatek Elysium Window

Xigmatek Elysium Window såg ju inte alls dum ut heller... å såg ju ut å finnas plats å var ju inte så farligt dyr den heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chev:

Grafikkorten är de i mitt fall som blir varma... å som ja skrev i första inlägget, e säkert inga fel på mina nuvarande temps..
men man försöker ju få allting lite bättre.. Sån e jag iaf.. Kommer nog aldrig vara riktigt nöjd..
Har säkert satt ribban för högt, å kommer nog aldrig uppnå mina dröm temps..
Vilket är 55grader för cpu loaded.. (Med nuvarande klock 4,5@1.30vcore
Å för grafikkorten hade jag nog nöjt mej med 70grader under furmark.. (original klock)

Sen har jag redan byt ut bägge 200mm fläktarna mot 2 med högre cfm..
köpt sida till chassiet med fönster/galler.. Å även köpt 4 fläktar till den..
vet som inte vad mer jag kan köpa till detta chassi.. jao vattenkylning.. men då blir de så trångt.. så då behöver ja ändå ett större

Jag kör med det i min signatur och jag får inte min cpu över 50 grader på full load (fast min e inte lika klockad som din) och min gpu går inte över 75 grader även när jag minear bitcoins ^^ (ligger runt 60 på BF3 på högsta inställningarna ^^)

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!