Spontan lagg på bf3 Kan det bero på psu ?

Permalänk

Spontan lagg på bf3 Kan det bero på psu ?

Tjenare jag har ganska nyligen inföskaffat mig ett extra 6870 så kör nu alltså 2 st gigabyte 6870 på ett 650 watt 80+ nätagg men nu till saken. när jag lirar bf3 så kan jag ibland få spontan lagg typ man zoomar ut från siktet utan att fps:en droppar jag ligger runt 70 fps så tycker den borde klara att köra allt bra på High. jag har trott att det va mitt nät agg som orsar efter som det kanske är lite lite med 650 watt men har varit ute på psu callculate och räknat ut att datorn inte drar mer än 520 watt , det går inte ens varmt så det känns inte ens pressat. det kan även vara så att jag bara hade 2st 6 pins så fick ta 2st molex till 6pin kan det vara en orsak ? tack i för hand och om denna tråd är fel placerad så kan jag inte mer än att be om ursäkt är bara människa som sagt

Permalänk

Nej, strömmen är inga problem. Jag har hört att motionblur kan ge lagg när man siktar, speciellt med kikarsikten. Stäng av motionblur helt och se vad som händer.

Permalänk

ska testa det direkt

Permalänk

Vad exakt gör Motion Blur egentligen? tycker mest det blir smålaggit med det på, ser ingen skillnad när jag stänger av det, bara att det flyter på bättre

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Vad exakt gör Motion Blur egentligen? tycker mest det blir smålaggit med det på, ser ingen skillnad när jag stänger av det, bara att det flyter på bättre

Det suddar ut bildrutor vid rörelse för att ge en verklighetskänsla. Det ser bra ut på film men i faktisk gameplay så får de flesta ont i ögonen av det, också gör det att musen får sämre respons och blir slöare.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det suddar ut bildrutor vid rörelse för att ge en verklighetskänsla. Det ser bra ut på film men i faktisk gameplay så får de flesta ont i ögonen av det, också gör det att musen får sämre respons och blir slöare.

Ahaa okej. Håller med, inget jag rekommenderar tack för svar!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB