Visualstudio samarbetsfunktion problem.

Permalänk
Medlem

Visualstudio samarbetsfunktion problem.

Goddag Sweclockers.

Jag och några vänner ska börja med ett litet projekt i programmering (C++). Så vi skulle nu kunna skriva på samma fil samtidigt, ungefär som Google docs funktion där man kan vara flera personer som redigerar samma dokument. Vi har letat efter flera bra sätt att lyckas med detta, tillslut så hörde vi att Visualstudio har en sådan funktion. Så nu sitter vi här och undrar hur man möjliggör detta i Visualstudio, vi har försökt att själva ett tag och vi har även testat att googla fram svaret. Problemet ligger alltså i vad för funktion det är och hur man använder det.

Finns det någon vänlig själ där ute på Swec som vet hur detta fungerar?

Tack på förhand, 51eyes.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk

vad jag vet så har inte visual studio någon sådan funktion, däremot så kan man med hjälp av t.ex. foundation server jobba flera personer mot samma projekt, men inte i samma "dokument" samtidigt.
Eller flera kan plocka ut samma dokument, ändra och så får någon göra en sammanslagning av kodändringarna.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Okej, då kanske vi bara missuppfattade den informationen vi fick. Men tack för hjälpen.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

Ni kan ju kolla på GIT eller Subversion, om ni har resurser att lägga på att sätta er in i ett versionshanteringssystem. De går att integrera med Visual Studio, men behövs inte göras ifall ni kör Visual Studio Express och inte kan göra det. Dock blir det litet mer pyssel ifall kan inte kör integrerat.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipsen.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

vad jag vet så har inte visual studio någon sådan funktion, däremot så kan man med hjälp av t.ex. foundation server jobba flera personer mot samma projekt, men inte i samma "dokument" samtidigt.
Eller flera kan plocka ut samma dokument, ändra och så får någon göra en sammanslagning av kodändringarna.

Hur skulle man kunna jobba i samma dokument utan någon form utav konflikthantering? Visual Studio Team Foundation Server kollar alltid igenom filer automatiskt, om den kan sammanfoga filerna utan att någon som helst information INTE försvinner, så trycker du på automerge och den gör jobbet åt dig. Har du däremot ändrat i samma metod i samma fil (bara ett exempel), så säger den till och en person behöver då manuellt merge:a filerna (vanligtvis inget krångligt). Har jobbat en del med team foundation och jag tycker det är riktigt smidigt.

Visa signatur

In order to understand recursion, one must first understand recursion