Permalänk
Medlem

Webhotell med bra uptime

Har länge använt webbhotellet 000webhost, och det har för det mesta funkat bra. Problemet är att webbhotellet har för mycket nertid för mina behov.
Har ni tips på bra webbhotell som är uppe så nära 100% som möjligt av tiden, för max 50 kr i månaden (gärna mindre)?

Permalänk
Medlem

Jag har mycket bra erfarenheter av Vs-Hs.

Permalänk
Entusiast

Har använt one.com och inte haft några problem med uptime. Dom har väldigt bra support med. Och dom lär möta dina priskrav, deras billigaste tjänst är på 12kr/månaden

Permalänk

Binero har fått bra recensioner och jag håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornado2251:

Binero har fått bra recensioner och jag håller med.

Bra och snabb service med för den delen, och retromusiken när man väntar i telefonen!

Permalänk
Medlem

http://www.hostgator.com/ helt magiska priser samt funktioner, enligt mig.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

kan också rekomendera one.com, haft dom i flera år nu, aldrig haft ett enda
problem, endå betalar man bara 1,25€/mån.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

http://web10.se

Har jag kört några år och det funkar alldeles utmärkt, bättre uptime än binero.se tbh.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av You:

Jag har mycket bra erfarenheter av Vs-Hs.

Vet inte om bandwidth räcker, t.o.m. 000webhost har 10 gånger mer. Men om det är bra uptime så kan det vara värt, speciellt till den kostnaden.

Binero har jag funderat på, men de är relativt dyra. Hur är det med deras uptime?

Permalänk
Medlem

Det är sällsynt att binero är nere, lite i det hela är väl att vad man vill ha för support, finns många OK billiga webhotell, men man får inte ha bråttom om man har problem med nått samt endast då via mail support, vill man ha tex bineros nivå av support där man kan ringa även på helger m.m så blir det några kronor dyrare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har kört med www.space2u.com ett antal år och är nöjd med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Vet inte om bandwidth räcker, t.o.m. 000webhost har 10 gånger mer. Men om det är bra uptime så kan det vara värt, speciellt till den kostnaden.

Binero har jag funderat på, men de är relativt dyra. Hur är det med deras uptime?

Du kan ju väll i hotellets kontrollpanel se hur mycket trafik som förbrukas? Så du inte flyttar för att sedan behöver uppgradera till ett dyrare paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Du kan ju väll i hotellets kontrollpanel se hur mycket trafik som förbrukas? Så du inte flyttar för att sedan behöver uppgradera till ett dyrare paket.

Tyvärr, det är en nackdel. Men jag kan försöka räkna ut på ett ungefär hur mycket som krävs.
EDIT: Tror jag överdrev där
Med lite beräkningar borde runt 1 GB räcka.

Däremot ser Host Gator riktigt bra ut. Nån fler som har kört med dom?
EDIT2: Förövrigt känns http://www.nouptime.com/ riktigt seriösa, nån som har kört med dom? Tror det blir dom trots allt.