Dator beter sig mycket konstigt efter "Windows Update"

Permalänk

Dator beter sig mycket konstigt efter "Windows Update"

Har win 7 64bit.

Kan tilläggas att jag just har installerat en SSD, lag OS på den och den är disk (C:).
Satt igår och uppdaterade lite saker först ca 40 "viktiga uppdateringar" från Windows update sedan starta jag om, sadan fanns det 11 till viktiga, starta om(här fungera allting bra!) 8 nya uppdateringar,starta om.

OCH nu blev datorn skum, AVAST kan inte starta på grund av "failed to load language dll", google chroome gick inte att starta/avinstallera, jag provade att installerade ett nytt chroome, nu har jag två om jag gå in på konstrolpanelen->avinstallera program men om jag går in på (C:)->program (86) finns bara en chroome mapp. Den nya genvägen till google croome på skrivborden fungerar men trycker jag på den gamla händer inget.

Händer inget om jag väljer att avinstellare avast eller gamla chroome, nya chroome går att avinstallera, försöker jag avinstalere trend micro kommer detta upp
"Load Failed
Load of URL file:///C:/Program%20Files/Trend%20Micro/Titanium/www/Installer.cmpt/resources/uninstall_01_confirm.html failed with error code -6."

Har försökt med systemåteställning men punkterna jag kan välja är precis i mellan windowsuppdateringarna jag gjorde igår, kommer ihåg att det stod innan jag uppdatare varje gång" skapar åteställnings punkt". Har provat att återställa till dom men ingen förbättring skedde.

Vad kan jag göra? tack på förhand!

Permalänk
Medlem

du kan i program & funktioner delen i kontrollpanelen gå in o kolla "installerade uppdatering", där kan du avinstallera dom oxå... Kmr du ihåg va de sista 8 hette kan du ju ta bara dom... Annars hade ja sj kört om windows igen, låter ju inte som du kommit så långt efter installationen så "förlorar" ju inte så mkt... //encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Skrivet av encor3:

du kan i program & funktioner delen i kontrollpanelen gå in o kolla "installerade uppdatering", där kan du avinstallera dom oxå... Kmr du ihåg va de sista 8 hette kan du ju ta bara dom... Annars hade ja sj kört om windows igen, låter ju inte som du kommit så långt efter installationen så "förlorar" ju inte så mkt... //encor3

Är dock tveksam på om det var de där 8 uppdateringarna eller om det är något annat eftersom det inte hjälpte att återställa till en punkt innan dem.
Så du tycker jag borde göra nya recovery skivor och installera om windows på SSD:n? finns det inget enklare sätt?

Permalänk
Medlem

Vänta nu. AVAST, Trend Micro, och ifall du har ta hem alternativa uppdateringar som viktiga kanske Security Esencials också. Hur många Anvtivirus brukar du köra?

Edit1: Jag skulle nog intstaller om windows från början. Har du hunnit spara något viktigt på denna installation som du inte kan flytta till usb minne eller cd/dvd? Och jag skulle nog testa det mediat mot virus innan jag tar tillbaks de viktiga sakerna på den nya installationen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Systemåterställning!
Done

Hddscan

Permalänk
Medlem

Edit: lang666 skulle det in i denna tråd? Eller blandar jag ihopp anv namn?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Vänta nu. AVAST, Trend Micro, och ifall du har ta hem alternativa uppdateringar som viktiga kanske Security Esencials också. Hur många Anvtivirus brukar du köra?

Edit1: Jag skulle nog intstaller om windows från början. Har du hunnit spara något viktigt på denna installation som du inte kan flytta till usb minne eller cd/dvd? Och jag skulle nog testa det mediat mot virus innan jag tar tillbaks de viktiga sakerna på den nya installationen.

Vill använda AVAST men ASUS skickar med någon 30 dagars trial på trend micro.
Har nu installarat om avast så det fungerar, orkar inte dra igenom hela win7 instalationen igen så funderar på att låta de vara så här, kanske deleta trend micro ur (C:)->program?

Skrivet av lang666:

Systemåterställning!
Done

Hddscan

Har varit lite slarvig så har ingen återställningspunkt innan strulet började.

Permalänk
Medlem

K, då fattar jag. Om du kör AVAST rekomenderar jag inte att du inte testar att installera Microsoft Security Essentials via windows update samtidigt som AVAST är på. Jag rekomenderar aldrig att man kör flera antivirus samtidigt, det är anledninge till det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

K, då fattar jag. Om du kör AVAST rekomenderar jag inte att du inte testar att installera Microsoft Security Essentials via windows update samtidigt som AVAST är på. Jag rekomenderar aldrig att man kör flera antivirus samtidigt, det är anledninge till det.

OK, kör på somd et är nu. men finns det något dåligt med att ta bort program från (C:) om det inte går att avinstallera dem?

Permalänk
Medlem

Bara om de fortfarande används. Testa om du kan byta namn på mappen då du har alla program du brukar använda igång. Går det starta om datorn. Går det bra brukar det inte vara några problem. Men du kan för säkerhets skull låte de mapparna vara några dagar innan du raderar dem. Tror inte jag kan förklara windows tjänsterm registret och automatisk start på ett lätt sätt så att du inte ska behöva testa så.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Bara om de fortfarande används. Testa om du kan byta namn på mappen då du har alla program du brukar använda igång. Går det starta om datorn. Går det bra brukar det inte vara några problem. Men du kan för säkerhets skull låte de mapparna vara några dagar innan du raderar dem. Tror inte jag kan förklara windows tjänsterm registret och automatisk start på ett lätt sätt så att du inte ska behöva testa så.

Trend micro går av någon anledning inte att avinstllera så försäkte ta bort det därifrån, men det går inte för "mappen är öppen i ett annat program". Det är konstigt eftersom jag inte vill ha trend, hur ska jag då ta bort det? kan jag göra något i stil med"stänga mappen i ett anat program" ?

Permalänk

Task Manager > Avsluta Trend Micro?

Permalänk
Skrivet av mushroomcave:

Task Manager > Avsluta Trend Micro?

Tittade där men hittade inget som har med trend micro att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Tittade där men hittade inget som har med trend micro att göra

Provat starta i felsäkert läge? Annars kan oxå kolla om tjänsten finns med i services.msc i cmd, inaktivera den o sen se om du kan ta bort den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!