Hur tar jag bort krypteringen på min externa hårddisk?

Permalänk
Medlem

Hur tar jag bort krypteringen på min externa hårddisk?

Hur tar jag bort krypteringen på min externa hårddisk när datorn som hade tillgång till den inte längre finns kvar?

Jag krypterade en map i min externa hårddisk, sen utan att tänka på det så formaterade jag om min dator...
Nu kan jag inte komma åt dessa filer som finns i just den mappen...

" Det gick inte att öppna den här filen eftersom du inte har behörigheter som krävs för den plats där filen finns."

Jag har testa med att ge mig behörighet till den här mappen men jag får inte till det! Finns det någon som kan hjälpa mig att få tillgång till denna map?

Mvh // Podcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av podcast:

Hur tar jag bort krypteringen på min externa hårddisk när datorn som hade tillgång till den inte längre finns kvar?

Jag krypterade en map i min externa hårddisk, sen utan att tänka på det så formaterade jag om min dator...
Nu kan jag inte komma åt dessa filer som finns i just den mappen...

" Det gick inte att öppna den här filen eftersom du inte har behörigheter som krävs för den plats där filen finns."

Jag har testa med att ge mig behörighet till den här mappen men jag får inte till det! Finns det någon som kan hjälpa mig att få tillgång till denna map?

Mvh // Podcast

Skulle också behöva hjälp med ett liknande problem.
Har för mig att koderna för att få access till dom krypterade filerna finns på min gamla dator men den är ju omformaterad

Permalänk
Medlem

därför man alltid trypetera med http://www.truecrypt.org/ kom i håg det tills nästa gång.

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?