Halv automatisk Batchfil som skriver i .txt, Hälp :)

Permalänk
Avstängd

Halv automatisk Batchfil som skriver i .txt, Hälp :)

Hejsan!

Jag har en Counter-strike Source server där man kan köpa VIP och jag håller på att klura ut hur man kan göra en Batch fil där Batch filen skriver i en .txt fil.

hittills har jag bara skrivit detta,

@ECHO off
:Lableone
CLS
ECHO "namn" >>vip.txt
ECHO { >>vip.txt
ECHO "auth" "steam" >>vip.txt
ECHO "identity" "STEAM_0:0:12345678" >>vip.txt
ECHO "flags" "op" >>vip.txt
ECHO } >>vip.txt
PAUSE
GOTO Labelone

Dold text

Det jag vill få till är att Batch filen ska fråga vad man vill skriva innaför "namn" och innanför "STEAM_0...".
Sen ska batch filen lägga till det man vill skriva in och printa ut den färdiga smörjan i en .txt fil så det blir såhär,

"Robert"
{
"auth" "steam"
"identity" "STEAM_0:0:01010101"
"flags" "op"
}

Dold text

Sen har jag ett problem där att jag behöver en sånhär symbol "{" behöver vara längst ner för att programmet ska kunna läsa av text filen, då hadde jag tänkt mig att man kanske skulle kunna göra så att man executar en annan Batch fil innuti den första Batch filen där den först tar bort den symbolen "{" som är längst ner i .txt filen när den ska skriva nya saker i text filen sen när den har skrivit klart den "stora" texten så skriver en annan batch fil tillbaka "{" längst ner i .txt filen.

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem

Går det verkligen?

Jag har inte hört om det men är inte så bra på Batch.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

import sys try: name = sys.argv[1] identity = sys.argv[2] except IndexError: print "Error: expecting two arguments." print "Usage: "+sys.argv[0]+" [name] [identity]" exit(1) f = open("file.txt", "a") f.write("\""+name+"\"\n{\n") f.write("\"identity\" \"STEAM_0:"+identity+"\"\n") f.write("\"flags\" \"op\"\n}")

Citat:

C:\Python27\python.exe python.py Robert 011010101

Output:

"Robert"
{
"identity" "STEAM_0:011010101"
"flags" "op"
}

Skrev ett litet skript i python, var det så du ville ha det?

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem

söker du "cmd user input" i google så kommer du hitta ditt svar.

@echo off set /p name= What is your name? echo Your name is %name% && echo. pause

Annars har du http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_PowerShell
Eller för en härlig automations-program www.mjtnet.com med enkel GUI verktyg.

EDIT:
Tja eller varför inte python som ovan nämnde

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Debug:

import sys try: name = sys.argv[1] identity = sys.argv[2] except IndexError: print "Error: expecting two arguments." print "Usage: "+sys.argv[0]+" [name] [identity]" exit(1) f = open("file.txt", "a") f.write("\""+name+"\"\n{\n") f.write("\"identity\" \"STEAM_0:"+identity+"\"\n") f.write("\"flags\" \"op\"\n}")

Skrev ett litet skript i python, var det så du ville ha det?

Hur funkar det här med phyton? har inte så stor bakgrund gällande programering, skulle vi kunna chatta på skype elr något liknande?

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pHANTAZOM:

Hur funkar det här med phyton? har inte så stor bakgrund gällande programering, skulle vi kunna chatta på skype elr något liknande?

Det är bara att installera python och säga åt systemet att starta .py-filer med rätt binär så löser det sig själv.

Varför vill du ha en halv batchfil förresten? Borde ju fungera bättre med en hel

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teknocide:

Det är bara att installera python och säga åt systemet att starta .py-filer med rätt binär så löser det sig själv.

Varför vill du ha en halv batchfil förresten? Borde ju fungera bättre med en hel

vart står det att jag vill ha en halv?

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Varför vill du ha en halv batchfil förresten? Borde ju fungera bättre med en hel

Jag undrar samma sak.

Permalänk
Medlem

"HALV automatisk Batchfil som skriver i .txt, Hälp :)" tror jag dom syftar på

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd

Fall jag har en Hel automatisk batch fil så gör den allting medans en halv automatisk batch fil så måste jag skriva in lite sen gör den resten själv typ.

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pHANTAZOM:

Fall jag har en Hel automatisk batch fil så gör den allting medans en halv automatisk batch fil så måste jag skriva in lite sen gör den resten själv typ.

Om du har en halv stekt korv så är den kanske helstekt men helt klart inte hel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av pHANTAZOM:

Fall jag har en Hel automatisk batch fil så gör den allting medans en halv automatisk batch fil så måste jag skriva in lite sen gör den resten själv typ.

Nej, om du särskriver halvautomatisk så betyder halv istället att den är halv (som i delad på mitten). Halvautomatisk - det du menar. Halv automatisk - helt automatisk men halv.

Som regel särskriver man i engelska och inte i svenska. Ett tips är att uttala ordet/orden, om du säger det som ett ord så ska det vanligtvis också skrivas så i svenskan.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jpau94:

Nej, om du särskriver halvautomatisk så betyder halv istället att den är halv (som i delad på mitten). Halvautomatisk - det du menar. Halv automatisk - helt automatisk men halv.

Som regel särskriver man i engelska och inte i svenska. Ett tips är att uttala ordet/orden, om du säger det som ett ord så ska det vanligtvis också skrivas så i svenskan.

Okej, finns det någon som kan hjälpa mig med någons slags c++ kod eller batch, phyton? vore oerhört tacksam.

För att klargöra lite vad exakt jag vill ha,

Jag är ute efter ett program som kan skriva in en text längst ner i ett txt dokument, programmet ska fråga vad man vill skriva inom NAMN och STEAMID.

"NAMN"
{
"auth" "steam"
"identity" "STEAMID"
"flags" "op"
}

Dold text

sen kommer det ett problem..
i den absolut sista raden måste ett sådanthär tecken "{" vara för att txt filen ska funka med servern.

lägger till en bild här, som ni ser längst ner i koden ska det finnas en "{" längst till vänster väggen vid alla tider.

Dold text

så programmet ska alltså lägga till koden som visas i första "Spoilern" mellan tecken "{" och tecken "}" längst ner.
sen så kommer ju programmet lägga till flera såna koder ju fler "vip" som andvänder våran tjänst så koden kommer alldrig hamna på samma "line" i text dokumentet så man kan inte låsa programmet att skriva på en speciell "line".

Är det här något som går att fixa?
Vill ni veta mera så kan ni gärna adda mig på Skype( mightyhannes, lite små larvit namn men men :),) eller skicka PM till mig på Swec.

EDIT, vill såklart ha en HEL kod

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Avstängd

Söker en som kan koda ett lätt program c# :)

Hej, jag söker en som kan koda fram ett program till mig som ska skriva några rader i en .txt fil inget stort alltså, kontakta gärna mig fall ni känner att ni har tid!

Det ni ska koda isf är ett program som ska skriva in detta (koden utan spoiler) i en .txt fil programmet ska fråga vad man vill skriva in i NAMN och STEAMID sen ska hela den texten skrivas in i ett text dokument som ser ut som i spoilern, där den röda linujen går där ska texten in. sen ska man kunna fortsätta lägga till flera sånna små koder och den vingen "{" ska alltid vara längst ner det är även viktig med hur långt från väggen texten är. tack på förhand!
"NAMN"
{
"auth" "steam"
"identity" "STEAMID"
"flags" "op"
}

Dold text

skicka PM till mig fall ni behöver veta mera!

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem

Varför C#? Och varför ska vi göra detta åt dig?

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Edit: Mild modifiering av Debugs exempel ovan ger följande; är det ungefär vad du söker?

import sys try: name = sys.argv[1] identity = sys.argv[2] except IndexError: name = raw_input("Name: "); identity = raw_input("Id: "); f = open("file.txt") l = f.readlines()[:-1]; f.close(); f = open("file.txt", 'w'); if len(l) == 0: f.write("{\n"); else: f.writelines(l); f.write("\t\""+name+"\"\n\t{\n") f.write("\t\t\"auth\"\t\t\"steam\"\n") f.write("\t\t\"identity\"\t\t\"" +identity+"\"\n") f.write("\t\t\"flags\"\t\t\"op\"\n\t}\n{") f.close();

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

*trådar sammanfogade*

Edit: Mild modifiering av Debugs exempel ovan ger följande; är det ungefär vad du söker?

import sys try: name = sys.argv[1] identity = sys.argv[2] except IndexError: name = raw_input("Name: "); identity = raw_input("Id: "); f = open("file.txt") l = f.readlines()[:-1]; f.close(); f = open("file.txt", 'w'); if len(l) == 0: f.write("{\n"); else: f.writelines(l); f.write("\t\""+name+"\"\n\t{\n") f.write("\t\t\"auth\"\t\t\"steam\"\n") f.write("\t\t\"identity\"\t\t\"" +identity+"\"\n") f.write("\t\t\"flags\"\t\t\"op\"\n\t}\n{") f.close();

ber om ursäkt för dubbel post, men har 0 erfarenhet gällande phyton och c språket hälst skulle jag villja ha ett program som jag kan ladda ner och testa :)sen så kan jag välja vart den ska skriva in texten?

sen på denna kod gör den så att den skrivs in på den röda linjen ( bild i spoiler)?

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

*trådar sammanfogade*

Edit: Mild modifiering av Debugs exempel ovan ger följande; är det ungefär vad du söker?

import sys try: name = sys.argv[1] identity = sys.argv[2] except IndexError: name = raw_input("Name: "); identity = raw_input("Id: "); f = open("file.txt") l = f.readlines()[:-1]; f.close(); f = open("file.txt", 'w'); if len(l) == 0: f.write("{\n"); else: f.writelines(l); f.write("\t\""+name+"\"\n\t{\n") f.write("\t\t\"auth\"\t\t\"steam\"\n") f.write("\t\t\"identity\"\t\t\"" +identity+"\"\n") f.write("\t\t\"flags\"\t\t\"op\"\n\t}\n{") f.close();

testade den tack så mycket funkar jätte bra!

Visa signatur

//pHANTAZOM