Permalänk
Medlem

Powercolor 6970 Dual Fan

Hej!

Har fått hem ett Powercolor 6970, modellen med två fläktar och standard clock på gpu m.m
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646340

Fick detta kort i utbyte mot ett Sapphire som fläkten gick sönder på.
Min fråga är om någon vet hur detta är ljudmässigt?
Är ute efter en hyfsat tyst dator och jag hittar ingen bra recension på detta kort, finns en massa med PCS+ varianten men inget med detta.
Dock ser ju kylarna rätt lika ut om inte identisk.

Mvh

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Medlem

kan tyvärr inte säga exant om det men kanske får en uppfattning om själva kortet.
har powercolor 6970 med referenskylare och kortet är tyst och allt. den har en backplate på baksida och när jag känner på den efter en tids spelade så bränns det nästan. oerhört varmt men fungerar bra.
ska byta till vattenkylning snart så kan sänka tempsen då

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Om du har fått hem det är det bara att prova väl?

Min kompis hade ett med samma kylare fast 6950 och sa att det lät förskräckligt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Om du har fått hem det är det bara att prova väl?

Min kompis hade ett med samma kylare fast 6950 och sa att det lät förskräckligt.

Tanken var att jag kanske kunde få byta till ett annat, vet inte hur kinkiga de är med bruten förpackning?

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk

Jag har precis beställt ett demoex av det där kortet. Grymt pris men lite chansning vad gäller kylaren. Har du testat kortet? Och hur lät det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip.andren:

Jag har precis beställt ett demoex av det där kortet. Grymt pris men lite chansning vad gäller kylaren. Har du testat kortet? Och hur lät det?

Hej!
Jag skickade tillbaka kortet och böt det mot ett annat så tyvärr har jag ingen aning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur