Telefon för max 2000 Android

Permalänk
Medlem

Telefon för max 2000 Android

Läs tråden tack! vill inte ha en massa rekommendationer om ZTE BLADE nu utan ANNAT!

Tja det är så att flickvännen har en gammal skruttig ericsson nu och jag har själv en ZTE Blade, hon är verkligen i nöd av en telefon just nu och jag ska försöka hjälpa henne hitta en.
jag har rekommenderat Bladen rätt mycket MEN jag är inte 100% nöjd själv med den (custom roms å annat), den har sina buggar t.ex. att man inte kan skriva fort (Kanske mitt tangentbord jag använder?)

jag säger att Samsung Galaxy GIO skulle kunna vara ett alternativ, den känns snabbare än min Blade, och kostar 200kr mer. Men den har också en AMR11 cpu som inte pallar flash -.-

vilka andra finns det, blev lite intresserad av Galaxy ACE, Gio sedan HTC Explorer.
SE X10 Mini är för liten och svag.

ACE är bäst ju, men också 1000kr dyrare, GIO har 800mhz CPU mot Bladens 600mhz, Explorer kör 600 också fast en cpu med stöd för Flash MEN har bara 90mb inbyggt minne -.-

mvh\\

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Köp HTC Wildfire S, har själv den och funkar helt perfekt, inga buggar, skön touch tex och billig

Permalänk
Medlem

Wildfire åker bort automatiskt, tror det är HTC mest misslyckade telefon, vet inte nu vad skillnaden är mellan Wildfire och Wildfire S men tippar inte på att den är prisvärd i alla fall.
Acen är nog bättre på alla punker å dessutom billigare

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

köpa begagnat är inget alternativ kanske?
har man tålamod kan man ju hitta riktigt fina high-end modell äldre för 2000.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Wildfire är indeed en av HTCs sämsta någonsin, dock tillhör Wildfire S en helt annan klass, vilket jag själv blev mycket förvånad över. Jag rekommenderar nog inte Ace, den blir rätt slö i slutändan och då blir man bara frustrerad. Alternativt kika på Galaxy Y vilket kostar 1k. Rätt OK, men förvänta dig ingen superprestanda från den :P.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=984874 kanske (*Edit eller kanske inte då de mobilerna du tipsade om säkert är mycket billigare och prisvärdare)? om du har lust att sträcka dig några krr över din budget (även fast du skrev MAX ) Dock så är det lite kasst med moto-blur på den men det är totalt överkomligt beroende på hur kräsen din tjej är.

Tror det är svårt att hitta en mobil som generellt alla "älskar" i den prisklassen, då det är de mobilerna som inte är tillräckligt dyra att försvara i fanboyens namn! Så jag skulle säga kolla mer på de som inte ger max eller minsta betyg på t.ex prisjakt utan läs de som har gett medel och kolla vad de gillade och inte gillade.

Permalänk
Medlem

Hehe, köpte själv min Blade i somras. Det är verkligen ingen perfekt android mobil, men för priset är den så otroligt prisvärd.

Grejen är väl den att man bör lägga över 3000 kr för att få nån telefon som blir märkvärt bättre? Det var det jag fick fram när jag läste testerna innan köpet.

Men det kan ju vara som du säger, att man kan hitta nån "lika bra" som man trivs med bättre för ungefär samma pris.

Kan hålla med om Wildfire, alla verkar bara bli irriterade när dom använder den

Men jag tror som sagt att man måste över 3000 kr för att få snabbare och bättre telefon...

Permalänk
Medlem

Google Nexus One är fortfarande en bra mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

köpa begagnat är inget alternativ kanske?
har man tålamod kan man ju hitta riktigt fina high-end modell äldre för 2000.

Hon sa strikt nej till begagnat att hon senast haft en "ny" telefon för flera flera år sedan, annars har hon fått sin brors gamla kompisars gamla mina gamla etc.

Skrivet av zelxi:

Wildfire är indeed en av HTCs sämsta någonsin, dock tillhör Wildfire S en helt annan klass, vilket jag själv blev mycket förvånad över. Jag rekommenderar nog inte Ace, den blir rätt slö i slutändan och då blir man bara frustrerad. Alternativt kika på Galaxy Y vilket kostar 1k. Rätt OK, men förvänta dig ingen superprestanda från den :P.

Fått nästan för mig att Galaxy Y är densamma som Gio... kanske har fel men tror ändå Gio kommer förbi Y, ska se Tack för tipset
men ACE är såpass mycket kraftigare enligt papper så tänker att den bör lagga mindre än Galaxy Y och Gio iaf.?

Skrivet av Pewtah:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=984874 kanske (*Edit eller kanske inte då de mobilerna du tipsade om säkert är mycket billigare och prisvärdare)? om du har lust att sträcka dig några krr över din budget (även fast du skrev MAX ) Dock så är det lite kasst med moto-blur på den men det är totalt överkomligt beroende på hur kräsen din tjej är.

den blir för dyr tyvärr och tror en ACE gör dens jobb :/

Skrivet av Toye666:

Hehe, köpte själv min Blade i somras. Det är verkligen ingen perfekt android mobil, men för priset är den så otroligt prisvärd.
Grejen är väl den att man bör lägga över 3000 kr för att få nån telefon som blir märkvärt bättre? Det var det jag fick fram när jag läste testerna innan köpet.
Men det kan ju vara som du säger, att man kan hitta nån "lika bra" som man trivs med bättre för ungefär samma pris.
Kan hålla med om Wildfire, alla verkar bara bli irriterade när dom använder den
Men jag tror som sagt att man måste över 3000 kr för att få snabbare och bättre telefon...

Prisvärd -JA BIG TITME! Perfekt, Njaa med rätt rom är den i klass med mycket dyrare!
Som sagt, ACE och GIO känns mer "rätt" än Bladen, men det är bara för jag själv lekt med GIO och känner den att den presterar OVERALL bättre än min Blade, även om den har 256 mb ram mot min 512?

Hur viktigt är RAM minne i detta fall? Blade med 512mb och GIO med 256mb, tänker att GIO måste bli seg efter ett tag och omstart krävs?
det jag som mest tänker på är att GIO är mer optimerad av samsung.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=891590

Grymt prisvärd och bättre specs än alla som hittils länkats

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=964328

Lite över budget men riktigt bra för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Wildfire åker bort automatiskt, tror det är HTC mest misslyckade telefon, vet inte nu vad skillnaden är mellan Wildfire och Wildfire S men tippar inte på att den är prisvärd i alla fall.
Acen är nog bättre på alla punker å dessutom billigare

LoL

Permalänk
Medlem

INgen idé o köpa Xperia, haft 2 stycken och ingen har fungerat, samma hos alla mina kompisar.

Permalänk
Medlem

Jag stod och vägde mellan GIO och Blade själv för ca 2 veckor sedan för jag behövde en billig mobil.
Efter att ha läst på lite så föll sig valet ganska enkelt, skärmen är ruskigt mycket bättre på Blade.
Dom har samma processor, skillnaden är att Blade inte är överklockad. Och du vet väl hur enkelt det är att klocka upp den?

OT: Har du testat SwiftkeyX, det laggar inte det minsta för mig när jag skriver. Blade med Android 2.3.4.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

ZTE Skate
Funkar inte den då 1990:- på netonnet.
förra veckan kosta den 1490:- på netonnet hat en jobbar kompis som köpte den och han är nöjd med den än så länge

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

köpa begagnat är inget alternativ kanske?
har man tålamod kan man ju hitta riktigt fina high-end modell äldre för 2000.

Kollade blocket efter jag läste inlägget, och man hittade riktigt fina high end mobiler 2000:-. hittade en olåst Htc incredible S med kvitto, kartong och allt för 2000:-, inte dåligt.

Permalänk

Jag funderar på en xperia mini pro, kan det vara ett alternativ?

Själv har jag beslut ångest vilken mobil jag ska skaffa av alla mobiler som finns för max 2k xD

ZTE skate hade vart bra om den iaf hade bättre kamera...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

ja skulle inte rekommendera någon xperia.. Presterar dåligt och går sönder efter 2-3 månader, likadant med kompis och syskon som har xperia. skit är det enligt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warl0ckk:

ja skulle inte rekommendera någon xperia.. Presterar dåligt och går sönder efter 2-3 månader, likadant med kompis och syskon som har xperia. skit är det enligt mig!

Trevligt. Du har inte nån källa på att de går sönder mer än andra telefoner? Förutom dina "syskon, grannar" etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=891590

Grymt prisvärd och bättre specs än alla som hittils länkats

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=964328

Lite över budget men riktigt bra för priset.

Vet inte har fått avsmak från Ericsson, har ett motto som följt med sedan 2006 och det är "Samma skit i ett annat paket" och det är vad exakt Ericsson är, samma telefon enda skillnaderna är hur det ser ut på utsidan... Neo går tyvärr lite "väl" långt över budget om man ska ha en bra affär att köpa från. Mini är inte värd sitt pris då kommer Blade före.

Skrivet av rawall:

Jag stod och vägde mellan GIO och Blade själv för ca 2 veckor sedan för jag behövde en billig mobil.
Efter att ha läst på lite så föll sig valet ganska enkelt, skärmen är ruskigt mycket bättre på Blade.
Dom har samma processor, skillnaden är att Blade inte är överklockad. Och du vet väl hur enkelt det är att klocka upp den?

OT: Har du testat SwiftkeyX, det laggar inte det minsta för mig när jag skriver. Blade med Android 2.3.4.

Jag kör SwiftKeyX ja och när jag skriver fort står det allt annat än de jag själv valt och ja jag har val RAPID i inställningar. Kör BLue Ginger 2.3.4 jag också.
Fast GIO har mycket bättre batteritid än Blade, överklockar man bladen så bör väl batteritiden försvinna helt?!

Skrivet av vinylens:

ZTE Skate
Funkar inte den då 1990:- på netonnet.
förra veckan kosta den 1490:- på netonnet hat en jobbar kompis som köpte den och han är nöjd med den än så länge

Skaten gör inte sig prisvärd, hade den stannat vid 1500 så då ja men inte nu :/

Skrivet av footy:

Kollade blocket efter jag läste inlägget, och man hittade riktigt fina high end mobiler 2000:-. hittade en olåst Htc incredible S med kvitto, kartong och allt för 2000:-, inte dåligt.

hon vill tyvärr inte ta risken att köpa en beg. igen och vill ha en ny oavsett få känslan av att packa upp den etc.

Skrivet av warl0ckk:

ja skulle inte rekommendera någon xperia.. Presterar dåligt och går sönder efter 2-3 månader, likadant med kompis och syskon som har xperia. skit är det enligt mig!

You know what ur talking about! det är inte xperia utan ericsson det är fel på...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Jag har bestämt mig ska köpa mig en xperia arc för 3k! Tänkte på en arc S först men enda skillnaden är att arc s har 400mhz snabbare cpu.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

SE Neo för 2k, eller ca 1600 med ab:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...
Svårslaget.