Bästa program för cd bränning?

Permalänk
Medlem

Bästa program för cd bränning?

Bästa program för att bränna CD ljud skivor?

WMP är värdelös, vill att jag ska använda 5 cd skivor för 450mb ljud av någon anledning

Nero kwik någonting tar inte emot mp3 filer, så det går inte att bränna där.

Tog ner någon gammal nero version men den kunde bara bränna data skivor.

Vad använder ni?

Permalänk
Medlem

mp3 är inte för ljudskivor. mp3-filen måste konverteras till wav först. Det är antagligen därför WMP säger att du behöver 5st skivor. wav filformatet är typ 10gånger större än mp3.

Permalänk
Medlem

Prövade det här dock: http://how-to-burn-a-cd.com/

Verkar fungera.

Hur finns det då så kallade MP3 skivor i ljudböcker?

Permalänk
Medlem

En del cd-spelare klarar att läsa .mp3-filer från skivan, men då är skivan bränd som en vanlig data-cd och det kan du till och med bränna direkt i utforskaren (Windows Explorer).

Många cd-spelare klarar inte att läsa data-CDs och då måste du bränna en musik-cd och en sådan har ett visst format, wav, och det är inte ett komprimerat format som mp3, därför tar det större plats.

Om du har rippat en skiva till mp3 så kanske du sätt att mp3-filernas totala storlek blir mycket mindre än CDns? Motsatsen gäller om du bränner en musik-cd från mp3-filer.

Permalänk
Medlem

Jag vet iallafall att min farsa tycker det är bra när de inkluderar MP3 skivor i de ljudböcker han köper, så de funkar i hans bilstereo, då borde ju DATA-MP3 Skivor funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag vet iallafall att min farsa tycker det är bra när de inkluderar MP3 skivor i de ljudböcker han köper, så de funkar i hans bilstereo, då borde ju DATA-MP3 Skivor funka?

Japp då ska d funka att bränna mp3-filerna på en data disk...

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Bästa program för att bränna CD ljud skivor?

WMP är värdelös, vill att jag ska använda 5 cd skivor för 450mb ljud av någon anledning

Nero kwik någonting tar inte emot mp3 filer, så det går inte att bränna där.

Tog ner någon gammal nero version men den kunde bara bränna data skivor.

Vad använder ni?

Du vill alltså bränna 450MB MP3 som ljud-cd??? Isf kan du fetglömma det för en normal cd tar 700MB data och om du skulle packa upp 450MB MP3 till *.wav så får du MYCKET mer än så... eller har jag missförstått nåt?

Kanske dags att komma in i 2000-talet och införskaffa CD-spelare som läser dataskivor?? Kanske minneskort till och med?? Lev inte kvar på 1900-talet...

Permalänk
Medlem

CDburnerXP
http://cdburnerxp.se/

Programmet är freeware och fungerar till allt möjligt. Är inte med på frågan angående vad du vill bränna.

Varför skall du komplicera det hela. Bara och bränna mp3 till skiva det klarar alla bränn program. Däremot använd inte Windows egna bränning det är rent av "skit".

Permalänk
Medlem

Express Burn helt klart. Kan bränna det mesta och är gratis.

http://www.nch.com.au/burn/index.html

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Ashampoo burning studio!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag använder InfraRecorder. Funkar kanon, och är gratis.

http://infrarecorder.org/

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

+1 för CdBurnerXP, riktigt bra och enkelt program

Permalänk
Medlem

Trådskaparen vill fortfarande bara bränna ljud-cd's iofs... och det klarar ImgBurn... men jag tror inte att ImgBurn vill konvertera från MP3 till *.wav först...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte TS vet vad han håller på med.

Det är skillnad på att bränna mp3 till en ljudskiva och bränna mp3 till en dataskiva.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Du vill alltså bränna 450MB MP3 som ljud-cd??? Isf kan du fetglömma det för en normal cd tar 700MB data och om du skulle packa upp 450MB MP3 till *.wav så får du MYCKET mer än så... eller har jag missförstått nåt?

Kanske dags att komma in i 2000-talet och införskaffa CD-spelare som läser dataskivor?? Kanske minneskort till och med?? Lev inte kvar på 1900-talet...

2000 talet befinner jag mig i och jag bränner inga cd överhuvudtaget.
Om detta nödvändigtvis ska ske röstar jag på Nero burning rom, gjorde en portabel version av mitt gamla ex.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steeler:

Jag använder InfraRecorder. Funkar kanon, och är gratis.

http://infrarecorder.org/

Mycket trevligt program. Gillar detta bättre än ImgBurn, pga. enkelheten.

Permalänk

Jag kör nero 11 och det kan bärnna, dvd, musik samt blu ray. Nu letar jag bara efter coverdesign...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS