Permalänk
Skrivet av Mighty Mic:

Hej Dustin,

Såg att ni har en rolig jultävling, där man kan önska sig en julklapp. När jag tittar på bilderna över vad man kan önska sig finns där en Netgear ReadyNAS, men denna saknas i rulllisten för julklappsval. Synd tycker jag, för en sådan hade jag önskat mig!

Vänliga hälsningar
M

Det var lite dåligt av oss!
Jag ser till att den finns på listan från imorgon

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

[...]
Vi fick in en avbokning på en beställning som vi inte hade hunnit skicka, eftersom din order låg längst upp på restnoteringslistan blev läsplattan tilldelad till din order och skickades direkt. Därför har datumet på hemsidan inte ändrats.
Jag hoppas att detta inte ställer till det allt för mycket för din del.
Den som väntar på något gott...

Ok så det var ett undantag alltså att jag fick en platta så snabbt.
Visst ligger postpaket kvar på utlämningsstället i 14 (kalender-)dagar?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har köpt en Galaxy Note från er och tyvärr så hade den problem med bandings/video uppspelningen. Artifakter/pixligt/bandings vid alla typer av video, HD(hög-låg bitrates) som jag testat i telefonen och dessa 2 problem beror på att telefonen är väldigt dåligt kalibrerad och har fel färgprofil i självaste drivrutin/firmware. Detta har också många andra i andra länder problem med och det diskuteras mycket i forums (xda ex: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1344714).
man kan se också att det är bandings, vid batteri ikonen när telefonen laddas och kalkylatorn.

Var ute i lokala el-giganten butik som hade den, jämförde deras utställda ex med min och den led inte av samma problem som jag har. Inga som helst "black crush"/pixligheter när kollade på en HD trailer via webbrowsern och på min så hade det problemen.

Har mailat om detta och skall få en i utbyte. Men det jag undrar är ifall ni har nån möjlighet att undersöka telefonen först, innan den nya skickas till mig och då slipper återigen anmäla den som defekt. Tycker det är lite jobbigt att behöva kontrollera det själv, sen ser att det är samma fel och behöver göra ytterligare en returanmälan. Har nämnt detta i mailet att ni får gärna bryta plomberingen och undersöka telefonen för se om samma fel på den. Innan skickas till mig och vet inte vad ni har för policy för såna ärenden?

Tycker ni borde ta upp detta med Samsung och ber dom skärpa på med kvalitet kontrollen. Då detta drabbas i andra länder också som säljer Noten och folk som fått byta flertals gånger. Ändå samma fel på alla!

Citerar mig själv angående Galaxy Note probelemet.
Har nu fått den nya ersättningstelefonen och kan säga det gick snabbt.
Men till min besvikenhet, så har den samma problem som min gamla och orkar inte längre hålla på ringa/maila Samsung/DustinHome angående problemet. Verkar som att chansen att få en som är rätt kalibrerad är ganska minimalt och orkar inte skicka fram/tebax för få en utan bandings problem.
Det jag undrar nu är, vill behålla min gamla, då jag har ställt in den och vill helst inet gå igenom på den nya som jag fått igen. Så kan jag skicka tillbaka den nya ersättningstelefonen som jag fick istället den gamla. På den nya har jag endast tagit ut telefonen, använt mitt gamla batteri för se om den hade samma problem och har inte tagit bort plast skydd på den ännu. Det enda jag ville se om det var bandings/video uppspelning problem också och allt annat ligger otakt.
Det jag undrar då är, kan jag skicka tillbaka den nya och behålla mitt gamla istället. Då både har ändå samma problem och då slipper jag ställa in telefonen igen.
Den gamla ordernr: 12169443/ RMA 530815 (behåller denna)
Nya ordernr: 12232765 (skickar tillbaks denna nya istället)

Bandings problem, exakt samma på både:
https://picasaweb.google.com/117685191399197451961/GalaxyNoteProblem?authuser=0&feat=directlink

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag vill gärna veta vilka exakta komponenter som sitter i en ENTHUSIAST XI30, så som moderkort och tillverkarna bakom RAM-minnet samt grafikkortet.

Tack!

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Citerar mig själv angående Galaxy Note probelemet.
Har nu fått den nya ersättningstelefonen och kan säga det gick snabbt.
Men till min besvikenhet, så har den samma problem som min gamla och orkar inte längre hålla på ringa/maila Samsung/DustinHome angående problemet. Verkar som att chansen att få en som är rätt kalibrerad är ganska minimalt och orkar inte skicka fram/tebax för få en utan bandings problem.
Det jag undrar nu är, vill behålla min gamla, då jag har ställt in den och vill helst inet gå igenom på den nya som jag fått igen. Så kan jag skicka tillbaka den nya ersättningstelefonen som jag fick istället den gamla. På den nya har jag endast tagit ut telefonen, använt mitt gamla batteri för se om den hade samma problem och har inte tagit bort plast skydd på den ännu. Det enda jag ville se om det var bandings/video uppspelning problem också och allt annat ligger otakt.
Det jag undrar då är, kan jag skicka tillbaka den nya och behålla mitt gamla istället. Då både har ändå samma problem och då slipper jag ställa in telefonen igen.
Den gamla ordernr: 12169443/ RMA 530815 (behåller denna)
Nya ordernr: 12232765 (skickar tillbaks denna nya istället)

Bandings problem, exakt samma på både:
https://picasaweb.google.com/117685191399197451961/GalaxyNoteProblem?authuser=0&feat=directlink

Halloj,
Vad jag kan se har kundservice redan accepterat ditt förslag och skickat ett nytt RMA nummer till dig att returnera den nya telefonen på.
Som ren kuriosa kan jag nämna att vår mobiltelefonansvarige har varit i kontakt med Samsung om detta, dessvärre verkade det inte som att Samsung kände till problemet.

Skrivet av milo_:

Hej!

Jag vill gärna veta vilka exakta komponenter som sitter i en ENTHUSIAST XI30, så som moderkort och tillverkarna bakom RAM-minnet samt grafikkortet.

Tack!

De exakta komponenterna varierar något beroende på tillgång, men jag ska se vad vi har för spec på de för närvarande.
Återkommer när jag fått svar.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av milo_:

Hej!

Jag vill gärna veta vilka exakta komponenter som sitter i en ENTHUSIAST XI30, så som moderkort och tillverkarna bakom RAM-minnet samt grafikkortet.

Tack!

Här kommer komponenterna:

CPU Core i7 2600K
RAM Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3
Mus Log. B110 Optical Mouse 910-001246
Högtalara Logitech S120 OEM Svart
Musmatta SteelSeries QCK Mini
GPU GigaByte GTX 560Ti
OS Windows®7 Home Swe 64-bit, SP1
DVD±RW Samsung 22X DL Svart, Bulk, SH-222AB/BEBE
PSU Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze
Moderkort Gigabyte Z68AP-D3 Socket 1155, Z68, ATX B3
Tgb Logitech K120 Nordic Keyboard 920-002822
Chassi Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU USB 3.0
HD 1TB Samsung 7200RPM Spinpoint F3

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Halloj,
Vad jag kan se har kundservice redan accepterat ditt förslag och skickat ett nytt RMA nummer till dig att returnera den nya telefonen på.
Som ren kuriosa kan jag nämna att vår mobiltelefonansvarige har varit i kontakt med Samsung om detta, dessvärre verkade det inte som att Samsung kände till problemet.

Bra att ni informerat Samsung om det och hoppas detta löses snart det med ny update. Ni skall bara ha ett stort eloge för detta och visar ni bryr er om eran kunder.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Jag tar gärna emot respons på ett ärende på ordernummer 10538804, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pneumothorax:

Jag tar gärna emot respons på ett ärende på ordernummer 10538804, tack!

Notera att denna tråd är INTE till för support/enskilda ärenden utan feedback och frågor till dustin. Ärenden får ni ta med Dustins support eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar er julklappstävling egentligen? Läser ni alla motiveringar varje dag? Eller drar ni bara ett antal och väljer den bästa av dom? Jag funderar på om det är någon poäng att skicka in samma motivering igen, jag tycker den är så fyndig att den förtjänar en vinst nämligen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kladobe:

Hur fungerar er julklappstävling egentligen? Läser ni alla motiveringar varje dag? Eller drar ni bara ett antal och väljer den bästa av dom? Jag funderar på om det är någon poäng att skicka in samma motivering igen, jag tycker den är så fyndig att den förtjänar en vinst nämligen

Har samma funderingar här, samt en riktigt fyndig motivering som jag också skickar in varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169834:

Har samma funderingar här, samt en riktigt fyndig motivering som jag också skickar in varje dag.

Hehe, vi är i samma sits alltså. Må bästa supermotivering vinna då!

Jag önskar att Dustin publicerar några pristagares motiveringar. Varje gång en tävling har upplägget "bästa motivering vinner" men inte avslöjar några vinnande motiveringar kan man få en liten misstanke att de egentligen bara drar ett svar på måfå och inte ens kollar på motiveringarna. Så nån som bara skickar in en ascii-art penis kanske vinner en speldator. Say it aint so Dustin!

Permalänk
Skrivet av Aqualize:

Ok så det var ett undantag alltså att jag fick en platta så snabbt.
Visst ligger postpaket kvar på utlämningsstället i 14 (kalender-)dagar?

Jag missade dessvärre ditt inlägg tidigare, men ja paketen ska ligga i 14dagar på utlämningsstället.

Skrivet av Pneumothorax:

Jag tar gärna emot respons på ett ärende på ordernummer 10538804, tack!

Som str8forthakill nämnde så gör du bäst i att maila oss (kundservice@dustin.se) eller slå oss en pling på 08 553 44 800 för support ärenden. Är det några konstigheter får du dock gladeligen skicka ett PM med ditt ordernr/ärendenr till mig.

Skrivet av kladobe:

Hur fungerar er julklappstävling egentligen? Läser ni alla motiveringar varje dag? Eller drar ni bara ett antal och väljer den bästa av dom? Jag funderar på om det är någon poäng att skicka in samma motivering igen, jag tycker den är så fyndig att den förtjänar en vinst nämligen

Vi får inte en bra bit över 10'000 motiveringar dagligen. Vi hinner således inte läsa varje motivering, men vinnar urvalet sker baserat på motiveringen, så det är inte helt slumpmässigt vem som vinner. Jag hoppas att ni har förståelse för att vi inte hinner läsa varje motivering dagligen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill bara påminna våra medlemmar att denna forumdel inte är till för enskilda supportärenden, kontakta istället butiken direkt. Tack!

Permalänk
Avstängd

"Vi hinner således inte läsa varje motivering"

Det är alltså inte möjligt för alla som deltar att vinna, alltså falsk information makrnadsföring, det är ju säkert tillåtet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

"Vi hinner således inte läsa varje motivering"

Det är alltså inte möjligt för alla som deltar att vinna, alltså falsk information makrnadsföring, det är ju säkert tillåtet...

Det är väl så de flesta tävlingar fungerar.
Man hugger ett antal och den med bäst motivering av dessa vinner.
Motiveringen fungerar som utslagsfråga och måste finnas
med för att det skall räknas som tävling och inte lotteri.

Permalänk
Medlem

Alla kan ju vinna eftersom de som jag fattar beskrivningen drar ett antal från hela högen och låter bästa motivering bland dom vinna. Det är ok tycker jag, inte ett rent lotteri utan lite skicklighet också. Så har man en bra motivering är det bara att skicka in den igen och hålla tummarna.

Permalänk

Jag har aldrig haft några probs med dustin, fick ett par creative hörlurar av tjejen i julklapp förra året, dem gick sönder i augusti, mailade o woffs, 2 dagar senare hade jag ett par andra 7.1 lurar på posten. behövde inte ens skicka in mina lurar, det kallar jag service!!! Sen när man beställder, sakerna går ju iväg direkt tillskillnad från vissa andra..

undrar varför ni inte kan ha någon sorts rabatt för oss här på sweclockers..vore ju super o skulle locka många fler!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag vill bara säga det att ni har en hel del finfina priser på era produkter, speciellt för oss studenter. Därimot har jag lite kritik att ger er, och det är att eran hemsidas sökfunktion, och dess filter är mer eller mindre värdelöst.

Jag har funnit det näst intill omöjligt att hitta något på eran hemsida om jag inte vet exakt vad jag är ute efter.

Till exempel sökte jag just nu på USB 3.0 minnen, men det finns inget filter som filterar mellan 2.0 och 3.0. Andra exempel är om man letar grafikkort, moderkort och allt sådant. Det är en enda röra om man som sagt inte vet exakt vad man ska ha utan snarare är och "Letar bland olika märken".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

Jag har aldrig haft några probs med dustin, fick ett par creative hörlurar av tjejen i julklapp förra året, dem gick sönder i augusti, mailade o woffs, 2 dagar senare hade jag ett par andra 7.1 lurar på posten. behövde inte ens skicka in mina lurar, det kallar jag service!!! Sen när man beställder, sakerna går ju iväg direkt tillskillnad från vissa andra..

undrar varför ni inte kan ha någon sorts rabatt för oss här på sweclockers..vore ju super o skulle locka många fler!

Kul att höra att du har en positiv upplevelse av att handla av oss, beträffande Sweclockers rabatt så har vi i dagsläget tyvärr inte det, men vi har ett etablerat rabattsystem för alla studenter

Skrivet av Atlas Tasume:

Hejsan!

Jag vill bara säga det att ni har en hel del finfina priser på era produkter, speciellt för oss studenter. Därimot har jag lite kritik att ger er, och det är att eran hemsidas sökfunktion, och dess filter är mer eller mindre värdelöst.

Jag har funnit det näst intill omöjligt att hitta något på eran hemsida om jag inte vet exakt vad jag är ute efter.

Till exempel sökte jag just nu på USB 3.0 minnen, men det finns inget filter som filterar mellan 2.0 och 3.0. Andra exempel är om man letar grafikkort, moderkort och allt sådant. Det är en enda röra om man som sagt inte vet exakt vad man ska ha utan snarare är och "Letar bland olika märken".

Tack för inputen, jag vidarebefordrar dina åsikter till våran webmaster.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Någon som har presentkod eller liknande för att få gratis frakt hos dustinhome.se ?
Glömde beställa en hdmi adapter + extra kabel , lite surt att betala 59kr i frakt igen

Permalänk

Hej!

Kommer med en till fråga! Kommer ni att ta in dessa?

Visa signatur

"I'm gonna tolerate and love the SHIT out of you!"

Permalänk

Hej
Jag undrar vad studentrabatten för antec p280(http://www.dustinhome.se/antec-performance-one-p280-xl-atx/pr...) ligger på, alltså vad blir slutpriset? Har ännu inte registrerat mig men vill veta om det e lönt innan jag gör det

Permalänk
Skrivet av WierdOfDooM:

Hej!

Kommer med en till fråga! Kommer ni att ta in dessa?

Det är tyvärr inget vi verkar kunna få tag på i dagsläget

@Kiddy & xigmatek asgard : Den typen av frågor passar nog bättre i ex. vis denna tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1064668-hur...

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Hej
Jag undrar vad studentrabatten för antec p280(http://www.dustinhome.se/antec-performance-one-p280-xl-atx/pr...) ligger på, alltså vad blir slutpriset? Har ännu inte registrerat mig men vill veta om det e lönt innan jag gör det

1190kr.

Permalänk
Medlem

Min senaste retur till Dustin är ett klockrent exempel på varför jag alltid väljer dom om möjligt.

Skickade in en TV i måndags, utgången garanti, men ursprungsfel, så räknade med att det kanske tar ett tag att konstatera felet, samt att det är juletider osv, men icke, idag är en ny order redo med ersättnings-TV, fick den jag ville ha mot mellanskillnad och den bör gå iväg imorrn, vilket betyder att jag har en ny på 5 dagar om Posten inte är alltför nerslöade av julkort och sånt. Jag kan inte tänka mig att det hade gått ens i närheten lika snabbt och smidigt på andra ställen, från egna erfarenheter av väldigt många onlinebutiker. Dessutom har deras forumrepresentant svarat väldigt snabbt och bra på samtliga frågor. Klockrent Dustin, tack igen!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Blir det nån julklappsutdelning i år?

Den här motiveringsgrejen var ju en kul idé.. men för oss som kanske är dålig på att motivera på ett bra sätt är ju rätt screwed

Är ju tradition med julklappsutdelning! Tro inte ni slipper undan!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Blir det nån julklappsutdelning i år?

Den här motiveringsgrejen var ju en kul idé.. men för oss som kanske är dålig på att motivera på ett bra sätt är ju rätt screwed

Är ju tradition med julklappsutdelning! Tro inte ni slipper undan!

Det har diskuterats hos oss även i år, det senaste jag hörde var att det inte blir någon julklappsutdelning utan att vi "enbart" kör på vinn din julklappstävlingen. Men vem vet, de har ändrat sig i sista sekunden förut, så det är bara att avvakta och se

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Det är förvisso trevligt med vinn din julklapp tävlingen, men den är ju på intet sätt en ersättare för Gratis Julklappstävlingen som blivit en mycket stor Jultradition bland alla nördar på nätet. Att ta bort den vore ju i paritet med om SVT tog bort Kalle Anka och Karl Bertil Jonson på självaste doppare-dan, det går ju inte för sig.

Marknadsföringseffekten för Dustin i förhållande till kostnaden är ju helt briljant, jag skulle vilja hävda att er Julklappstävling som ni haft de senaste 4 åren är det bästa marknadsföringsknepet i Sverige som jag någonsin skådat om man ser det rent kalkylmässigt. Jag som studerat marknadsföring är mycket imponerad av iden. Tänk själva ni har fått tusentals människor att ändra sitt beteende på självaste Julafton och få folk att vid sidan av julmaten, Kalle Anka, julklappsutdelning samt fan och hans moster även sitta framför sina datorer och häcka på er hemsida. Er Julklappsutdelning har bland många blivit lika självklar som dessa andra jultraditioner. Inser ni inte detta? Den som kom på detta borde fått något pris tycker man!

Vad kostar en helsides-annons i Aftonbladet?, en sådan är ju mycket sämre marknadsföringsmässigt än er julklappstävling när det gäller att skapa en god känsla för varumärket Dustin samt en framtida kundrelation. Man skulle nog behöva annonsera åtskilliga gånger för mångmiljonbelopp för att uppnå en liknande effekt.

Julklappstävlingen genererar ju en buzz som pågår under ganska lång tid. Från några dagar förre då folk värmer upp sen under själva Julafton och även efteråt ända in i början av Januari då folk sysslar med att spekulera i vad de kommer att få samt sen avslöjar vad de fick.

Hoppas ni inser vad ni ställt till med och värnar den här traditionen som ni skapat med Gratis Julklappsstävlingen på självaste Julafton!

Vore ett stort avbräck för alla oss nördrar om ni ställde in den.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag är glad om de slutar med den. Åtminstone i den form den haft senaste åren där de haft ett gäng julklappar varje timma. Mycket bättre när det var alla på en gång, fick man ingen då så behövde man i alla fall inte sitta och uppdatera sidan i timmar för att få chans på något.