Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II sladdar

Permalänk
Medlem

Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II sladdar

Hej!

Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II drivs av två 8-pins PCIe-kablar. Jag såg någonstans någon som skrev att det bara ingick en sladd.
Stämmer detta? Mitt grafikkort anländer idag, måste jag springa iväg och köpa en kabel till?

Edit:
Kan kanske passa på att fråga detta också, trots att det är grafikkortsforumet:
Går det bra att koppla in en skärm med en DVI-HDMI-kabel? Alltså DVI i skärmen och HDMI i grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Du får inte med någon pci-e sladd. De ska du ha från nätagget. På din andra fråga är svaret ja det funkar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Nätagg: Corsair GS700w | Moderkort: Asus P8Z68 V-Pro Gen 3 | Processor: 2500k | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Vengeance 16gb (4x4gb) CL9 1600Mhz | SSD: Intel 320 120gb |HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3 |

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Så jag får alla sladdar med i ett Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balper:

Hej!

Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II drivs av två 8-pins PCIe-kablar. Jag såg någonstans någon som skrev att det bara ingick en sladd.
Stämmer detta? Mitt grafikkort anländer idag, måste jag springa iväg och köpa en kabel till?

Edit:
Kan kanske passa på att fråga detta också, trots att det är grafikkortsforumet:
Går det bra att koppla in en skärm med en DVI-HDMI-kabel? Alltså DVI i skärmen och HDMI i grafikkortet.

1) Om du har 1x 8pin PCI-e och 2x 6pin PCI-e så kan du köra kortet med medföljande adapter.
2) Ja, det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balper:

Tack för svaret!

Så jag får alla sladdar med i ett Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS?

ja

Permalänk
Medlem

Så bra, då är allt lugnt. Tack för snabba svar.

Permalänk
Medlem

Saxat från fractal desgins hemsida för din PSU:

Modular cables

2x PCI-express 8-pin(6+2) cable, each 45cm long
1x SATA cable, 4 connectors, total 95cm long
1x SATA cable, 4 connectors, total 80cm long
1x Molex 4-pin cable, 4 connectors, total 95cm long
1x Molex 4-pin cable, 4 connectors, total 80cm long
1x Molex 4-pin/Floppy cable, 2+1 connectors, total 65cm long

Inga problem att ansluta Ett grafikkort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Ja, först tänkte jag att det inte var några problem alls, sen läste jag en tråd (här på SC tror jag) där någon skrev att han fick köpa en extra kabel för att koppla in just detta grafikkortet. Han verkade vara ute och cykla då :P.