Har blivit falskt anklagad, vad skall jag göra?

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Förstår säljarens argument.
Att köpa en smartphone och inte använda nättjänster är ganska bortkastat.

Hade väl räckt att säga att du redan har?

kontantkort från comviq har fri surf varför ta abonnemang ? Känns som bortkastad månads kostnad.
Dom lurade på syrran med abonnemang även att hon redan hade fri surf på sitt kontantkort.
När vi var där uppe och skulle säga upp det samma dag med ångerrätt så säger säljaren att det inte går, Även att vi ringde till abonnemang företaget innan vi åkte till elgiganten. Och dom sa att det gick använda ångerrätten och säga upp abonnemanget.
Efter 10 minuter så gav säljaren upp och var jätte otrevlig och sådant, så då sa jag att vi även lämnar tillbaka telefonen och köper den på mediamarkt med prisgaranti istället så det var det vi gjorde.

Sen så tror jag dom får en viss % per abonnemang dom lurar på kunder.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Alltid lika intressant när såna här ämnen tas upp!
Kör väl med den klassiska mening; stå på dig! Och även den här;
"kunden har alltid rätt"

Skickades från m.sweclockers.com

Den meningen gäller inte alltid i dagens samhälle skulle jag vilja hävda

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrd:

Man kan alltid lösa allt genom o vara den högljudda kunden som vrålar över hela butiken o skapar uppmärksamhet de inte vill ha.Knepet är att vara högljudd på rätt sätt

Hur är man högljudd på rätt sätt? Min erfarenhet är att högljudda kunder får sämre bemötande. Oavsett om de är det på "rätt" sätt.

Skrivet av Blow:

Var samsung-förseglingen bruten när du köpte telefonen?
I så fall tror jag inte samsung kan hjälpa dig. Står klart och tydligt på klisterlappen att man inte ska acceptera den om den är bruten.

Absolut, men alla kontrollerar inte klisterlappen.

Skrivet av CitroFrukten:

Sen så tror jag dom får en viss % per abonnemang dom lurar på kunder.

Jag kan inte svara för Elgiganten, men alla kedjor får inte ersättning för abonnemang.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

"kunden har alltid rätt"

Ja, jo, så är det nog...
http://notalwaysright.com/
Varning: inte riktigt tvtropes-klass, men inte långt ifrån...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Hur är man högljudd på rätt sätt? Min erfarenhet är att högljudda kunder får sämre bemötande. Oavsett om de är det på "rätt" sätt.

Det är det som är knepet man får finlira mellan volymen snuten hämtar dej strax till nu börjar det samlas en folkmassa runt oss
Jag lyckas iaf för det mesta men så är jag en stor fet högljudd obstinat jäv**

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delreich:

Ja, jo, så är det nog...
http://notalwaysright.com/
Varning: inte riktigt tvtropes-klass, men inte långt ifrån...

Märkte nu att det inte gick i citera flera inlägg när man använder mobil versionen... Men detta gäller även dig Batman!
Hade ingen ork å fylla i, men teoretisk sätt så gäller den meningen men vissa personer utnyttjar den priviligern och passar på och få en ny även fast det var dom som förstörde objektet själva! Så att man kan väl säga med andra att den meningen inte gäller i dagens samhälle dessvärre.
Men för TS så gäller det att ha en stark bevisbörden trots att det är ord mot ord.
Kanske måste säga det men jag är ingen jurist men därimot vill jag bli en!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har slutat handla på Elgiganten just pga av att de ompaketerar varor efter deras öppet köp-garanti. Har vid de två senaste tillfällena jag handlat där fått en ompaketerad xbox 360 där en tidigare användares information låg kvar samt en telefon där en annan användares användarprofil och telefonnummer låg kvar. Det var bara traska tillbaka och lämna in mot pengarna tillbaka.
Idag när jag ska köpa elektronik tex TV, telefon osv så klämmer jag och tittar på produkten i butik och sedan beställer från nätet.

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Förstår inte varför Elgiganten ska ringa Samsung, knappast de som sålt telefonen till Elgiganten.

Jomen då har Elgiganten något att göra det närmaste halvåret. Notera att "ringa Samsung" betyder "låta telefonen samla damm på lagret medan vi inte gör nånting annat än att vänta på att du ska tröttna".

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Man blir ju arg bara man läser ditt inlägg. Vissa personer borde inte få jobba i servis yrken.
Jag hade lätt snackat med hans chef, om han nu inte velat hjälpa mig.. Sen gör det inget om man låter riktigt irriterad med..

Som tidigare personer nämnt.. Så låter det som att elgiganten lagt telefonen i fel låda eller något. Har svårt att tro att samsung har något med saken att göra.

I värsta fall hade jag ringt till samsung och frågat dom hur detta fenomen ens är möjligt..
Någon ska helt enkelt fixa problemet till dig. Det gäller bara att hitta den personen

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrd:

Det är det som är knepet man får finlira mellan volymen snuten hämtar dej strax till nu börjar det samlas en folkmassa runt oss
Jag lyckas iaf för det mesta men så är jag en stor fet högljudd obstinat jäv**

Jag förstår. Du hade då inte fått någon vidare hjälp om jag hade vart en säljare i alla fall. Självfallet kan man vara upprörd, men att stå och gorma hjälper inte. Det är ofta inte säljarens fel, men många verkar leva i illfarelsen att säljare är dumma i huvudet och förtjänar lite skäll varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Bevisbördan ligger hos säljaren, han måste kunna bevisa att du gjort fel annars ska de bara fixa o hålla käft

Läs om konsumentköplagen här:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkopl...

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av meandra:

Bevisbördan ligger hos säljaren, han måste kunna bevisa att du gjort fel annars ska de bara fixa o hålla käft

Läs om konsumentköplagen här:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkopl...

Fast i detta fall är det lätt för säljaren att bevisa kundens fel i och med att serienumren inte stämmer.

Observera att jag INTE insinuerar att TS har gjort något fel, jag bara poängterar att KKL inte riktigt kan tillämpas i detta fall (enligt mig). Dock ska självfallet Elgiganten eller annan berörd part lösa problemet åt TS, utan tvekan.

Antingen är det Elgiganten som packat om telefonen eller så kan det ha skett hos distributören.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Märkte nu att det inte gick i citera flera inlägg när man använder mobil versionen... Men detta gäller även dig Batman!
Hade ingen ork å fylla i, men teoretisk sätt så gäller den meningen men vissa personer utnyttjar den priviligern och passar på och få en ny även fast det var dom som förstörde objektet själva! Så att man kan väl säga med andra att den meningen inte gäller i dagens samhälle dessvärre.
Men för TS så gäller det att ha en stark bevisbörden trots att det är ord mot ord.
Kanske måste säga det men jag är ingen jurist men därimot vill jag bli en!

Skickades från m.sweclockers.com

Inget ont mot TS, jag tror fullända på hans berättelse då jag har vart med om ett "liknande" ärende själv, inte riktigt men det var ord mot ord med försäljaren kan man säga. Och även fast jag hade rätt från början, vilket kunde intygas från mina föräldrar bla. vart det en lång och framför allt utdragen process, och jag fick rätt till slut. Jag märkte i efterhand att jag kanske inte hade världens bästa framtoning och bemötande mot säljaren och personalen, dels därför att jag inte fick nån respons eller tro i mitt ärende från dom. Idag jobbar jag själv med kunder på ett sätt och märker att det är fruktansvärt många som hela tiden försöker utnyttja ens tjänster på ett eller annat sätt, så på så vis kan jag förstå säljaren i TS ärende...även om jag till fullo tror på hans story. Så nej, tyvärr. Jag tycker att det är en bedömningsfråga, det är olika från fall till fall.
Notera att detta är min åsikt, och ingen annans davidaxelsson!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Inget ont mot TS, jag tror fullända på hans berättelse då jag har vart med om ett "liknande" ärende själv, inte riktigt men det var ord mot ord med försäljaren kan man säga. Och även fast jag hade rätt från början, vilket kunde intygas från mina föräldrar bla. vart det en lång och framför allt utdragen process, och jag fick rätt till slut. Jag märkte i efterhand att jag kanske inte hade världens bästa framtoning och bemötande mot säljaren och personalen, dels därför att jag inte fick nån respons eller tro i mitt ärende från dom. Idag jobbar jag själv med kunder på ett sätt och märker att det är fruktansvärt många som hela tiden försöker utnyttja ens tjänster på ett eller annat sätt, så på så vis kan jag förstå säljaren i TS ärende...även om jag till fullo tror på hans story. Så nej, tyvärr. Jag tycker att det är en bedömningsfråga, det är olika från fall till fall.
Notera att detta är min åsikt, och ingen annans davidaxelsson!

Jo det är synd att det finns sådana personer...
Det skulle bli väldigt intressant om den motsatta parten skulle komma in och ge sin del av händelsen, det finns nästan alltid två sidor av en berättelse!
Så att visst jag förstår varför säljare kan var lite subjektiva ibland när man kommer tillbaka med vara som inte funkar eller dylikt, det är nog bra många miljoner kronor varje år som IT-branschen går miste om pga av lurendrejeri er eller vad det heter. Det har även hänt här på sweclockers någon gång att försäljaren har tagit kontakt med kunden här på SC (i form av inlägg i den skapande tråden) och faktiskt gjort allting rätt. Sen beror det också på hur snäll "goodwill" dom har!
Men det här angår inte dig som sagt TS, bara lite allmän kunskap/diskussion om ett ämne som är väldigt känsligt!
Hur har det gått föresten, löste det sig?

Permalänk
Medlem

Köpte också en Galaxy S2 på kissgiganten och min hemknapp sitter också löst, åkte dit ( 3 mil) och frågade om dom ska vara såhär. Då tog service killen min telefon och gick bort och jämförde med deras demo-telefon *suck* och tyckte att det inte var några problem alls med min telefon. Sen sa han att jag kunde få skicka in den till samsung , men om dom på samsung inte heller tyckte det var fel så skulle jag få betalat över 1000 kr i service-avgift osv ...

Så nu har jag vänt mig vid min lösa knapp men annars så är ju telefonen i sig grym

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Jo det är synd att det finns sådana personer...
Det skulle bli väldigt intressant om den motsatta parten skulle komma in och ge sin del av händelsen, det finns nästan alltid två sidor av en berättelse!
Så att visst jag förstår varför säljare kan var lite subjektiva ibland när man kommer tillbaka med vara som inte funkar eller dylikt, det är nog bra många miljoner kronor varje år som IT-branschen går miste om pga av lurendrejeri er eller vad det heter. Det har även hänt här på sweclockers någon gång att försäljaren har tagit kontakt med kunden här på SC (i form av inlägg i den skapande tråden) och faktiskt gjort allting rätt. Sen beror det också på hur snäll "goodwill" dom har!
Men det här angår inte dig som sagt TS, bara lite allmän kunskap/diskussion om ett ämne som är väldigt känsligt!
Hur har det gått föresten, löste det sig?

Jo, det är sant. Mitt ärende? Jo, det löste sig, det hela handlade om att jag fick under 1 år betala för en försäkring på ett mobilt bredband (som jag inte ens ägde/äger). Men jo, sant. Inte min eller våran angelägenhet, utan TS som sagt.
Hoppas TS får sitt fal/ärende löst. No hard feelings

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Liten uppdatering:
Har läst alla kommentarer, och jag förstår fullkomligt att säljarna måste vara hårde, men det som gjorde mig upprörd, var att han stod där och hånade mig medans jag inte visste om jag skulle fortsätta eller bara ta telefonen och ge mig iväg, eftersom jag kan till 100% säga att han inte hade något intresse att hjälpa mig, ja menar, han stod där och väntade på att jag skulle gå, såg det ut som.

Jag har heller inte fått svar från dom, trots att de lovade att höra av sig om hur de skulle gå vidare. Jag tror nog att jag får skriva ett inlägg på fairshopping och se om det hjälper på det viset, men det tvivlar jag på. För mig spelar det ingen större roll längre, eftersom jag gav Morsan min telefon och jag sitter nu med en gammal Sony Ericsson, tills jag får detta ordnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Jag förstår. Du hade då inte fått någon vidare hjälp om jag hade vart en säljare i alla fall. Självfallet kan man vara upprörd, men att stå och gorma hjälper inte. Det är ofta inte säljarens fel, men många verkar leva i illfarelsen att säljare är dumma i huvudet och förtjänar lite skäll varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Där finliret kommer in, märker man att det är en dryg snubbe som står o småflinar åt att man är upprörd så är det en sak.Om det är en säljare som faktiskt försöker hjälpa dej så är det en annan och därefter får säljaren olika bemötande från mej iaf.Man får ju vara lite människokännare och inte bara vråla loss det fungerar inte.Jag har råkat ut för min beskärda del av konsumentdumhet så man har åkt på en blåsning då det är svårt o bevisa rätt och fel.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Liten uppdatering:
Har läst alla kommentarer, och jag förstår fullkomligt att säljarna måste vara hårde, men det som gjorde mig upprörd, var att han stod där och hånade mig medans jag inte visste om jag skulle fortsätta eller bara ta telefonen och ge mig iväg, eftersom jag kan till 100% säga att han inte hade något intresse att hjälpa mig, ja menar, han stod där och väntade på att jag skulle gå, såg det ut som.

Jag har heller inte fått svar från dom, trots att de lovade att höra av sig om hur de skulle gå vidare. Jag tror nog att jag får skriva ett inlägg på fairshopping och se om det hjälper på det viset, men det tvivlar jag på. För mig spelar det ingen större roll längre, eftersom jag gav Morsan min telefon och jag sitter nu med en gammal Sony Ericsson, tills jag får detta ordnat.

Hoppas att det löser sig till din fördel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Lärdom: det finns anledningar till att folk inte handlar på de stora elektronikvaruhusen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är underligt att de kollar att serienummret stämmer överens telefon/låda när man precis har köpt telefonen. Får känslan av att de visste att de gjort en swap.
Annars kan du hu säga att du behåller lådan med fel serienummer och ber dem byta ut telefonen då den har rätt serienummer

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av xrim:

Själv tycker jag att det är underligt att de kollar att serienummret stämmer överens telefon/låda när man precis har köpt telefonen. Får känslan av att de visste att de gjort en swap.

Inte det minsta underligt, det kollas alltid vid en DOA.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Som jag fattat det: Säljaren har sålt en telefon till dig som det är fel på. När du samma dag som du köpte den försöker reklamera den så säger säljaren att telefonen du försöker reklamera inte är den som dom sålt till dig med motiveringen att serienumren på kartongen och telefonen inte matchar.

Jag förstå att dom knotar, men jag kan inte se att dom för den sakens skull kan neka dig reklamationen. Även om det kan vara så att du bytt ut den så kan det ju lika gärna bero på en ompaketering där dom förväxlat enheterna, eller ett paketeringsfel i fabrik.

Jag antar att man som kund har en viss undersökningsplikt, men jag är tveksam till att man är skyldig att kontrollera att serienumret är korrekt på alla ställen. Mitt tips är att du vänder dig till konsumentvägledaren i din kommun för att få råd.

En sak jag undrar över är, vad står det på kvittot/garantibeviset? Står det något serienummer nedskrivet där? Om det inte står något där faller ju hela deras argument. Det är ju telefonen du reklamerar, inte kartongen! Fast om det inte står något serienummer på kvittot så kan du ju passa på att reklamera kartongen också

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

serienr på ditt kvitto, samma som kartongen eller mobilen?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triskelon1:

serienr på ditt kvitto, samma som kartongen eller mobilen?

Säkert samma som på kartongen, dom brukar bara scanna bar coden på kartongen också åker IMEI numret dit på kvittot.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Det händer, tydligen har en del fått t ex telefoner som står som sålda i Hongkong i boxar som sålts i Sverige. Då inte från Samsung men ändå det är samma skit i hela branschen. Det blir fel och nog kan och ska och löser leverantörerna det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Ren chansning här, är din operatör Telenor? Drygare fanskap till personal får man tyvärr leta efter.

Lite Off topic: Ja jag håller med. Jag gick in på en Tele"!#"¤¤% butik och möttes av ett vänligt "sälj-leende". När jag frågade om han visste ifall han eller någon annan sålde en mobilväska avsett att ha i sitt skärp så blir han sur och totalt ointresserad och sa:

-"Jag vet inte >.<", varpå jag försökte ställa en annan följdfråga varpå han snoppar av mig mitt i meningen och säger
-"Jag vet lika LITE som Du" --> [om du ska ha hjälp här, får du göra som katoliken, gå ner på knä och suga "Telenor-klubba" för att få hjälp med något annat än våra produkter!]

Följaktligen så gick jag iväg eftersom jag inte ville gå ner på knä och "be"...:P (Inte är jag katolik heller:D)...

En annan gång skulle jag "reklamera"/få ett fel åtgärdat. Kundtjänst var inte intresserade utan skyllde på något och hänvisade mig till att gå till butik. Jag säger då till kundtjänst att: "De [i butiken] kommer bara hänvisa mig till kundtjänst", men nej, jag skulle knalla iväg till en Telenorbutik. Väl i butiken...JAJJAMÄNSAN dom hänvisar till kundtjänst [med en sur attityd av typen: "Jag veta inget om du inte pengar komPIS, men du pengar om har, jag veta allt kompis"] :S och jag får då ringa kundtjänst som hänvisar mig till butik...xD:/ Jag säger att jag står i butiken...hon på kundtjänst suckar och ber mig vänta [ett BRA tag] men tillslut så löste sig allt...men tid tog det. Telenor's medarbetare kanske har evigt liv?;) Då de tar så god tid på sig menar jag!!:DxD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!