Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Kommer vi alla in imorgon så finns det en gud! Jag, liksom väldigt få, kommer faktiskt spela Republic. En Jedi Knight (Sentinel) påväg. Kommer bli en sjukt galen resa förhoppningsvis. Har spelat två betahelger och verkligen gillat det, så det kommer nog inga överraskningar som kan göra det sämre på något sätt. Har lite svårt att ta in allt nytt då genren inte är den jag vanligen sitter med - MMORPG. Men kommer nog gå bra!

Förövrigt så verkar det som ett jäkla sug efter spelet och tror på att det kommer bli riktigt stort, större än vad det redan är vill säga.

Permalänk
Skrivet av SirSkitz:

Kommer vi alla in imorgon så finns det en gud! Jag, liksom väldigt få, kommer faktiskt spela Republic. En Jedi Knight (Sentinel) påväg. Kommer bli en sjukt galen resa förhoppningsvis. Har spelat två betahelger och verkligen gillat det, så det kommer nog inga överraskningar som kan göra det sämre på något sätt. Har lite svårt att ta in allt nytt då genren inte är den jag vanligen sitter med - MMORPG. Men kommer nog gå bra!

Förövrigt så verkar det som ett jäkla sug efter spelet och tror på att det kommer bli riktigt stort, större än vad det redan är vill säga.

Tror jag kommer in på fredag, ska spela Jedi Knight eller Smuggler Gunslinger som main, de andra blir off
Får hoppas köerna på bloodworthy inte är för packad

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Senaste från Stephen Reid!

Citat:

A quick update on today's invites, and a little preview of tomorrow.

Today, we invited people who had pre-ordered up to the very beginning of October (roughly). Tomorrow, we're going to be inviting the same number of people again; that will take us up to the last week or so of November. On Friday, we'll be inviting even more, and we'll give you an update on that tomorrow.

You'll see more servers coming online tomorrow (not necessarily all of those listed on the Server Status page, though) and almost certainly there will be some queuing. That was always expected. As a reminder, our plan here is to maintain healthy server populations post launch, and during the excitement of launch that will mean queues. That said, we'll be working hard to keep those queues reasonable.

We'll check back in tomorrow with another update.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem

Sitter här, trött och tycker detta inlägg på BH/Merc tråden på swtor.com om "kroppstorlekar" var roligt........

"Go 4 or go home. Was planning on being 4 from the start and then I saw my guild get assigned to the server "The Fatman" and couldn't stop laughing."

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Bioware tar en 18h paus nu.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

jag blir lite ledsen när det inte ens syns på mitt account att jag har löst in min kod. Testar igen, då säger den att koden är fel =( Någon annan som råkat ut för detta? Fick min kod nu i dec

ja, hade det felet också. Kontakta supporten, det är rätt många som råkat ut för det där.

fick detta svar efter 1½ vecka men förhoppningsvis så har dom betat av det mesta av backloggen nu.

"We will be in contact with your retailer to avoid this problem from happening again, but to resolve the issue at hand I have manually entered the Pre-Order code to your account.

Please do not be concerned if when going into the ‘My Account’ section the edition listed there is incorrect. When you receive your product code at launch and apply this to your account you will then be granted the in-game items that are associated with the version that you have purchased.

You will get an email to let you know when your Early Game Access will begin.

We hope that this resolves your issue, however if you are still experiencing the issue please reply to this mail for further investigation.

We apologize for any inconvenience this issue may have caused."

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Senaste från Stephen Reid!

Det där låter ju underbart! Kommer jag förmodligen få spela imorgon. Annars, på fredag. I vilket fall riktigt nära nu.

Har fortfarande inte en aning om vilken server jag skall spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Senaste från Stephen Reid!

Så fredag för min del då, bokade slutet av nov.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Angående ryktet som har spridits både här och på andra ställen om att vissa personer är redan level 50 pga exploit i PVP warzones. Detta skrevs av Stephen Reid kl 00:58 inatt:

Citat:

This is not the full update, yet - I'd like Gabe Amatangelo to weigh in. There is one important thing to note, however.

No-one is 'exploiting' this aspect of the game. We have looked at the metrics across every server, and no-one is earning an unusual amount of experience from PvP Warzones. In fact, when looking at the top-level players in the entire game, they are gaining XP fastest from completing quests. Also as of this morning, our top player on all servers was not in the 30-40 level range. They probably are now, but then they've been playing a lot - and gaining the bulk of their XP from normal quests.

In other words, whoever started this rumor was either confused or deliberately trying to start confusion.

Like I said, I'm tracking down Gabe to talk more about how Warzone XP is allocated and the design decisions behind it. Right now, however, we do not see this as an exploit. In simple terms, a player can gain more XP in the same period of time from normal play than from doing this.

More when I track down Gabe and nail him to a keyboard.

Som jag trodde så är detta bara ett rykte som har florerat. Enligt Bioware (som har kollat i alla databaser på alla servrar) så finns det ingen som har nått level 50. Igår så var det folk som nådde över 30 men det är via vanligt questande och inte via någon exploit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Förlåt men, utifrån vad du skrivit i tråden hittils framstår du som antingen väldigt naiv eller ett troll. Jag antog det första, du får ursäkta om jag tog fel.

Hursomhelst; det finns ingen anledning att tro att bioware konspirerar mot dig bara för att någon random person på ett forum skriver att de reggade i december och kommit in. Det ligger heller inte i någons intresse att du ska skräpar ner denna tråden med sånna icke-bekräftade påståenden utan bidrar bara till att sänka standarden här.

Jag har aldrig antytt att bioware konspirerar, detta är min kompis som har kommit in, roligt för han.
Och det är väl ändå av intresse då folk har redan skrivat att dom reggade x och kom in på någon av wavesen.

Det är ju tyvärr ett sånt här inlägg som "skräpar" ner värst.
"JAG BRYR MIG INTE MEN DU HAR FEL OCH GÖR FEL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

• Space Combat – We will continue to add missions to the space game. We also have a special project going on right now that will expand space gameplay in a significant way... for now the details will have to remain under wraps.

Star Wars Battlefront style...make it fucking happen!

Permalänk
Medlem

men sluta jiddra om det där nu, snälla. vad spelar det för roll om det är sant eller inte. Hur skulle världen se ut om man var tvungen att komma med bevis för varje liten grej. Om det är något som skräpar ner forumen så är det när man gör en stor sak av en bagatell..

Bilden jag fått är att förbokningssystemet fungerat lite sisådär.. har hans kompis kommit med tidigare än han skulle så, ja, jag finner det inte helt orimligt att det strulat lite till hans fördel..

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Hmm supporten verkar inte helt 100% imo.

Jag har problem med min secret question sedan jag för betan skrev in en av de sq lite hastigt, jag spelade betan och så utan problem, sen preordra jag och redeema min pre acess nyckel på mitt account, några dagar senare så var jag utloggad och skulle logga in då frågar den mig "What is the last name of your best man?" (Jag är inte gift) Detta är den enda frågan som den frågar hela tiden, kan varken logga in på launchern eller på hemsidan. Jag tror jag skriver in rätt som jag skrev men verkar endå inte funka.

Så jag försökte kontakta dem via mail, jag fick mail att de inte kunde göra något via mail, att jag var tvungen att ringa dem för hjälp med secret question. Hmm, okej, tänkte jag.

Nån dag senare ringer jag upp via telefon, (de har endast internationell telefonsupport) Så jag kom i kö, satt i kön i ca 15min då min mobil la på eftersom mitt kontantkort på 100kr tog slut. (100kr för 15mins kö och jag måste sätta mig i kö igen om jag vill snacka med dem!)

Jag mailar en massa med dem men de fortsätter ge mig länken till att resetta password när jag inte har problem med mitt password.

Jag får sedan en reply av en support att jag ska fotografera mitt ID och skriva lite info. Efter nån dag får jag ett mail med en länk till att resetta password.

Så här sitter man, utan att kunna logga in, och betalt över 100kr för att sitta i kö för ingenting, lite frusterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Ah surt :/ du bekräftade faktiskt något som jag varit orolig för.. att man måste betala utlandstaxa när man sitter i kö till supporten. Det där önskar jag dom kunde fixa. inte ok att man som du ska behöva betala 100kr bara för att sitta i kö i en kvart.

Blir till att ringa via skype för min del om det blir aktuellt.
edit: men hjälpte det inte att reseta lösenordet?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Ah surt :/ du bekräftade faktiskt något som jag varit orolig för.. att man måste betala utlandstaxa när man sitter i kö till supporten. Det där önskar jag dom kunde fixa. inte ok att man som du ska behöva betala 100kr bara för att sitta i kö i en kvart.

Blir till att ringa via skype för min del om det blir aktuellt.
edit: men hjälpte det inte att reseta lösenordet?

Nej, resettat lösenordet flertals gånger, den frågar fortfarande samma fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Nej, resettat lösenordet flertals gånger, den frågar fortfarande samma fråga.

Hade samma problem under beta fasen, den frågade och jag gav rätt svar, "FEL!".
Dock så var det känt att deras databaser var totalt fuckade under 2v tid.
Folk fick inte sitt glömda lösenord m.m.

Kan du logga in via clienten?

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt sugen på att spela!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade samma problem under beta fasen, den frågade och jag gav rätt svar, "FEL!".
Dock så var det känt att deras databaser var totalt fuckade under 2v tid.
Folk fick inte sitt glömda lösenord m.m.

Kan du logga in via clienten?

Nix det kan jag inte, så har inte möjlighet att preloada ens =/

Permalänk
Medlem

tror du måste ringa supporten om du inte kan komma på vad du skrev. testa att använda skype. kollade precis på prislistan och det verkar bara kosta 18 öre minuten till storbrittanien.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Konsolgrävare

Är det säkert att skriva in sin product registration code på sitt konto på SWTOR.com nu? det var väll typ buggar och problem med det förut?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett om någon skrivit om detta så jag tar upp det. Nu är det såhär att jag undrar ifall det är möjligt att få ut sina 30 dagar utan att dra 120kr från kortet då jag har det lite knapert i min ekonomi för tillfället. Någon som vet något om detta?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX, INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155, ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB, CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ, CORSAIR AX 750W Gold 80+ Modular, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE, WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 750GB 7200RPM SATA/600 64MB, SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART, Windows 7 Home Premium 64-bit SWE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eskils:

Jag har inte sett om någon skrivit om detta så jag tar upp det. Nu är det såhär att jag undrar ifall det är möjligt att få ut sina 30 dagar utan att dra 120kr från kortet då jag har det lite knapert i min ekonomi för tillfället. Någon som vet något om detta?

Det fungerar utan problem.

Man aktiverar kontot, då är det tänkt att summan ska dras från ens konto efter de 30 dagar som ingår i spelet.
Så om man kör cancel under den tiden så kommer inte summan att dras men kontot kommer att frysas när de 30 dagar har gått.
Sen är det bara att lägga till sitt kort när man vill betala och fortsätta och spela.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Det fungerar utan problem.

Man aktiverar kontot, då är det tänkt att summan ska dras från ens konto efter de 30 dagar som ingår i spelet.
Så om man kör cancel under den tiden så kommer inte summan att dras men kontot kommer att frysas när de 30 dagar har gått.
Sen är det bara att lägga till sitt kort när man vill betala och fortsätta och spela.

Soft, tack för en simpel men ändå noggrann förklaring. Då vet jag!

MVH

Visa signatur

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX, INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155, ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB, CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ, CORSAIR AX 750W Gold 80+ Modular, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE, WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 750GB 7200RPM SATA/600 64MB, SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART, Windows 7 Home Premium 64-bit SWE.

Permalänk
Medlem

Jag såg mycket fram emot det här spelet vid utannonseringen dock har jag inte läst mycket om det på senare tid och nu blev jag väldigt besviken.

Jag ville ha spelet tills jag läste att man har companions, jag vill spela MMORPG ensam och leva mig in i min karaktär inte ha några andra med mig, alla spel där man har companions oavsett om man kan välja att spela dem eller inte tilltalar mig inte, Skyrim och andra.spel kan jag välja att vara ensam.

Så jag blev lite sorgsen över detta, det var det som satte P för star Trek online för mig och nu händer det igen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

SWTOR The Old Republic
The first wave of Early Game Access emails have now been sent! We will let you know when the next wave goes out.
2 minutes ago

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att få bort den där galet störande säcurity-key saken som man fick med CE?Jag var ju dum nog att knyta den till mitt konto och nu måste jag bära med mig skiten överallt för att ens kunna logga in på forumen. För att inte tala om att det inte går att komma förbi launchern utan det så om jag vill lira hos någon jag känner och har glömt den är det kört.

Jag menar visst att det är extra säkerhet, men att man ska behöva släpa med sig den precis överallt är ju inte värt det.

Skrivet av som99:

Jag såg mycket fram emot det här spelet vid utannonseringen dock har jag inte läst mycket om det på senare tid och nu blev jag väldigt besviken.

Jag ville ha spelet tills jag läste att man har companions, jag vill spela MMORPG ensam och leva mig in i min karaktär inte ha några andra med mig, alla spel där man har companions oavsett om man kan välja att spela dem eller inte tilltalar mig inte, Skyrim och andra.spel kan jag välja att vara ensam.

Så jag blev lite sorgsen över detta, det var det som satte P för star Trek online för mig och nu händer det igen

Man kan skicka iväg sin companion och sen bara strunta i att summona dem igen. Problem solved.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Är det någon som vet om det går att få bort den där galet störande säcurity-key saken som man fick med CE?Jag var ju dum nog att knyta den till mitt konto och nu måste jag bära med mig skiten överallt för att ens kunna logga in på forumen. För att inte tala om att det inte går att komma förbi launchern utan det så om jag vill lira hos någon jag känner och har glömt den är det kört.

Jag menar visst att det är extra säkerhet, men att man ska behöva släpa med sig den precis överallt är ju inte värt det.

Man kan skicka iväg sin companion och sen bara strunta i att summona dem igen. Problem solved.

Jo men självklart måste det vara en klar nackdel att vara ensam när spelet bygger på companions?

Edit: skaffar man själv utrustning till sina companions och går dem upp i level i min takt oberoende om dem är med mig eller inte.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Är det någon som vet om det går att få bort den där galet störande säcurity-key saken som man fick med CE?Jag var ju dum nog att knyta den till mitt konto och nu måste jag bära med mig skiten överallt för att ens kunna logga in på forumen. För att inte tala om att det inte går att komma förbi launchern utan det så om jag vill lira hos någon jag känner och har glömt den är det kört.

Jag menar visst att det är extra säkerhet, men att man ska behöva släpa med sig den precis överallt är ju inte värt det.

Du borde kunna koppla bort den från ditt konto. Just nu så hittar jag inte att man kan göra det själv på hemsidan men jag gissar att det är funktionalitet som kommer läggas till. Vill du ta bort den genast kan du nog ta kontakt med Customer Service, om inte annat bara för att säga att du råkat tappa bort den .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

SWTOR The Old Republic
The first wave of Early Game Access emails have now been sent! We will let you know when the next wave goes out.
2 minutes ago

Någon info om vilka datum de handlar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoManski:

Någon info om vilka datum de handlar om?

Som jag har läst/sett på deras forum så har folk fram till 26 oktober fått pre-access.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=25482