SWTOR Security key (Authenticator)

Permalänk
Medlem

SWTOR Security key (Authenticator)

Nu verkar det som om Bioware börjar sälja security key (Authenticator) till SWTOR:
http://www.swtor.com/info/security-key

Än så länge bara till USA men det verkar komma till Europa samt iPhone/Android också.

Dom som registrerar en security key till sitt konto verkar även få en unik vendor som säljer gear och saker.

Permalänk

Min brorsa fick ett med sin CE.

Permalänk
Medlem

Men, kommer inte dom som beställt Collectors Edition att få en security key? dessa kommer väl till dom Europeiska spelarna redan nu i veckan?

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Men, kommer inte dom som beställt Collectors Edition att få en security key? dessa kommer väl till dom Europeiska spelarna redan nu i veckan?

Ja, de följer ju med Collectors Edition. Det här är om man vill köpa dom separat.

Permalänk
Medlem

$4 är ganska ok pris.

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weno:

$4 är ganska ok pris.

Gratis är också helt ok (tänker på till mobilen)

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Gratis är också helt ok (tänker på till mobilen)

Va ? Gratis app till iphone o android finns det ? dom tar ju med betalt, kanske lite billigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Förutom de, dem som köper Security key får en in-game vendor? De kan inte vara CE vendorn, för då skulle jag kräva en refund,...att få tillgång till CE vendorn för 4$ är ju ett skämt för oss som har CE...Om de inte är CE vendorn, så får SK köparna en annan vendor? Kommer de som har SK med CE få den vendorn med?

Alltså kommer vi som har CE få 2 unika vendors?
Eller får CE en speciell och SK köparna en annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Förutom de, dem som köper Security key får en in-game vendor? De kan inte vara CE vendorn, för då skulle jag kräva en refund,...att få tillgång till CE vendorn för 4$ är ju ett skämt för oss som har CE...Om de inte är CE vendorn, så får SK köparna en annan vendor? Kommer de som har SK med CE få den vendorn med?

Alltså kommer vi som har CE få 2 unika vendors?
Eller får CE en speciell och SK köparna en annan?

Det bör ju vara två separata vendors där CE-vendorn är betydligt mer exklusiv och har mer innehåll än Security Key-vendorn. Det känns otroligt konstigt och dåligt annars! De som fått Security Keyn via CE bör absolut få Security Key-vendorn in-game också.

Antar att vi inte kan göra mer än att vänta på ett officiellt uttalande.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Vad skall man med en Security In-Game Vendor till om jag får fråga? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Vad skall man med en Security In-Game Vendor till om jag får fråga? ^^

Den ger en tydligen möjlighet att köpa lite in-game prylar.

"Only available to players who have purchased or downloaded a security key and linked it to their Star Wars: The Old Republic account, this unique vendor sells exclusive gear and items"

Taget från länken i första inlägget.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Det bör ju vara två separata vendors där CE-vendorn är betydligt mer exklusiv och har mer innehåll än Security Key-vendorn. Det känns otroligt konstigt och dåligt annars! De som fått Security Keyn via CE bör absolut få Security Key-vendorn in-game också.

Antar att vi inte kan göra mer än att vänta på ett officiellt uttalande.

Såg i vissa länkar i google att folk frågat samma fråga, men klickar man vidare på länken till Swtor forumet så är forumet nere...de ju perfekt...
Men vi som köpt CE måste få den vendorn, vi har ju i stortsätt köpt en SK...genom CE...För registerar du CE behöver du inte registera SK, den reggar du senare, och man får ju ingame shopen när man reggar SK, eller måste hemsidan få ett nytt kvitto på köp av ett SK?

Fan barnsligt de här:(

Permalänk
Medlem

Tror det är så enkelt som att man bara måste registrera sin SK på hemsidan så låses den vendorn upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Tror det är så enkelt som att man bara måste registrera sin SK på hemsidan så låses den vendorn upp.

Tror precis som du!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Va ? Gratis app till iphone o android finns det ? dom tar ju med betalt, kanske lite billigare.

http://www.swtor.com/info/security-key

Ser ut som det står att det är ganska gratis för mig, dock vet jag ej om det finns till android.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Den ger en tydligen möjlighet att köpa lite in-game prylar.

"Only available to players who have purchased or downloaded a security key and linked it to their Star Wars: The Old Republic account, this unique vendor sells exclusive gear and items"

Taget från länken i första inlägget.

Vad är detta? Börjar låta som ett p2p spel!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vad är detta? Börjar låta som ett p2p spel!

Vendorn säljer ju saker för Credits, dvs in-game valuta. Du behöver inte betala med riktiga pengar för dom sakerna han nu säljer. I och för sig kostar själva authenticatorn lite grann med då finns ju valet att ladda ner det som en gratisapp till iPhone eller Android om du har en sådan telefon. Och har du Collectors Edition så får du ju en security key med spelet.

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

http://www.swtor.com/info/security-key

Ser ut som det står att det är ganska gratis för mig, dock vet jag ej om det finns till android.

Är ju iaf sagt att det en Security-key ska komma till Android. Och när det kommer är det helt säkert gratis.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag har nu aktiverat security keyn på min iPhone. Appen finns nu att ladda ner gratis och det går att aktivera den på swtor.com om du går in på ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Vendorn säljer ju saker för Credits, dvs in-game valuta. Du behöver inte betala med riktiga pengar för dom sakerna han nu säljer. I och för sig kostar själva authenticatorn lite grann med då finns ju valet att ladda ner det som en gratisapp till iPhone eller Android om du har en sådan telefon. Och har du Collectors Edition så får du ju en security key med spelet.

Igår när jag kollade så gick det inte att ladda ner den. Får väll ta och göra det när det blir en möjlighet.. känns dock lite drygt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Igår när jag kollade så gick det inte att ladda ner den. Får väll ta och göra det när det blir en möjlighet.. känns dock lite drygt.

Ja, det är ju inte ett måste att skaffa en security key. Jag gissar att sakerna man kan köpa från vendorn mest är vanity items som bara ser lite annorlunda ut.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf sett in-game två olika vendors, CE och SK. Så alla ni med CE kan nog låta blodtrycket sjunka igen, det är två olika vendors och SK får man säkert access till bara man reggar sin SK på sitt konto som någon sa ovan.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Jag har iaf sett in-game två olika vendors, CE och SK. Så alla ni med CE kan nog låta blodtrycket sjunka igen, det är två olika vendors och SK får man säkert access till bara man reggar sin SK på sitt konto som någon sa ovan.

Yupp, börjat stöta på massa forums där de sägs att CE ägare får båda shopsen

Permalänk
Inaktiv

Vart hittar man serial number som man ska mata in i appen på iphone. Letat överallt men kan inte hitta den =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Vart hittar man serial number som man ska mata in i appen på iphone. Letat överallt men kan inte hitta den =/

Längst nere i menyn väljer du Information och sedan klickar dig vidare på knappen Security Key information.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte förmodligen börja lira SWTOR sen, men jag undrar om man kommer att kunna handla dessa authenticators i fysiska butiker, typ Webhallen? vet att WoW har ett liknande system, har dock inte sett vart man kan få tag på authenticatorn.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

funkar fint på iphone/ipad iaf

Permalänk
Medlem

Kan förtydliga nu när jag har min CE, att alla som fått Security Key m.h.a CE också får tillgång till Security Key vendorn, precis som jag trodde och som det absolut skulle vara! Vendorn finns i Kaas City och i Imperial Fleet(För Empire), m.m.

Någon kanske redan skrivit detta i tråden i så fall ber jag om ursäkt, läste bara igenom lite snabbt.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Gorgeous-George:

Är ju iaf sagt att det en Security-key ska komma till Android. Och när det kommer är det helt säkert gratis.

Nu är den släppt.
https://market.android.com/details?id=com.ea.SWTORSK_na

Permalänk
Medlem

"Det går inte att installera objektet i enhetens land."