Permalänk
Medlem

chassi byte till Xigmatek Pantheon

köpte nyligen en ny dator och det medföljande chassit såg ju ut som hej kom och hjälp mig..

så lyckades fynda ett riktigt bra chassi till ett bra pris. och såg dessutom att det inte fanns någon som hade lagt ut ett galleri på denna modell så då tänkte jag att det kan jag ju ändå göra för skoj skull

så syftet med detta galleri är inte att få höga poäng (vilket hade varit kul ändå) men utan för att det ska finnas ett galleri på denna modell av chassi

inte direkt några super grejor i min dator heller men det duger helt och hållet åt mig. (kan ändå maxa alla spel )

Processor: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz Socket AM3 Box
Moderkort: ASRock M3N78D ATX Socket AM3
Minne: 8GB DDR3 1333MHz (4GBx2)
Grafik: ATi HD6770 1GB GDDR5, PCIe
Hårddisk: 500GB Samsung 3.5" SATA3
Optisk enhet: DVD±RW 22X DL Svart, Bulk
Nätdel: FSP/ACE 460Watt PSU, 120mm fan
Ljudkort: Integrerat, Realtek HD audio 7.1
Nätverkskort: Integrerat, 10/100/1000 Mbit

ja det enda som man kan själv klaga på är väl kanske nätagget..
men i alla fall chassit som byttes ut var ett Ace Stac4 Miditower ATX. och ni som har sett detta chassi på nätet eller irl förstår nog varför jag valde att byta på en gång XD

ja vad ska man mer säga än njut av dom bilder som vart bra.. ja jag hade ingen vidare bra kamera så vissa kort ser ut som skit. så det är jag redan medveten om!

har bekymmer med bildtext.. och beskrivning.. vill inte visas..

chassi byte till Xigmatek Pantheon

Permalänk

Fin galleri bild 3p!

Permalänk
Medlem

vart hitta du chassit? ^^

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

vart hitta du chassit? ^^

på mrpc.se

dock ett litet okänt fel på min burk. på kontrollern på ovansidan så är mic och hörlur felmarkerat.. lite mysko men allt funkar som det ska ändå. och för priset så är det ett helt okej chassi. det är stabilt och robust med ordentlig plåt. inget tunnt skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingfan:

på mrpc.se

dock ett litet okänt fel på min burk. på kontrollern på ovansidan så är mic och hörlur felmarkerat.. lite mysko men allt funkar som det ska ändå. och för priset så är det ett helt okej chassi. det är stabilt och robust med ordentlig plåt. inget tunnt skit

okok tack så mycket =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

WTF? kanske är bara jag som ser det på bilden, men kändes som ditt moderkort var väldigt avlångt, rektangulärt.
såg ut som ett kort från 70 talet.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

WTF? kanske är bara jag som ser det på bilden, men kändes som ditt moderkort var väldigt avlångt, rektangulärt.
såg ut som ett kort från 70 talet.

japp det är ett väldigt smalt moderkort ^^ bara att googla på namnet får du se bättre bilder. men som sagt har inte direkt värsting grejjorna i datorn

men det moderkortet driver ju min 6 kärniga processor på 2,8. och 2 st 4 gb 1333 mhz ram minnen pluss ddr5 grafikkort så det får duga för tillfället.

fult? ja.. men duger ju XD