C&C Generals 2 är exklusivt för PC, drivs av Frostbite 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Sweet men har inte så stora förhoppningar när det är Bioware som står bakom ett, enda spel jag tyckt om från dom är Kotor 1/2, Jade Empire och Mass Effect 1/2, resten har varit skit (imo).
SWTOR betan kunde jag inte ens patcha så fick ingen möjlighets att spela det på beta helgen

Om jag nu inte minns fel så har jag läst att det är inte "klassiska" Bioware som gör spelet, utan EA har valt att döpa om en av deras avdankade studior till Bioware. Jag antar att de hoppas sälja mer spel med an massa avdankade studior omdöpta som Bioware ...http://www.gamasutra.com/view/news/39073/Victory_Games_Latest_EA_Studio_To_Be_Renamed_BioWare.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Låter onekligen väldigt intressant, men, ska man verligen tro att det är minst ett år och en månad kvar av utveckling på ett spel som har så pass färdigt ingame footage?

Gick väl att se ingame i starcraft II redan 2007? Och det släpptes ju som vi vet 2010.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Om man bortser från spelrecensenter som blev mutade så är du nog den enda som tycker det. :/

Om man tar det för vad det är, ett RPG så håller det hög klass och var väldigt underhållande i min mening. Men om man måste se det som Dragon Age's uppföljare så kanske man blir lite besviken. Oavsett så hade jag inte en enda tråkig sekund när jag lirade igenom det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte lägga på massa av anti-piratkopiering skit som kommer säkerligen förstöra spelet för oss alla.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk

Fyfysan!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Missade du Dragon Age 2?
Ett urdåligt spel från Bioware. Finns en risk att dom gör samma tabbe med denna söndermalda spelserie

Är ganska upp till var och en men om det är så dåligt borde det ju inte vara med på listan över bästa RPG i varenda omröstning tycker jag tex. VGA listan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Om jag nu inte minns fel så har jag läst att det är inte "klassiska" Bioware som gör spelet, utan EA har valt att döpa om en av deras avdankade studior till Bioware. Jag antar att de hoppas sälja mer spel med an massa avdankade studior omdöpta som Bioware ...http://www.gamasutra.com/view/news/39073/Victory_Games_Latest_EA_Studio_To_Be_Renamed_BioWare.php

Det visste jag inte...
Mycket förvirrande måste jag säga...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Om man bortser från spelrecensenter som blev mutade så är du nog den enda som tycker det. :/

Vill se hårda bevis, Mr. random internet-guy.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Ojdå BARA 2 år kvar...

Dom har iaf satt ett datum till skillnad från Blizzard... annonserar spel... 5 år senare släpps dom typ

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Hoppas innerlige de har droppat origin tills 2013. Tvivlar dock på det.

Permalänk
Medlem

Ska köpa bara för att det är PC-exklusivt <3

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Hoppas innerlige de har droppat origin tills 2013. Tvivlar dock på det.

Klart dom inte gör. Dom kommer aldrig ta bort en stor inkomstkälla. Det kommer bli som steam, folk hatar det men använder det endå för att dom inte har nått val. Hade folk börjat bojkotta mer så hade dom kanske gjort något åt det..

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Fan. Är ju en evighet till 2013. Speciellt då jorden går under 2012.12.21

Men fasen vad snyggt det såg ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas det blir ett riktigt bra spel! Gillade 1:an, Red Alert och Generals. I fyran handlade det mycket om att komma upp i max rank snabbt och mer macro än micro.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Mellanöstern är kanske inte de vackraste miljöerna ett spel kan utspela sig i. Hur tungt spelet än är eller grafiskt avancerat, så blir det lika intressant som utrikesnyheterna...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jeddan:

Dom har iaf satt ett datum till skillnad från Blizzard... annonserar spel... 5 år senare släpps dom typ

Fast när Blizzard väl arbetat klart kan man vara säker på att spelet blir episkt bra också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Dom annonser spelen på tok för tidigt, tackar vetja nintendo som ibland bara, ja men justja mario kommer om en vecka. Varsågod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Jag tycker att dem borde kommit lite längre grafikmässigt å andra sidan är utvecklarna inte lika mkt go som dem var på den tiden.

http://madeoftree.net/media/images/rts/redalert.png

Fruktansvärt bra spel som gör en sugen att börja spela det.

Får det där MAGISKA suget att spela när man ser den där screenshotten.
Grafik är ingenting om man vet hur man ska göra ett spel.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jaså? För vad jag minns så sa bara Dice att de utvecklade både PC och Konsolspelet separat.. Alltså inte exclusivt för PC.

Minnet svek mig, BF3 utvecklades med PC som huvudplattform. Men halvvägs så ändrade dom sig och valde konsolerna som huvudplattform.

Men att detta spel skulle bli PC exklusivt tror jag absolut inte på. Varför skulle dom?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Gick väl att se ingame i starcraft II redan 2007? Och det släpptes ju som vi vet 2010.

Ajfan, men det jag menade var iaf att jag inte trodde det var ingame bilder utan förrenderat eller nåt, aja, vi får väll se

Skrivet av ElyziuM:

Sweet men har inte så stora förhoppningar när det är Bioware som står bakom ett, enda spel jag tyckt om från dom är Kotor 1/2, Jade Empire och Mass Effect 1/2, resten har varit skit (imo).
SWTOR betan kunde jag inte ens patcha så fick ingen möjlighets att spela det på beta helgen

Kotor 2 gjordes inte av bioware, det gjordes av obsidian.

Permalänk
Medlem

Stackars westood som får sitt arv så oerhört vanhelgat. Det räckte inte med förra generalsskämtet och här senast c&c4 :'(

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Dune II, där snackar vi! Det ENDA jag saknar i det spelet är drag and select Lite segt att klicka på varje enhet och sen ge order

Det var ett episkt spel Kommer ihåg att jag satt på min brors uberrigg i början av 90-talet o lirade detta på en form av digital overheadenhet.

Permalänk
Medlem

Man ser ju nu att de tagit hus och sånt rakt av från Battlefield 3. Säger inte att det är något fel med det.

Hoppas på ett nyskapande C&C med mycket strategi och roligt gameplay.

För min del kan man skippa tiberium samlandet. Beror ju vilken nivå man vill ha det på.
I Generals blev det lätt att det handlade mycket om att deny:a fiendens inkomst.

Kanske kunde man ha krediter istället. Hmm...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

"Titeln utvecklas exklusivt för PC-plattformen, konsolerna lämnas för ovanlighetens skull utanför."

Är ni helt goa eller? Vilka realtids-strategispel är INTE PC-exclusiva???? :S

Det är som att skriva att båten har för ovanlighets skull propeller... bara för att majoriteten av alla fordon (bilar) inte har propeller

Permalänk

Fyfan vad man har väntat på en efterföljare till C&C Generals, men 2år

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Firkraag:

Om man tar det för vad det är, ett RPG så håller det hög klass och var väldigt underhållande i min mening. Men om man måste se det som Dragon Age's uppföljare så kanske man blir lite besviken. Oavsett så hade jag inte en enda tråkig sekund när jag lirade igenom det.

Ja, det är ju en himla tur för dig.

Skrivet av Teddis:

Vill se hårda bevis, Mr. random internet-guy.

Har inga hårda bevis, det var mer en anklagelse eftersom det inte är värdigt sitt namn. Nu har ju detta Bioware inget att göra med Hamburger Helpers Bioware men ändå, folk som spelat DA: O måste vara lagom brända för att acceptera DA2 som en uppföljare, än mindre en värdig sådan...

Det här är lite vad jag menar: http://www.metacritic.com/game/xbox-360/dragon-age-ii

Det känns verkligen som att recensenterna blev mutade i det här fallet, som alla andra fall idag, för det är fan ingen recension som är vettig om man ser till spel...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Om jag nu inte minns fel så har jag läst att det är inte "klassiska" Bioware som gör spelet, utan EA har valt att döpa om en av deras avdankade studior till Bioware. Jag antar att de hoppas sälja mer spel med an massa avdankade studior omdöpta som Bioware ...http://www.gamasutra.com/view/news/39073/Victory_Games_Latest_EA_Studio_To_Be_Renamed_BioWare.php

Nja. Inte en gammal avdankad studio. De satte ihop en helt ny med bl.a vissa som tidigare jobbat med C&C.
http://www.commandandconquer.com/en/blogs/blog/71

"We’ve put together a team made up of some of the best talent from previous Command & Conquer games along with a great mix of quality industry veterans. Everyone that we’ve brought on board is very passionate about making strategy games."

Deras general manager är ju i alla fall en veteran i spelbranchen och ett stort fan av RTS-spel. Jag hoppas bara att han inte styrs allt för mycket av EAs ekonomiavdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

"Titeln utvecklas exklusivt för PC-plattformen, konsolerna lämnas för ovanlighetens skull utanför."

Är ni helt goa eller? Vilka realtids-strategispel är INTE PC-exclusiva???? :S

Det är som att skriva att båten har för ovanlighets skull propeller... bara för att majoriteten av alla fordon (bilar) inte har propeller

Halo wars

Permalänk
Inaktiv

Detta kan bli trevligt, Generals tillsammans med Zero Hour är ett av mina favorit-RTS:er. Det skulle dock vara riktigt synd om man inte kan modda spelet, då moddarna var en mycket viktig del i upplevelsen av Generals (några favoriter är Shockwave, Blitzkrieg och Contra; det finns många fler häftiga utöver dessa).

I Generals heter den Overlord istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det var även bekräftat för BF3.

BF3 var aldrig bekräftat som PC-exklusivt. Det var alltid multiplattform, det nya C&C är däremot PC-exklusivt.