Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Tjaaa, beror ju helt på hur många servrar de har uppe vid launch. Kan vara allt mellan 50 000 - 150 000. Har för mig att de sitter med runt 3-4 miljoner förhandsbokningar i hela världen, då borde ju målet vara att servrarna klarar nästan alla dessa på samma gång, självklart är ju inte alla inne på samma gång. Bara en vild gissning från min sida.

Det finns ju en jäkla massa servar, men EN server kan väl inte ta så många spelare?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det finns ju en jäkla massa servar, men EN server kan väl inte ta så många spelare?

Som sagt, vilda gissningar. Har ingen aning om hur det ser ut, men skulle gissa runt 25-50 000 pers per server. Svårt att veta utan fakta dock. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Själv har jag lyckas få ner 24 gb
Men inte fått hem mitt fina paket ännu

24gb, det var lite underligt, jag och alla mina polare har fått ner 18.5gb aja, återstår o se om den patchar mer när servrarna kommer upp igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Som sagt, vilda gissningar. Har ingen aning om hur det ser ut, men skulle gissa runt 25-50 000 pers per server. Svårt att veta utan fakta dock. ^^

tack för gissningen, det kan jag med
tänkte om nån visste typ exakt hur många spelandes kan vara på en server....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

24gb, det var lite underligt, jag och alla mina polare har fått ner 18.5gb aja, återstår o se om den patchar mer när servrarna kommer upp igen.

wtf? 19,5 gig är mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

wtf? 19,5 gig är mitt

Är det nyinstallation av den senaste filen eller upppatchad från betan?

*edit*
Min ligger på 18.4Gb och det är uppdaterat från senaste betan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är det nyinstallation av den senaste filen eller upppatchad från betan?

Min är för att va exakt 23.2 gb..Och jag laddade ner clienten igår, tog bort allt från betan...så min är helt ny
Konstigt tänk om jag fått med nåt skit [@.@] Nu får jag panik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är det nyinstallation av den senaste filen eller upppatchad från betan?

*edit*
Min ligger på 18.4Gb och det är uppdaterat från senaste betan.

Min är från den stora stress testen, även den som användes helgen efter, så det är ju samma som borde patchas... men varför är min större?

Permalänk
Medlem

18,4 GB här, laddade ner mitt från swtor.com/download

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Som sagt, vilda gissningar. Har ingen aning om hur det ser ut, men skulle gissa runt 25-50 000 pers per server. Svårt att veta utan fakta dock. ^^

10-12 tusen är det ungefär och 5-6 aktiva samtidigt. vad jag lästa ska swotor ha 25 tusen per server. det kan jämföras mot eve online som har haft 60000 aktiva online samtidigt.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Så nu kan folk fortsätta att patcha/installera igen. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarex:

Jag beställde Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition från Origin igår (inkl pre-order avgift) men fick vad jag vet ingen pre-order kod! Någon som har erfarenhet av detta? Jag fick bara en aktiveringsnyckel (cd-key), trodde först att det var denna som dubblade som pre-order kod samt cd-key men när jag försöker skriva in den så skickas jag bara tillbaka till frontpagen på swtor.com.

(Har provat att rensa cookies m.m.... samt olika webbläsare).

Hjälp!

Koden står på sidan som dyker upp direkt efter köpets godkänts. Du får även ett email med samma kod i din orderbekräftelse.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Så nu kan folk fortsätta att patcha/installera igen. ^^

Inte för mig?

Kanske för att ja redan ligger på 23 gb...kan de va att jag fick den sista patchen innan servern stängdes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

10-12 tusen är det ungefär och 5-6 aktiva samtidigt. vad jag lästa ska swotor ha 25 tusen per server. det kan jämföras mot eve online som har haft 60000 aktiva online samtidigt.

Eftersom all chat är "planetwide" så känns det skönt att det inte är 30k pers på samma planet.

Själv så lirade jag med en egen tab som bara visade loot,xp, gruppchat och PM

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Baaah har preorder och claimat det på ett acc där jag glömt en av de 5 secret Q som jag skrev in, nu kan jag inte preloada eller någonting, inte gå in på sidan eller något, frågar alltid efter samma secret Q som jag inte kommer ihåg, verkar bara vara support via telefon när de gäller secret Q?

Permalänk
Skrivet av Dekoon:

Baaah har preorder och claimat det på ett acc där jag glömt en av de 5 secret Q som jag skrev in, nu kan jag inte preloada eller någonting, inte gå in på sidan eller något, frågar alltid efter samma secret Q som jag inte kommer ihåg, verkar bara vara support via telefon när de gäller secret Q?

Ja, det är endast telesupport. Förlåt men varför väljer man inte svar man faktiskt kan komma ihåg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Ja, det är endast telesupport. Förlåt men varför väljer man inte svar man faktiskt kan komma ihåg?

Alltså gjorde allt det snabbt så jag kunde komma in på betan innan de var för sent att regga, tänkte inte på det när jag claima min code och trodde de var NP att maila dom men väntat 7 dagar nu utan bättre respons, hade kunnat göra nytt account men har claimat coden på denna. Grejen är det jag försöker sätta in massa olika som det måste vara, men har läst att MÅNGA har problem med att deras SQ inte funkar, fast de är säkra på de är rätt svar. =&

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Baaah har preorder och claimat det på ett acc där jag glömt en av de 5 secret Q som jag skrev in, nu kan jag inte preloada eller någonting, inte gå in på sidan eller något, frågar alltid efter samma secret Q som jag inte kommer ihåg, verkar bara vara support via telefon när de gäller secret Q?

Prova att skapa ett supportärende via mail, de borde ju kunna lösa det den vägen också.

Ett tips till nästa gång: Skaffa LastPass eller KeePass och spara svaren på de där hemliga frågorna tillsammans med lösenordet. Det har gjort mitt liv mycket enklare.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Nu blandar ni nog ihop världar med servrar. En värld lär bestå av en massa servrar Men ni kanske menade server = värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är det nyinstallation av den senaste filen eller upppatchad från betan?

*edit*
Min ligger på 18.4Gb och det är uppdaterat från senaste betan.

min e updaterad från betan, deras är nerladdat från länken folk fått i mail,. o samma storlek i slutändan

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Konsolgrävare

Jag la in min Pre access kod 09.22.2011 när tror ni på ett ungefär att jag kommer in?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Jag la in min Pre access kod 09.22.2011 när tror ni på ett ungefär att jag kommer in?

Tyvärr helt omöjligt att svara på. Vänta och se helt enkelt. Vi har ingen aning om hur BW kommer göra, hur många de tar in per omgång.

Permalänk
Medlem

Synd att spelet är så stelt. Har betan och måste säga att animationerna på karaktärerna är 90 tal eller början på 2k tal faktiskt. En video som visar vad jag menar http://www.gametrailers.com/video/warzone-voidstar-star-wars/... jag kan ha blivit bortskämd av Skyrim, WoW (faktiskt), Conan, BF3. Hur som helst, karaktärernas rörelser ser verkligen onormala ut. Allt ser för rent ut osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Synd att spelet är så stelt. Har betan och måste säga att animationerna på karaktärerna är 90 tal eller början på 2k tal faktiskt. En video som visar vad jag menar http://www.gametrailers.com/video/warzone-voidstar-star-wars/... jag kan ha blivit bortskämd av Skyrim, WoW (faktiskt), Conan, BF3. Hur som helst, karaktärernas rörelser ser verkligen onormala ut. Allt ser för rent ut osv.

Vissa gärna en video på ett spel från 90 tal eller början på 2000 tal som har liknande animationer. Tycker att det ser väldigt bra ut för att vara ett MMORPG där animationerna inte är prioriteten.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Synd att spelet är så stelt. Har betan och måste säga att animationerna på karaktärerna är 90 tal eller början på 2k tal faktiskt. En video som visar vad jag menar http://www.gametrailers.com/video/warzone-voidstar-star-wars/... jag kan ha blivit bortskämd av Skyrim, WoW (faktiskt), Conan, BF3. Hur som helst, karaktärernas rörelser ser verkligen onormala ut. Allt ser för rent ut osv.

Eh. Som programmerare måste jag påstå något EXTREMT nu. Du har så fel du bara kan ha. Att jämföra ett MMO med Skyrim var orättvist för det första. Men att sedan WoW skulle vara bättre? Animationerna på karaktären i SWTOR äger ju sönder World of Warcraft. Har du spelat det eller? Om det är något SWTOR är bättre på än WoW så är det fan striderna och animationerna. Och 90-tal? Herregud.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av KingCobra:

Synd att spelet är så stelt. Har betan och måste säga att animationerna på karaktärerna är 90 tal eller början på 2k tal faktiskt. En video som visar vad jag menar http://www.gametrailers.com/video/warzone-voidstar-star-wars/... jag kan ha blivit bortskämd av Skyrim, WoW (faktiskt), Conan, BF3. Hur som helst, karaktärernas rörelser ser verkligen onormala ut. Allt ser för rent ut osv.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det ser bättre ut än Anarchy Online some e från 2001 om man får säga de själv. Sen tycker ja att grafiken i SW TOR e helt klart godkänd och att den e bättre än WoW's men de e kanske bara ja som tycker det.. Skulle dom göra SW TOR i samma grafik som BF3 så hade de ju .. krävt jäkligt mycket mer pga dom olika planeterna och olika zoner som ska laddas upp... Tror inte någon hade velat lägga ner för mycket pengar för att uppgradera sin dator bara för att spela de. Så bättre dom har en lagom grafik som iprincip alla datorer i dagens läge klarar av, på så sätt får dom ju fler spelar också.

Iallafall de e va ja tycker och tror. Men de kanske bara e jag.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Tog och ominstallerade Old Republic och hamnade på 18.4Gb igen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Det ser bättre ut än Anarchy Online some e från 2001 om man får säga de själv. Sen tycker ja att grafiken i SW TOR e helt klart godkänd och att den e bättre än WoW's men de e kanske bara ja som tycker det.. Skulle dom göra SW TOR i samma grafik som BF3 så hade de ju .. krävt jäkligt mycket mer pga dom olika planeterna och olika zoner som ska laddas upp... Tror inte någon hade velat lägga ner för mycket pengar för att uppgradera sin dator bara för att spela de. Så bättre dom har en lagom grafik som iprincip alla datorer i dagens läge klarar av, på så sätt får dom ju fler spelar också.

Iallafall de e va ja tycker och tror. Men de kanske bara e jag.

Instämmer helt klart godkänt men hade faktiskt velat ha mer från Bioware.
Detta är ett spel från 2011 och grafikmässigt hade det varit fint med mer detaljerat än låga texturer och där shadows är allt.

Sen att man måste betala för att få dom där gratis 30dagarna...att Bioware skulle vara rädda att folk inte skulle spela deras spel, kom igen.

Permalänk
Medlem

Köpte just SWtor på webbis. Jag har lite frågor angående val av karaktär etc. Jag har itne läst på något om spelet eftersom jag tycker att det ser för taskigt och stelt ut. Men ska ge det en chans eftersom folk säger att det är kul.

Ni som spelade betan etc.

Jag vill spela med den klass som är minst poppis. Jag har sneglat lite på Smuggler, scoundrel men det känns lite som att alla kommer lubba runt med Smuggler klassen. Vanligvis gillar jag att tanka, men även dps och healing. Vilken är en bra men ej poppis tank?

Kom gärna med lite feedback på vilken faction som ser minst ut till skara. Jag gillar att vara gank bait.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5