Köpt en Motorola Defy+ men har den svenska som språk?

Permalänk
Medlem

Köpt en Motorola Defy+ men har den svenska som språk?

Har nyss inhandlat en Motorola Defy+ genom Pixmania men upptäcker nu i efterhand att den enligt deras hemsida har just "Internmenyer på tyska, anglais, espagnol, français, italien, holländska, portugisisk". Skickar dem ett mejl där de säger som det är att den endast kommer med dessa språk, men när jag kollar in förpackningen (som är oöppnad än så länge) så finns där en ruta med 32 landskoder där "SE" finns med - allt på boxen står på franska som jag ser det i språkfältet står det också "cer appareli fonctioane ea" enligt vad jag kan läsa med de små tecken de skrivit - med Google translate så vill den rätta denna text till att bli - "cet appareil fonctionne ea" vilket enligt denna tjänst då blir antingen "utrustningen används m.fl." eller "utrustningen installeras m.fl."

Undrar nu vad som gäller - är det de 7 språk som Pixmania hävdar på deras hemsida och support (de skriver också att den har 2.1 versionen av android) eller stämmer det bättre med dessa 32 språk - har de kanske fått in en nyare version utan att de tänkt på det?

Är det lika bra att skicka tillbaka den och beställa en ny från en annan butik eller vad tror ni - har ännu inte hunnit fråga dem om detta med rutan där det visas upp just 32 stycken landskoder då jag bara fick deras mejl idag.

Hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bradshaw:

Har nyss inhandlat en Motorola Defy+ genom Pixmania men upptäcker nu i efterhand att den enligt deras hemsida har just "Internmenyer på tyska, anglais, espagnol, français, italien, holländska, portugisisk". Skickar dem ett mejl där de säger som det är att den endast kommer med dessa språk, men när jag kollar in förpackningen (som är oöppnad än så länge) så finns där en ruta med 32 landskoder där "SE" finns med - allt på boxen står på franska som jag ser det i språkfältet står det också "cer appareli fonctioane ea" enligt vad jag kan läsa med de små tecken de skrivit - med Google translate så vill den rätta denna text till att bli - "cet appareil fonctionne ea" vilket enligt denna tjänst då blir antingen "utrustningen används m.fl." eller "utrustningen installeras m.fl."

Undrar nu vad som gäller - är det de 7 språk som Pixmania hävdar på deras hemsida och support (de skriver också att den har 2.1 versionen av android) eller stämmer det bättre med dessa 32 språk - har de kanske fått in en nyare version utan att de tänkt på det?

Är det lika bra att skicka tillbaka den och beställa en ny från en annan butik eller vad tror ni - har ännu inte hunnit fråga dem om detta med rutan där det visas upp just 32 stycken landskoder då jag bara fick deras mejl idag.

Hur hade ni gjort?

Jag skulle gissa på att pixmania är förvirrade... Defy+ har Android 2.3, och antagligen stöd för svenska också.
Min Defy (utan plustecken) kom med Android 2.1, och ingen svenska. Dock led jag inte av det då jag inte tycker engelska är ett problem, mer tvärt om.
Dock fick jag min uppdaterad till 2.2 när den var inne på reparation, och då fick jag svenska som språkval!

Så mitt tips till dig är: Kan du tänka dig leva med engelska (det är inte så jobbigt som folk tycker;)) så behåll telefonen, annars skicka tillbaka. Man kan aldrig vara 100% säker när det gäller pixmania, alla deras grejer är franska... Och det är inte säkert att rom:en innehåller svenska på en fransk telefon!

//klirre

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

jag har bara en vanlig defy som förvisso är köpt på telia men den har allt på svenska iallafall

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB