Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

c:geo är en app man inte vill vara utan...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Catch notes. Säger sig själv, en antecknings app.
CamScanner. Förvandlar kameran till en scanner.
Pops. Gör så man får "roligare" notifications.

Söker en gratis riktigt bra kamera app med många filter och andra effekter.

Permalänk
Medlem

Musikspelare? Eller är det bara att köra med ipod för enkelhet?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Skrivet av IceY!:

Musikspelare? Eller är det bara att köra med ipod för enkelhet?

doubleTwist
https://market.android.com/details?id=com.doubleTwist.android...

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra "Hitta/Lås-min stulna telefon" app? Testade en för ganska så längesen (kommer inte ihåg vad den heter) men den käkade upp mitt batteri. Så gärna någon som är snäll mot batteriet.

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Någon som vet en bra "Hitta/Lås-min stulna telefon" app? Testade en för ganska så längesen (kommer inte ihåg vad den heter) men den käkade upp mitt batteri. Så gärna någon som är snäll mot batteriet.

www.wavesecure.com
Lägger du .apk-filen i /system/app så kan programmet aktivera GPSen själv när den behövs. (kräver root)

Permalänk
Medlem

Annars fungerar Prey ypperligt. Vill du ha en som är lite mer "hardcore" kan du kika på Theft Aware, en app som med rootbehörighet tillåter dig att göra allt från att bli uppringd av din telefon så att du kan lyssna på vad som händer på andra sidan till att rensa innehållet både på det interna såväl som det externa minnet.

Permalänk
Skrivet av NisseVista:

Asså den här appen kan man inte leva utan:P:

http://www.youtube.com/watch?v=Z89rkzNIRU0

wow den va nice.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Chigurh:

Någon som vet en bra "Hitta/Lås-min stulna telefon" app? Testade en för ganska så längesen (kommer inte ihåg vad den heter) men den käkade upp mitt batteri. Så gärna någon som är snäll mot batteriet.

Theft aware rekommenderas också.

Permalänk
Medlem

Jag har absolut ingen aning om man behöver en app för det här, men here goes:

Finns det något sätt att göra "aviseringarna" mer synliga? Alltså raden högst upp på skärmen, där det står om nån har ringt, sms'at och dylikt?
Önskemålet är att man ska se direkt om nån har ringt - mitt på skärmen, när man tar bort knapplåset.
Behöver man dra hem någon app/verktyg för detta eller finns det bara gömt någonstans?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Skrivet av Warheart:

Jag har absolut ingen aning om man behöver en app för det här, men here goes:

Finns det något sätt att göra "aviseringarna" mer synliga? Alltså raden högst upp på skärmen, där det står om nån har ringt, sms'at och dylikt?
Önskemålet är att man ska se direkt om nån har ringt - mitt på skärmen, när man tar bort knapplåset.
Behöver man dra hem någon app/verktyg för detta eller finns det bara gömt någonstans?

https://market.android.com/details?id=com.nikb.notifier
Sök på "sms popup" i Market eller något annat beroende på vad du vill ha.

Permalänk
Entusiast

Har aldrig fördjupat mig särskilt mycket i det här med appar då jag inte haft andriod-telefon tidigare... körde tills idag med min gamla Nokia 5800. Men framför mig på bordet ligger nu en Samsung Galaxy SII... det lilla jag pillrat på den hittills har nästan gett mig blåstånd

Så... appar, hur fan fungerar det? Kostar de slantar? Om det är kostnader, framgår det då? Är det vanligt med kostnad för appar? Hur pyntar man apparna isf? Behöver man konstant uppkoppling för de flesta eller går de över telefonnätet? Please enlighten me

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har aldrig fördjupat mig särskilt mycket i det här med appar då jag inte haft andriod-telefon tidigare... körde tills idag med min gamla Nokia 5800. Men framför mig på bordet ligger nu en Samsung Galaxy SII... det lilla jag pillrat på den hittills har nästan gett mig blåstånd

Så... appar, hur fan fungerar det? Kostar de slantar? Om det är kostnader, framgår det då? Är det vanligt med kostnad för appar? Hur pyntar man apparna isf? Behöver man konstant uppkoppling för de flesta eller går de över telefonnätet? Please enlighten me

Appar kan kosta slantar, fast det finns gratisappar också.
Om det är någon kostnad på en app så står priset, annars står det gratis eller liknande.
Ja det är vanligt med kostnad för appar.
Pynta appar? Hur menar du?
Det finns appar som behöver konstant uppkoppling och om de behöver det så framgår det t.ex. om du har stängt av 3g/datatrafiken och startar en app som behöver internetuppkoppling så står det något i stil med att du behöver internetuppkoppling till appen.

Permalänk
Entusiast

Jo jag märkte det nu. Sen vill alla dessa appar ha tillgång till nätverkskommunikation, lagring, systemverktyg och liknande... jag oroar mig säkert i onödan. Men som sagt så vet jag verkligen noll och ingenting om appar... hur säkra är alla dessa saker att installera?

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Jo jag märkte det nu. Sen vill alla dessa appar ha tillgång till nätverkskommunikation, lagring, systemverktyg och liknande... jag oroar mig säkert i onödan. Men som sagt så vet jag verkligen noll och ingenting om appar... hur säkra är alla dessa saker att installera?

När du väljer att installera en app så kommer det upp en ruta där alla rättigheter den behöver listas, trycker du sen på "godkänn" (eller hämta eller liknande) så börjar telefonen ladda ner appen och installera den.
I listan för rättigheter står det om programmet behöver tillgång till dina sms, internet m.fl.
Starta Market och kika själv, sen kan du återkomma med frågor som rör det.

Visst cirkulerar det en del "onda" appar på nätet, men läser du rättigheterna och har sunt förnuft kommer det gå bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Jo jag märkte det nu. Sen vill alla dessa appar ha tillgång till nätverkskommunikation, lagring, systemverktyg och liknande... jag oroar mig säkert i onödan. Men som sagt så vet jag verkligen noll och ingenting om appar... hur säkra är alla dessa saker att installera?

Väljer du sedan att roota din enhet kan du ladda ner eminenta DroidWall för att strypa appars internetåtkomst.

Permalänk
Medlem

Fick senaste market för ungefär en vecka sen men de senaste två dagarna så säger den bara "loading". Någon annan som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dwerp:

Annars fungerar Prey ypperligt. Vill du ha en som är lite mer "hardcore" kan du kika på Theft Aware, en app som med rootbehörighet tillåter dig att göra allt från att bli uppringd av din telefon så att du kan lyssna på vad som händer på andra sidan till att rensa innehållet både på det interna såväl som det externa minnet.

Jag testar android lost just nu. Vet du om den suger mykcet batteri? Jag kan sätta på gpsen och allt genom deras hemsida eller sms. Hittills verkar den inte dra speciellt mycket batteri.

Sen en annan sak jag undrar är. Vet ni något bra tangentbord som ändrar lite på knapparna? Stör mig något otroligt mycket på att sista raden på tangentbordet ligger fel ifrånt ett vanligt tangentbord vilket gör att jag trycker på B så trycker jag istället på V etc. Tänkte om det finns något bra tangentbord för att ändra vart shift knappen ska ligga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Fick senaste market för ungefär en vecka sen men de senaste två dagarna så säger den bara "loading". Någon annan som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Har det problemet ibland, dock bara via 3G. Dödar market och försöker igen, då brukar det fungera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Dropbox är min rekommendation. För att slippa usb-minnen. För att synka filer mellan allt och alla. För att fildela. För att alltid ha alla filer med sig. Sedan så är den otroligt välskriven - den enda sync-programvara jag testat som verkligen fungerar.

Permalänk
Medlem

Något som vet en app där man sänka skärmens ljusstryka ännu mer än vad Androids egna inställningar tillåter?

Permalänk
Medlem

Testa Akinator Lite

Tänk på en relativt känd karaktär. Riktig eller fiction. Skådespelare eller sångare.
Akinator ställer frågor där du svarar Yes/Don't know/No/Probably/Probably not
Inom 20 frågor om personen/karaktären du tänker på har den svaret!
Galet kul party-app. Testa på dina nära och kära.

Mvh XpreS

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Något som vet en app där man sänka skärmens ljusstryka ännu mer än vad Androids egna inställningar tillåter?

Sök på Screen Filter,
Fungerar men blir inte så överdrivet snyggt.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Sök på Screen Filter,
Fungerar men blir inte så överdrivet snyggt.

Som tack bjuder jag på den hä sidan med mycket bra app tips http://androidniceties.tumblr.com/ (inte min blogg).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sockervadd:

Jag testar android lost just nu. Vet du om den suger mykcet batteri? Jag kan sätta på gpsen och allt genom deras hemsida eller sms. Hittills verkar den inte dra speciellt mycket batteri.

Sen en annan sak jag undrar är. Vet ni något bra tangentbord som ändrar lite på knapparna? Stör mig något otroligt mycket på att sista raden på tangentbordet ligger fel ifrånt ett vanligt tangentbord vilket gör att jag trycker på B så trycker jag istället på V etc. Tänkte om det finns något bra tangentbord för att ändra vart shift knappen ska ligga?

Tror jag prövade android lost och då drog den inte så mycket batteri, finns batteriappar som kanske kan visa sånt:)

TheftAware drar inte alls mycket batteri, är luren rootad kan du stänga av GPS'en om du så vill.

Permalänk
Medlem

Har en Xperia Arc. Finns det någon bättre layout som förkortar tiden den tar på sig att tex komma in på knappsattsen o dylikt?

Permalänk
Medlem

Officiella Systembolaget och Wikipedia apparna!

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone men min sambo har en android telefon och vi klarar oss inte utan appen iGlaset (som inte finns till iPhone). Det är helt enkelt en app där du scannar streckkoden på din dricka (öl/sprit etc) och får reda på vad det är för något och betyg. Sätter man ett eget betyg då blir man till slut tipsade om andra drycker.

Hur bra som helst. Min flickvän är ölnörd så hon scannar allt och har fått hur många bra tips som helst.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Jag har en iPhone men min sambo har en android telefon och vi klarar oss inte utan appen iGlaset (som inte finns till iPhone). Det är helt enkelt en app där du scannar streckkoden på din dricka (öl/sprit etc) och får reda på vad det är för något och betyg. Sätter man ett eget betyg då blir man till slut tipsade om andra drycker.

Hur bra som helst. Min flickvän är ölnörd så hon scannar allt och har fått hur många bra tips som helst.

Testat Google Goggles? Följer med i Google Search till iPhone/iPad. Testade precis att scanna en flaska hemma. Den gav mig bara siffrorna när jag scannade streckkoden men när jag scannad framsidan (ettikten) så gav den mig ett Google resultat. Kanske inte som iGlaset men det är alltid något!

Permalänk

Envirobear 2000 - ett riktigt trevligt spel!

Söker: app för busstider i Uppsala/Uppland