Permalänk
Medlem

Kraftfull laptop!

Hej är på väg att köpa en stabil och bra laptop som ska hålla i några år. Det jag främst ska ha den till är musikproduktion.
Mina krav är:

Minst 8gb ram
Minst 4 kärnig processor
Minst 500 gb hårddisk
Skärmstorlek runt 15

Datorn skall inte överhetta och krascha den ska flytta på bra. Den skall vara kall, inte låta. Väldigt lite får den låta i alla fall. Ingen Mac som förslag. Den kommer att inhandlas efter den 20 december så vet ni någon dator som är på väg så skriv det gärna.

Budgett är runt 10-12 000

Det är det jag kommer på i stunden. Har tittat på Asus g474 på inet. Tror jag den heter. Det är den man får MW3 med på köpet, är det något?

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuddy:

Hej är på väg att köpa en stabil och bra laptop som ska hålla i några år. Det jag främst ska ha den till är musikproduktion.
Mina krav är:

Minst 8gb ram
Minst 4 kärnig processor
Minst 500 gb hårddisk
Skärmstorlek runt 15

Datorn skall inte överhetta och krascha den ska flytta på bra. Den skall vara kall, inte låta. Väldigt lite får den låta i alla fall. Ingen Mac som förslag. Den kommer att inhandlas efter den 20 december så vet ni någon dator som är på väg så skriv det gärna.

Budgett är runt 10-12 000

Det är det jag kommer på i stunden. Har tittat på Asus g474 på inet. Tror jag den heter. Det är den man får MW3 med på köpet, är det något?

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/produkt/1969352/msi-ge620dx-488ne-geforce-...

Jag sitter på den dagligen. Den har inte överhettat en enda gång sedan jag köpte den. Den har aldrig kraschat förutom när jag installerade min polares mjukvara som visade sig vara helt galen. Den är precis uppdaterad till en nyare 4 kärnig processor och jag kan inte annat än rekommendera den här datorn till fullo. Jag har testat flera datorer och funderat runt mycket i ämnet. Om det är musikproduktion du är ute efter är den väldigt bra. Spelande så ska du kanske köra på G74 för att få lite mer pang i grafikkortet. Men i övrigt så rekommenderar jag den här till alla!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Taack för svaret ska helt klart kolla på den! Någon annan??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Skuddy:

Taack för svaret ska helt klart kolla på den! Någon annan??

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en kraftfull 15" du vill ha så kolla in denna Asus G53 som har betydligt kraftfullare grafikkort en MSIn som länkades innan. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1006209

Kan du tänka dig större en 15" så är Asus G74 eller MSI GT780 värt att titta på.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Av MSI eller ASUS av dem större vilken är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuddy:

Av MSI eller ASUS av dem större vilken är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Asusen har bättre grafikkort. Men är tyngre och har lägre batteritid. Medans MSI'n är billigare, har samma processor väger mindre och har bättre batteritid. Så det är lite vad man prioriterar som är frågan

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Denna sen med 15% koden: swecnov blir 9179kr i min varukorg, ser ganska fint ut.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren skall genast kolla