Är detta headsetet bra? någon som har erfarenhet

Permalänk

Är detta headsetet bra? någon som har erfarenhet

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838065
Jag kommer att använda det som gaming headset för tex battlefield3 emellanåt lite musik med... hur är basen? vill gärna ha ok bas...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Ett rymdskepp till hörlurar, haha. Skämt åsido, jag väljer ofta headset från renommerade tillverkare som Sennheiser, Steelseries etc. Jag kan rekommendera klassikern Siberia från Steelseries. Härligt headset till ett bra pris.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Det får Gärna se ut som ett rymdskepp när det gäller mig hade inte riktigt tänkt mig ett sibiria...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

köp vanliga hörlurar och sätt fast en mic. mycket bättre ljud än headset.

Permalänk
Medlem

Logitech g35 om du inte har ett bra ljudkort , har du skit ljudkort så är siberia skit

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Jag har det ljudkortet som sitter på moderkortet... ett 500kr moderkort så antar att det är skit har inte riktigt budget för ett par g35.

Visa signatur

:)

Permalänk
Inaktiv

En kompis köpte just det headsetet.
Var endast skit. Micen var super låg så vi andra i skype kunde inte höra honom.
Och det var inte p.g.a några drivrutiner då det inte följde med några.

Permalänk

Köp G35...spara pengar om du inte har råd nu...har haft mitt i 1,5år...supernöjd...är som nytt fortfarande!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fidel Castro:

Köp G35...spara pengar om du inte har råd nu...har haft mitt i 1,5år...supernöjd...är som nytt fortfarande!

Samma här fast haft mitt i ungefär 1 år nu. Otroligt ljud i dom + lite kul att leka runt med voicemorph.

Permalänk

Som joychez säger, gå efter kända märken. Jag rekommenderar att du avstår från corsair! Dom är inte bra på det, dom ska hålla sig till chassin.
Sen beror det på om du har ett ljudkort eller inte, vill du uppleva riktigt ljud bör du köpa nytt ljudkort också, och om du vill komma så nära som wh som möjligt ska du köpa creative, jag kör på sennheiser och dom tycker jag gör grymt bra headsets

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Köp G35...spara pengar om du inte har råd nu...har haft mitt i 1,5år...supernöjd...är som nytt fortfarande!

Håller med. Har haft Logitech G35 i 2 år nu och är fruktansvärt nöjd. Mycket för pengarna. Dom har ju gått ner i pris nu med

Permalänk

Jag köpte mina G35 för 699kr på cdon. Kolla på prisjakt var de finns billigt och köp ett par, dock ej från proshop (den danska sidan) som har väldigt dåligt rykte..

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6606231/steelseries-siberia-v2-vit... (Virtuell 7.1 surround precis som g35)

Bättre ljud i dem och är skönare än g35 däremot så är de inte ljudisolerande och ger ifrån sig mycket ljud, precis som de tidigare versionerna.

Det som är bra med denna är att du kan utnyttja ditt ljudkort till skillnad från G35.

själv köpte jag g35 för ca 600 spänn och är super nöjd men däremot råkade min kompis ut för lite otur. Han fick en g35 med väldigt styva kablar som spändes hårt efter några dagar och gick till sist sönder och skapade en massa glapp i kabeln.
Självklart ville inte komplett ge tillbaka pengarna och de anklagade honom för att har orsakat de fysiska skadorna och han orkade helt enkelt inte tjabbla om det så han köpte nya istället.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]